نگرانی های رقابتی در عصر هوش مصنوعی

ضد انحصار است موتور تجارت آزاد: خطوط بی شماری از تجارت را شکل می دهد، از فناوری گرفته تا توالت، آبجو تا بیسبال، و مراقبت های بهداشتی تا سخت افزار. آنتی تراست قیمت، کیفیت، تنوع، نوآوری و فرصت را افزایش می دهد.

امروزه، هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر نحوه احساس، استدلال و سازگاری کسب‌وکارها در بازار است. در سراسر هر صنعتی، شرکت‌ها از یادگیری ماشینی برای به دست آوردن بینش‌های ارزشمند بدون مشارکت گسترده کارکنان استفاده می‌کنند. اما این قابلیت های پیشگامانه در حال ایجاد تحولی در نحوه تعامل شرکت ها با رقبا و مصرف کنندگان است.

وکلای باتجربه در زمینه رقابت و حمایت از مصرف کننده می توانند به شرکت ها کمک کنند تا از فرصت هایی که هوش مصنوعی ارائه می دهد در حین پیمایش سرمایه گذاری کنند سرزمین جدید ریسک نظارتی و دعوی قضایی اگرچه نگرش به هوش مصنوعی به عنوان جعبه سیاه نادرست است، اما پیچیدگی سیستم های هوش مصنوعی می تواند استدلال را مبهم کند. این بدان معناست که ارتباط بین خروجی‌های هوش مصنوعی و توجیهات منطقی کسب‌وکار در خطر پنهان شدن یا حتی از بین رفتن کامل است.

با این حال، بعید است که تنظیم‌کننده‌ها نگرانی‌های مصرف‌کننده و رقابتی را صرفاً به این دلیل توجیه کنند که یک سازمان نمی‌تواند توضیح دهد که چرا اقدامات خاصی انجام شده و برخی اقدامات انجام نشده است. قرار گرفتن در معرض قانونی تحت قانون ضد تراست شرمن، قانون کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، قانون رابینسون-پتمن، و همچنین قوانین ضد تراست ایالتی و حمایت از مصرف کننده وجود دارد. با اجرای سیاست ها و فرآیندهایی که کنترل و مسئولیت پذیری انسانی را حفظ می کند، سازمان ها می توانند مواجهه قانونی را به حداقل برسانند و از عواقب ناخواسته جلوگیری کنند.

یک رویکرد پیشگیرانه و سفارشی بسیار مهم است. هوش مصنوعی به طرق بی‌شماری بر رقابت و مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، از جمله زمانی که برای کارکردهای اصلی کسب‌وکار استفاده می‌شود.

قیمت گذاری

هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با واکنش سریع به تغییرات آنی در تقاضا، موجودی و هزینه‌های ورودی، تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری بگیرند. با ترکیب و خلاصه کردن مقادیر زیادی از داده‌های پیچیده، می‌تواند کمک قابل توجهی در ایجاد و تطبیق سیاست‌های قیمت‌گذاری باشد. اما نتایجی که قیمت‌گذاری به کمک هوش مصنوعی ایجاد می‌کند نیز می‌تواند به عنوان تسهیل کننده تبانی غیرقانونی، مانند تثبیت قیمت یا تقلب در مناقصه، دیده شود. به گفته لینا خان، رئیس FTC، هوش مصنوعی “می تواند رفتار تبانی را تسهیل کند که به طور غیرمنصفانه قیمت ها را افزایش می دهد.”

این نگرانی‌ها ممکن است به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از استفاده از هوش مصنوعی برای انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مانند معیارسنجی، تفکیک اطلاعات، سیگنال‌دهی، تبادل اطلاعات یا تحلیل روند قیمت‌گذاری ناشی شود. برای مثال، الگوریتم‌های قیمت‌گذاری ممکن است زمانی که رقبا از آن‌ها برای اجرای یک توافق پیش‌رو استفاده می‌کنند، فروشندگان الگوریتم توافقی را آغاز کرده یا سازماندهی می‌کنند، شرکت‌ها الگوریتم‌هایی را برای افزایش چشمگیر قیمت‌ها اعمال می‌کنند، یا حتی زمانی که رقبا به‌طور مستقل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که متعاقباً در رفتار تبانی قرار می‌گیرند، ممکن است مشکلات ضدتراست را ایجاد کنند.

بخش ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده تأکید می کند که «افزایش الگوریتم های تجمیع داده ها، یادگیری ماشینی و قیمت گذاری . . . می تواند ارزش رقابتی داده های تاریخی را افزایش دهد» و «بازبینی نحوه تفکر ما در مورد تبادل اطلاعات حساس رقابتی» را تضمین می کند.

خرید