T. Rowe Price سهام خود در Canva را 67.6٪ کاهش داده است.

تابستان گذشته، بلک برد، یکی از بزرگترین عملیات های سرمایه گذاری استرالیا، ارزش یکی از با ارزش ترین سهام خود را در پلت فرم طراحی Canva مستقر در سیدنی کاهش داد. بلک برد با ارزش 40 میلیارد دلاری توسط سرمایه گذاران در دور 200 میلیون دلاری در پاییز 2021، ارزش خود را برای شرکت 36 درصد تنظیم کرد. 25.6 میلیارد دلار.

اکنون، تی رو پرایس – جالوت صندوق سرمایه گذاری مشترک که نزدیک به یک دهه پیش شروع به سرمایه گذاری تهاجمی روی استارتاپ های مرحله آخر کرد، در طول همه گیری همه گیر به تامین مالی آنها ادامه داد و که منجر به آن دور 40 میلیارد دلاری در سال 2021 شد – ارزش آن را کاهش داده است. سهام در Canva حتی به طور چشمگیری افزایش یافته است و آن را با 67.6% کاهش می دهد. (صندوق رشد بلو چیپ T. Rowe که دارای چندین کلاس از سهام Canva اما عمدتاً سهام سری A است، تا به امروز 99.1 میلیون دلار در Canva سرمایه گذاری کرده است و در آخرین دفترچه خود به تاریخ 31 مارس اعلام کرده است که اکنون این سهام را بر اساس یک ارزش گذاری ارزش گذاری می کند. بر اساس هزینه تعدیل شده در 32.1 میلیون دلار.)

در اوایل امروز، سخنگوی Canva در پاسخ به این سوال که “به طور کلی، با وجود شرایط بازار گسترده تر، معیارهای ما به سرعت در جهت درست حرکت می کنند.” ما به تازگی از مرز 135 میلیون کاربر ماهانه عبور کردیم، درآمد سالانه 1.5 میلیارد دلاری و ششمین سال سودآوری خود را داشتیم.

T. Rowe «تغییرات در ارزش گذاری نتیجه است [Canva] این سخنگو گفت که در مقایسه با همتایان ما که به صورت عمومی فهرست شده اند، برای بازار علامت گذاری می شوند.

سرمایه گذاری T. Rowe در Canva نشان دهنده مقدار کمی پول برای شرکت سرمایه گذاری گسترده است. صندوق رشد بلو چیپ آن در پایان سه ماهه اول سال جاری تقریباً 53 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت که در مقایسه با 63 میلیارد دلار در سال قبل، در ژوئن 2022، کاهش یافته است.

با این حال، قابل توجه است که یکی از باهوش ترین مدیران دارایی در ایالات متحده فکر می کند شرکتی که برای مدتی پنجمین استارتاپ ارزشمند روی کره زمین بود، در حال حاضر ارزش بسیار کمتری دارد – اساساً 13 میلیارد دلار و نه 40 میلیارد دلار.

سخنگوی Canva در پاسخ به این سوال که آیا Canva ارزش گذاری مستقل و مستقل 409A خود را برای مطابقت با ارزیابی T.Rowe تعدیل کرده است – به هر حال، امتیاز T. Rowe در واقع فقط نظر اوست – سخنگوی Canva گفت که ارزیابی آن با T. Rowe مطابقت ندارد اما از اظهار نظر خودداری کرد. به علاوه.

به طور طبیعی، Canva پس از صعود به ارتفاعات جدید ارزش گذاری در سال 2021، تنها نیست که توسط حامیان خود به طور قاطع کاهش یابد. Klarna، ارائه دهنده خرید-اکنون-پرداخت-بعدی مستقر در استکهلم یک سال پیش شاهد کاهش شدیدتر بود و 85 درصد کاهش یافت. از ارزش 45.6 میلیارد دلاری که در سال 2021 به آن اختصاص یافت به 6.5 میلیارد دلار رسید.

Klarna، که به طور فعال کاهش ارزش خود را پذیرفت، از آن زمان استانداردهای وام دهی خود را تشدید کرده و هزینه ها را کاهش داده است اخراج های مکرر، و می گوید اکنون است “محکم در مسیر” برای رسیدن به سود ماهانه در نیمه دوم سال.

مانند بسیاری از لباس‌های دیگر در حال حاضر، هر دو شرکت به طور فعال توسط هوش مصنوعی مولد تغییر شکل می‌دهند و به دنبال استفاده از آن هستند.

در یک بیانیه مطبوعاتی در اواخر هفته گذشته، Klarna بخشی از شتاب فعلی خود را به OpenAI نسبت داد و گفت که ادغام با مدل زبان بزرگ خود، “توسعه Klarna را به یک دستیار مالی دیجیتال تسریع می کند.”

در تلاش برای حفظ موقعیت پیشرو خود در دنیای همکاری طراحی گرافیک، Canva همچنین هوش مصنوعی مولد را در مجموعه محصولات خود ادغام کرده است و در ماه مارس به Fast Company گفت که بسیاری از آنچه که اکنون در سراسر جهان تزریق می شود، در داخل کشور ساخته شده است. سرمایه گذاری و خرید مدت

سخنگوی Canva می‌گوید: اگرچه Canva تا حدی به مدل‌های بزرگ زبانی نیز تکیه می‌کند – به گفته سخنگوی آن، از آن‌ها استفاده می‌کند – یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ملانی پرکینز به FC گفت که عمداً کمتر به کار دیگران اتکا کرده است تا بتواند به کاربران قول دهد که «هر چیزی که شما داشته باشید. ایجاد در Canva متعلق به شماست.

در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر ارزش گذاری Canva در آینده، باید دید. در حالی که سهامداران عمومی در نهایت تصمیم می‌گیرند که ارزش شرکت چیست، پیشنهادی در راه نیست، به هر حال هنوز.

سخنگوی Canva امروز در پاسخ به سوالی درباره عرضه اولیه اولیه سهام احتمالی، گفت که هیچ برنامه ای در افق وجود ندارد. در همین حال، در ماه مارس، یکی از بنیانگذاران Canva و مدیر ارشد اجرایی، کلیف اوبرشت (که با پرکینز ازدواج کرده است)، به بارون پیشنهاد کرد که اکنون بسیار مورد توجه این شرکت 11 ساله است.

در حال حاضر بازار مناسبی برای بیرون رفتن نیست. اما بدیهی است که در اندازه ما به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. “در افق است، اما نه در افق قریب الوقوع.”