چگونه یک استارتاپ سخت افزاری برای بالا بردن سری A آماده کنیم

دنیایی که ما استفاده کردیم زندگی در آن – چیزی که حول محور استفاده از پول ارزان برای افزایش ARR می چرخید – از بین رفته است.

با افزایش نرخ بهره متوقف شد و به این زودی ها در راه بازگشت نیست. VCها مانند VCها پاسخ دادند: با تغییر سریع از طرز فکر «رشد به همه هزینه‌ها» به تمرکز بر سودآوری آنی در حالی که معیارهای تأمین مالی از درآمد و رشد صرفاً به شامل هزینه‌ها نیز تغییر کردند.

از ابتدای سه ماهه دوم، انبوهی از شرکت ها، از جمله شرکت های سخت افزاری، از دروازه خارج شده و شروع به جمع آوری پول کرده اند. افتضاح بانک سیلیکون ولی (و اخیراً بانک ریپابلیک فری) نسبتاً کوتاه مدت بوده است، اما با توجه به ترن هوایی های متعددی که این صنعت در حال استفاده از آن بوده است، باید تعجب کرد که امروزه تیرک دروازه ها کجا هستند.

هیچ بحثی وجود ندارد که بازی SaaS تغییر کرده است، و هنوز توافقی در مورد معیارهای بودجه سری A برای این شرکت‌ها به وجود نیامده است. با این حال، حدس زدن این که تقریباً دوبرابر نوار درآمد با هزینه یکسان یا کمتر باشد، چندان دشوار نیست. این یک پیشنهاد چالش برانگیز است، اما یک هدف واضح و ملموس برای تلاش – و هدفی که نمی توان آن را بدون درآمد در مراحل اولیه برای شرکت های سخت افزاری اعمال کرد.

بنابراین چگونه یک شرکت سخت‌افزاری می‌تواند سری A را در میان «عادی‌های جدید» دیگر در این دوره پس از نرخ بهره پایین افزایش دهد؟

متعهد به داشتن سخت افزار قابل استقرار باشید

اکثر شرکت‌های سخت‌افزار به سختی محصول خود را به کار می‌برند – و تنها با استفاده از مهندسان و تکنسین‌های خود می‌توانند این کار را انجام دهند. سخت افزار در این شرایط قابل استقرار در هیچ مقیاس معناداری نیست.

در مرحله سری A، VCها می خواهند بدانند که می توانند پول را به محصولی که شروع به ورود به بازار می کند، پمپاژ کنند. این بدان معنا نیست که محصول باید بی نقص باشد. این فقط به این معنی است که باید به اندازه کافی بالغ باشد تا بتواند در یک محیط غیرمحدودتر خارج از آزمایشگاه راه اندازی عمل کند.

در مرحله سری A، VCها می خواهند بدانند که می توانند پول را به محصولی که شروع به ورود به بازار می کند، پمپاژ کنند.

از نسبت پشتیبانی مهندسی به ازای هر سخت افزار به عنوان معیاری برای اینکه آیا محصول شما به روشی که باید قابل استقرار است یا خیر استفاده کنید. اگر یک مهندس برای قطعه سخت افزاری دارید که در حال استفاده از آن هستید (با پرسنل پشتیبانی فنی غیرمهندس برای مشتریان اشتباه گرفته نشود)، محصول قابل استقرار ندارید.

اکنون، با نسبت یک به چهار، اقتصاد واحد منطقی تر می شود. به عنوان یک هدف کششی، باید هدف گذاری کنید که انسان را به طور کامل از حلقه خارج کنید، اما همه چیز در نهایت به اقتصاد واحد ختم می شود.

اگر سود ناخالص 70+٪ را با قیمتی معقول به دست می آورید، می توانید حمایت بیشتری داشته باشید – اما حفظ آن به عنوان یک شرکت در مراحل اولیه با یک محصول نابالغ بسیار دشوار خواهد بود.

اثبات ملموس تقاضای با کیفیت بالا را نشان دهید