گری واینرچوک: NFT ها فراتر از کلکسیون بودن هستند

به «واکنش زنجیره‌ای» خوش آمدید، پادکستی که با برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، همه چیز را بلوک به بلوک برای افراد کنجکاو کریپتو تجزیه می‌کند و عمیقاً به آخرین روندها، درام و اخبار می‌پردازد.

برای قسمت این هفته، ژاکلین با گری واینرچوک، معروف به گری وی. او رئیس VaynerX و مدیر عامل VaynerMedia و مجموعه NFT VeeFriends است.

الهام بخش VeeFriends بین سال‌های 2018 و 2019 آغاز شد، زمانی که Vaynerchuk در ابتدا می‌خواست خطی از اسباب‌بازی‌های رومیزی برای «تقویت مثبت» راه‌اندازی کند. این ایده از هزاران پیام مستقیمی که او ماهانه از مردم دریافت می‌کند ناشی می‌شود که می‌گفتند چگونه از شغل خود خوششان نمی‌آید.

واینرچوک گفت: «یک روز پس از خواندن 5 یا 6 مورد از آنها و رفتن به آزمایشگاه در دفترم، مانند 10 میز رد شدم. هر یک از میزهایی که از کنار آنها رد می‌شدم – کارمندم فیگورهای کوچک سیمپسون، چهره‌های کوچک مارول، چهره‌های کوچک مارول، فیگورهای کوچک انیمه داشت.

بنابراین در ابتدا او قصد داشت یک خط اسباب‌بازی راه‌اندازی کند، اما COVID-19 اتفاق افتاد و رونق NFT آغاز شد، جایی که Vaynerchuk برنامه خود را از طریق بخش دارایی دیجیتال ادغام کرد. واینرچوک گفت: “من مخاطبان زیادی داشتم… اما روی ابزارهای زندگی واقعی تمرکز کردم.” اوایل فکر می‌کردم دارم دیزنی می‌سازم، حالا فکر می‌کنم دارم خیابان Sesame را می‌سازم… من می‌خواهم یک جهان بسازم، و فکر کردم فناوری NFT راهی فوق‌العاده سرگرم‌کننده برای شروع آن است.»

آینده NFT ها و IP

در حالی که برخی از مجموعه‌های بزرگ NFT مانند Pudgy Penguins و Bored Ape Yacht Club در حال گسترش مالکیت معنوی خود فراتر از دنیای دیجیتال در زمینه‌هایی مانند اسباب‌بازی، پوشاک و موارد دیگر هستند، Vaynerchuk فکر نمی‌کند که این حرکت برای هر پروژه مناسب باشد. من فکر نمی‌کنم که همه توانایی این کار را داشته باشند، شما باید خود آگاه باشید که در چه چیزی خوب هستید یا نه، اما این چیزی است که همه باید در نظر بگیرند زیرا فرصت‌های بسیار بیشتری را فراهم می‌کند.

در مورد پذیرش بیشتر جریان اصلی، Vaynerchuk فکر نمی‌کند که کلکسیون‌های دیجیتال بزرگترین مسیر برای رشد NFT باشند. من فکر می‌کنم بلیط، قراردادها، بیمه عنوان و مواردی از این قبیل باشد.»

واینرچوک گفت که 30 سال پیش از اینترنت به عنوان “بزرگراه اطلاعات” یاد می شد زیرا به عنوان مکانی مانند کتابخانه ای برای انجام تحقیقات مردم در نظر گرفته می شد. “امروز، ما اینترنت را برای خیلی بیشتر می شناسیم.”

در موجی مشابه، Vaynerchuk کلکسیون های NFT را بخشی از اکوسیستم می داند، اما معتقد است که در 20 سال آینده، زمانی که مردم عبارت NFT را بشنوند، “آنها به طور پیش فرض فکر نمی کنند که این یک کلکسیون است، آنها آن را خواهند دید. به طور گسترده تر.”

ما همچنین به تعدادی از موضوعات پیرامون اکوسیستم NFT امروز و آینده آن، پذیرش جریان اصلی و توصیه‌های Vaynerchuk برای پروژه‌های دیگر پرداختیم.

برای زمینه های بیشتر، واینرچوک پنج بار نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است و قبلا کتابخانه شراب را ایجاد کرده بود، یکی از اولین پلتفرم های تجارت الکترونیک برای الکل در اوایل دهه 2000. در سال 2009، او VaynerMedia را به همراه برادر کوچکترش AJ تأسیس کرد و امروز به مشتریانی مانند PepsiCo، GE، Johnson & Johnson، Chase و دیگران خدمات می دهد.

او یکی از طرفداران نیویورک جتس است (و قصد دارد روزی تیم را بخرد)، و همچنین سرمایه‌گذار در تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ مانند توییتر، ونمو و فیس‌بوک – که در این قسمت نیز درباره آنها صحبت می‌کنیم.

Chain Reaction هر پنج‌شنبه در میان منتشر می‌شود، بنابراین حتماً در پادکست‌های اپل، Spotify یا پلتفرم پاد مورد علاقه‌تان مشترک ما شوید تا از جدیدترین‌های web3 و crypto مطلع شوید.