نمونه Seed pitch deck: عرشه 1.85 میلیون دلاری Oii.ai

جایزه برای بهترین/بدترین نام استارت آپی که در این مدت دیده ام به Oii.ai می رود. نام این شرکت به قدری عجیب است که گوگل کروم اصرار دارد که وقتی URL را در نوار آدرس تایپ می‌کنید، عبارت «oii.ai» را جستجو کند. در هر صورت، نام گیج کننده به این معنی نیست که تجارت بدی است.

این شرکت ادعا می کند که با این عرشه یک دور بذر 1.85 میلیون دلاری به دست آورده است. ما این دور را پوشش ندادیم، و شرکت در مورد اینکه چه کسانی سرمایه‌گذارانش هستند سخت‌گیرانه صحبت می‌کند، اما عرشه به اندازه‌ای جالب بود که من تصمیم گرفتم قانون همیشگی خود را در مورد نیاز به پوشش مطبوعاتی برای انجام یک تخریب میدان مسابقه بشکنم.


ما به دنبال زمین‌های منحصر به فرد بیشتری برای تخریب هستیم، بنابراین اگر می‌خواهید طرح خود را ارسال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.


در این عرشه اسلاید می شود

Oii.ai دارای یک عرشه 18 اسلاید به همراه چند اسلاید آپاندیس است. برخی از اسلایدها کمی ویرایش شده‌اند، اما شرکت می‌گوید که همه اسلایدها را شامل می‌شود تا بتوانیم تصویر کاملی از عرشه‌ای که به بسته شدن آن کمک کرد، دریافت کنیم.

در اینجا اسلایدها وجود دارد:

  1. کاور اسلاید
  2. اسلاید ویژن
  3. اسلاید بینابینی
  4. اسلاید نمای کلی (“به Oii خوش آمدید”)
  5. اسلاید راه حل؟ با یک سمت اسلاید مدل کسب و کار
  6. مشکل اسلاید؟
  7. کاهش روند بازار
  8. سرسره کششی
  9. اسلاید تیم
  10. اسلاید TAM 1 (بخش داروسازی)
  11. اسلاید TAM 2 (بخش خرده فروشی)
  12. نمای کلی بازار + اسلاید چشم انداز رقابتی
  13. اسلاید مزیت رقابتی
  14. اسلاید خط لوله فروش
  15. اسلاید نقشه راه محصول
  16. اسلاید Ask + Opportunity
  17. استفاده از اسلاید فاند
  18. بسته شدن اسلاید + اسلاید جزئیات تماس
  19. اسلاید پیوست 1: رقابت (Llamasoft)
  20. اسلاید ضمیمه 2: رقابت (Llamasoft)
  21. اسلاید ضمیمه 3: فرصت های کسب

سه چیز برای دوست داشتن

باید اعتراف کنم که به ندرت به سختی طبقه بندی اسلایدها به اندازه این دک بوده ام. اطلاعات آن طور که من انتظار دارم سازماندهی نشده است. گاهی اوقات کار می کند، اما اغلب این کار را نمی کند.

روایت عالی “آنچه می خواهیم تغییر دهیم”.

این اسلاید تصویری مختصر و واضح از تغییری که Oii می‌خواهد در جهان ببیند را ترسیم می‌کند. این یک راه ساده و موثر برای نشان دادن چرایی نیاز شرکت است.

[Slide 6] برداشتی غیرمعمول از اسلاید گزاره ارزش. اعتبار تصویر: Oii.ai

این اسلاید غیرمعمول است زیرا جایی در وسط مسئله، راه حل و روایت ارزش پیشنهادی قرار می گیرد. در این مورد، به این دلیل کار می کند که به ترسیم یک خط روشن بین آنچه شرکت در حال حاضر در جهان می بیند و آینده ای که متصور است کمک می کند.

من رویکرد خلاقانه را دوست دارم و می توانم شاهد استفاده از این نوع اسلاید در آینده باشم.

برداشت خوبی از کشش در مراحل اولیه

این شرکت توانایی زیادی در کشش ندارد، اما از افتادن در دام عدم تمایل به معیارهای غرور جلوگیری می کند:

[Slide 8] در اینجا مقداری کشش برای شما وجود دارد. اعتبار تصویر: بله هوش مصنوعی

چند لحظه طول کشید تا متوجه شدم که PoC احتمالاً به معنای اثبات مفهوم است نه افراد رنگین پوست. من از کوتاه بودن اسلایدها لذت می برم، اما همچنین فکر می کنم که می توانید اختصارات را بنویسید.

اکنون، از نظر فنی، فقط عدد درآمد سطح بالا همان عددی است که کشش واقعی دارد. ارقام دیگر همگی مزایا و گزاره های ارزشی هستند. را کشش که از این اعداد حاصل می شود کارایی است، بنابراین داستان در اینجا این است: “در مرحله اثبات مفهوم، X مقدار درآمد ایجاد کردیم و در اثبات کارآمدی محصول خود موفق بودیم.”

در بیشتر موارد، نمودارهایی که رشد درآمد را در طول زمان نشان می‌دهند، بهتر از عکس‌های فوری در مورد کشش هستند. با این حال، من قدردانی می‌کنم که نشان دادن کشش به‌عنوان یک استارت‌آپ در مراحل اولیه چقدر سخت است، و این اسلاید در واقع بهتر از سایر اسلایدها عمل می‌کند، بنابراین ما این اسلاید را به عنوان یک برنده ارزیابی می‌کنیم.

به طور کلی، داستان سرایی تصویری خوبی است

من دوست دارم که این عرشه به وضوح توجه خاصی به طراحی داشته است و برای بیان داستان خود به تصاویر متکی است. تصاویر خوب کمک زیادی به زنده شدن عرشه می کنند و از این منظر، عرشه هوش مصنوعی Oii بسیار متقاعد کننده است. تصاویر رنگارنگ و انتخاب های سرگرم کننده طراحی همه به نفع آن است.

اگرچه، اگر بخواهم یک نیش را انتخاب کنم…

[Slide 3] آینده به نظر می رسد یکپارچهسازی با سیستمعامل. اعتبار تصویر: Oii AI

اگر در حال ساخت لبه های پیشرفته هوش مصنوعی برای ایجاد اختلال در یک صنعت هستید، شاید از تصویر موجودی از یک دستگاه GPS استفاده نکنید که از زمانی که اپل GPS داخلی را با iPhone 3G در سال 2008 معرفی کرد، هیچکس از آن استفاده نکرده است.

در این مورد، من معتقدم دستگاه تصویر شده یکی از سری Garmin Nuvi 700 است، که در همان سالی که اپل شروع به قرار دادن GPS در آیفون‌ها کرد، راه‌اندازی شد و اساساً آغاز پایانی برای کل دسته بود. همراستایی بصری شرکت شما با یک دسته محصول که 15 سال پیش با مرگ بسیار دردناک و عمومی خود روبرو شد، ممکن است پیام درستی را ارسال نکند.

در ادامه این حذف، ما به سه چیز که هوش مصنوعی Oii می‌توانست بهبود ببخشد یا متفاوت انجام دهد، همراه با سکوی کامل آن می‌پردازیم!