پس از اینکه Stratasys و Desktop Metal برنامه‌های ادغام خود را اعلام کردند، 3D Systems خرید را پیشنهاد کرد.

برای برخی از بزرگ‌ترین نام‌های چاپ سه‌بعدی، چند هفته گذشته است. هفته گذشته، Stratasys برنامه‌های خود را برای ادغام با Desktop Metal اعلام کرد و اکنون یکی دیگر از بزرگان صنعت وارد عمل شده است. 3D Systems این مناسبت را با اعلام پیشنهاد ناخواسته خود برای خرید Stratasys مشخص کرد.

جفری گریوز، مدیرعامل 3D Systems در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیب سیستم‌های سه بعدی و استراتاسیس به سادگی بهترین نتیجه برای سهامداران هر دو شرکت است. «ما قویاً احساس می‌کنیم که اکنون زمان آن رسیده است که همه طرف‌ها منطق قاطعانه دو تجارت ما را با هم بشناسند. ما در موقعیتی منحصر به فرد هستیم تا با اطمینان و سرعت حرکت کنیم و هیئت مدیره استراتاسیس را تشویق می کنیم تا با پیشنهاد ما همکاری کند و این ترکیب را به نفع سهامداران، کارکنان و مشتریان هر دو شرکت به واقعیت تبدیل کند.

اگر فضا را دنبال نکرده اید، احتمالاً بخشی از درام قبلی را از دست داده اید. پیشنهاد Desktop Metal پس از پیشنهاد Nano Dimension سهامدار برای تصاحب Stratasys انجام شد. Nano Dimension، یک شرکت کوچکتر تولید مواد افزودنی، برنامه های خود را در اوایل ماه مارس رسمی کرد.

این شرکت نامه ای سرگشاده منتشر کرد که جزئیات برنامه های خود را برای افزایش مالکیت 14.5٪ (که در حال حاضر آن را بزرگترین سهامدار می کند) به 85.5٪ با قیمت 18 دلار برای هر سهم منتشر کرد. در آن زمان خاطرنشان کرد:

ما بر این باوریم که اکنون زمان ترکیب دو شرکت ما است و خوشحالیم که این پیشنهاد غیر الزام آور را به شما ارائه می کنیم (“پیشنهاد شاخص”)، که شرایط و ضوابط اصلی را که طبق آن NANO پیشنهاد می کند وارد یک ترکیب تجاری شود. با Stratasys (“معامله پیشنهادی”). ما به شایستگی معامله پیشنهادی بسیار اطمینان داریم و قویاً معتقدیم که این پیشنهاد پیشنهادی جذاب برای همه ذینفعان شرکت است.

هیئت مدیره Stratasys به اتفاق آرا پیشنهاد را قبل از پایان ماه رد کرد (در آن زمان قیمت به 20.05 دلار برای هر سهم پیشنهاد نقدی افزایش یافته بود).

استراتاسیس در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: «هیات مدیره استراتاسیس مطابق با وظایف امانتداری خود و با مشورت مشاوران مالی و حقوقی مستقل خود، پیشنهاد اصلاح شده را به دقت بررسی و ارزیابی کرد». هیئت استراتاسیس پس از بررسی خود به این نتیجه رسید که پیشنهاد نانو همچنان به کاهش قابل توجهی استراتاسیس با توجه به چشم‌انداز مستقل آن ادامه می‌دهد و به نفع استراتاسیس و سهامداران آن نیست.

در 25 می، این شرکت یک حرکت کاملاً متفاوت را اعلام کرد. معامله 1.8 میلیارد دلاری تمام سهام، شرکت بزرگ چاپ سه بعدی صنعتی مبتنی بر پلیمر را با یک پیشگام در چاپ سه بعدی فلزی متحد می کند.

دکتر Yoav Zeif، مدیر عامل Stratasys گفت: «امروز یک روز مهم در تکامل Stratasys است. ترکیب با Desktop Metal مسیر رشد ما را با متحد کردن دو رهبر برای ایجاد یک ارائه‌دهنده برتر جهانی راه‌حل‌های تولید افزودنی‌های صنعتی تسریع می‌کند. با موقعیت های جذاب در میان محصولات مکمل، از جمله هوافضا، خودرو، محصولات مصرفی، مراقبت های بهداشتی و دندانپزشکی، و همچنین یکی از بزرگترین و با تجربه ترین تیم های تحقیق و توسعه، زیرساخت های پیشرو در صنعت و ترازنامه قوی، ترکیب شرکت متعهد به ارائه نوآوری های مداوم و در عین حال ارائه خدمات برجسته به مشتریان خواهد بود.

مدیرعامل دسکتاپ متال، ریک فولوپ، افزود: «ما معتقدیم که این یک لحظه مهم برای صنعت تولید مواد افزودنی است. ترکیب این دو شرکت بزرگ نقطه عطفی در هدایت فاز بعدی تولید افزودنی برای تولید انبوه است. ما هیجان زده هستیم که مجموعه محصولات تولیدی خود را از فلز، شن، سرامیک و راه حل های پرینت سه بعدی دندانی با پیشنهادات پلیمری Stratasys تکمیل کنیم. ما با هم برای ایجاد یک پیشنهاد انعطاف‌پذیرتر با پایگاه مشتری متنوع در صنایع و برنامه‌های کاربردی به منظور ایجاد رشد پایدار بلندمدت تلاش خواهیم کرد.

3D Systems، یک بازیکن عظیم به خودی خود، پیشنهاد Nano Dimension کم حجم، با 7.50 دلار نقد و 1.2507 سهام به ازای هر سهم – رقمی که کمتر از پیشنهاد 18 دلاری Nano برای هر سهم است. Stratasys به رویترز گفت که پیشنهاد جدید را قبل از قرارداد برنامه ریزی شده Desktop Metal که قرار است در سه ماهه چهارم بسته شود، «به دقت بررسی خواهد کرد».

Stratasys علاوه بر حضور گسترده خود در فضای صنعتی، راه خود را به بازار مصرف نیز باز کرده است. این شرکت تقریباً یک دهه پیش MakerBot را خریداری کرد، قبل از ادغام نام تجاری با Ultimaker رقیب سابق خود در می گذشته.