به عنوان بخشی از ارائه امسال YouTube NewFronts، این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که قالبهای تبلیغاتی جدیدی را برای ویژگی کوتاه فرم کوتاه خود ارائه میکند.
شایان ذکر است، این شرکت در حال گسترش Shorts به کمپین های دسترسی ویدیویی خود است.
کمپین های دسترسی ویدیویی از هوش مصنوعی گوگل برای بهبود دسترسی با ترکیب قالب های تبلیغاتی مانند تبلیغات قابل رد شدن و غیرقابل رد شدن استفاده می کنند. با این بهروزرسانی، تبلیغکنندگان اکنون میتوانند یک ویدیوی عمودی 60 ثانیهای را برای دستیابی به بینندگان درگیر آپلود کنند.
پیش از این، مارکها فقط میتوانستند از طریق کمپینهای ویدیوی اکشن و کمپینهای نصب اپلیکیشن، که این شرکت در سال ۲۰۲۲ در Google Marketing Live اعلام کرد، به موجودی Shorts دسترسی داشته باشند.
YouTube در پست وبلاگ رسمی خود نوشت: Paramount+ در میان شرکای اولیه بود که آخرین نسخه کمپین های دسترسی به ویدیو را آزمایش کرد. این سرویس استریم فیلم جدید خود، «در نیمهشب» را در تجارب تبلیغاتی YouTube در فید، جریان و تبلیغات Shorts تبلیغ کرد. طبق گفته یوتیوب، این شرکت نوشت، کمپین تبلیغاتی اخیر Paramount+ “بازدهی بالاتر و یادآوری تبلیغات بالاتری را به همراه داشت” در حالی که تنها تبلیغات درون جریانی وجود نداشت.
این شرکت در طی اعلامیه خود اعلام کرد در حال حاضر Shorts هر ماه 1.5 میلیارد بیننده را جذب می کند و Shorts اکنون روزانه 50 میلیارد بازدید دارد.
یوتیوب به طور جداگانه اعلام کرد که در حال گسترش تبلیغات دسترسی به فید خانگی است.
همچنین، این شرکت اضافه کرد که YouTube Select، راه حل هدفمند آن برای تبلیغ کنندگان برای انتخاب بسته های محتوا و ارتباط بیشتر با مخاطبان خود، به Shorts می آید. این امر به برندها امکان میدهد تبلیغات را در کنار ویدیوهای کوتاه محبوب و مرتبط ارائه دهند. مجموعه Shorts برای YouTube Select اواخر امسال در دسترس خواهد بود.
بعلاوه، یوتیوب به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که اولین تبلیغی باشد که بیننده پس از شروع به پیمایش در Shorts میبیند.
TikTok، رقیب اصلی Shorts، ابزارهای مشابهی برای تبلیغکنندگان دارد.
کریستن اوهارا، معاون نمایندگی و راهحلهای برند، در طول ارائه NewFronts گفت: «از آنجایی که بینندگان ما بین ویدیوهای طولانی و Shorts پرش میکنند و تعداد زیادی هنرمند جدید را در پلتفرم کشف میکنند، آنها همچنین در حال کشف مارکها هستند. از سال گذشته که ما کمپینهای اکشن کوتاه و ویدیویی را راهاندازی کردیم، بسیاری از برندها را دیدیم که واقعاً به نحوه استفاده از شورت تمایل دارند.
در آخرین گزارش درآمد خود، یوتیوب 6.69 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی کسب کرده است که نسبت به سال گذشته 2.6 درصد کاهش داشته است. در حالی که سه ماهه سوم متوالی بود که درآمد تبلیغات کاهش یافت، یوتیوب همچنان روی شورت به عنوان غرور و شادی خود تمرکز می کند. در اوایل امسال، Shorts به 50 میلیارد بازدید روزانه رسید.