پونیت چاندوک، رئیس AWS هند و جنوب آسیا از سمت خود استعفا داد

به گفته دو منبع آگاه، پونیت چاندوک، رئیس AWS در هند و آسیای جنوبی، استعفا داده است، اقدامی غافلگیرکننده تنها چند هفته پس از آن که غول ابری متعهد شد تا سال 2030 بیش از 12 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند.

Chandok که به عنوان رئیس AWS هند و جنوب آسیا خدمت می کرد، چهار سال پیش به گفته لینکدین خود به گروه تجارت الکترونیک پیوست. یکی از منابع گفت آخرین روز او در واحد ابری آمازون در ماه اوت است. این منبع گفت که گروه گسترده‌تری از مدیران آمازون روز سه‌شنبه در مورد این حرکت مطلع شدند.

صحبت در میان مدیران صنعت این است که چاندوک قصد دارد به یک شرکت رقیب بپیوندد. آمازون بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. منابع خواستند نامشان فاش نشود تا در مورد اطلاعات غیر عمومی صادقانه صحبت کنند.

هند، دومین بازار بزرگ اینترنت جهان، در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در پذیرش ابر در صنایع مختلف بوده است که نشان دهنده رشد قوی این بخش است. بخش ابری آمازون با داشتن فهرستی از مشتریان برجسته، جایگاه غالبی در بازار دارد.

گوگل که مانند آمازون دارای دو منطقه ابری در هند است و مایکروسافت که دارای سه منطقه است نیز در سال های اخیر تجارت ابری خود را در این کشور گسترش داده اند. به گفته محقق IDC، انتظار می رود کل بازار خدمات ابر عمومی هند تا سال 2026 به 13 میلیارد دلار برسد.