گزارش شده است که ایلان ماسک پس از این که گفته است هرگز “یک پرونده ناعادلانه را تسلیم نمی کند” دعوای افترا را حل و فصل می کند.

ظاهراً یک پرونده افترا که علیه ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا توسط منتقد راندیپ هوتی مطرح شده بود، رو به پایان است و طبق گزارش ها، ده میلیاردر بزرگ به ضرر او تمام می شود.

وکلای مدافع Hothi، یکی از اعضای برجسته انجمن فروشندگان کوتاه $TSLAQ در توییتر، در بیانیه‌ای گفتند که ماسک در ماه مارس خواستار حل و فصل این پرونده تقریباً سه ساله شده است. هوتی روز دوشنبه در توییتی نوشت که او پیشنهاد ادعایی را “برای 10 هزار دلار متوسط” پذیرفته است.

شکاک تسلا افزود که او «نگاه می کند[s] برای دریافت چک از او از طریق پست پیش‌رو.»

هوتی به عنوان یک بدبین به طرح‌های کارخانه‌ای گیگا و فناوری «خودران کامل» تسلا به شهرت رسید. در سال 2019، تسلا به دنبال یک دستور منع دائمی علیه هوتی بود و مدعی شد که او کارمندان را در حالی که در حال رانندگی با یک مدل 3 بودند، «تعقیب، آزار و اذیت و به خطر انداختن» داشته است.

علاوه بر این، تسلا گفت که هوتی به تأسیسات خود در فرمونت کالیفرنیا تجاوز کرده و دوربین‌هایی را در اطراف آن نصب کرده است.

در پاسخ، یک “صندوق دفاعی” برای Hothi در GoFundMe با هدف جمع آوری 100000 دلار و در نهایت تضمین 229592 دلار انجام شد. تسلا به زودی پرونده خود را بدون افشای علنی شواهدی برای حمایت از ادعاهای خود کنار گذاشت.

با این حال، حماسه حدود یک ماه بعد، زمانی که ماسک در ایمیلی به یکی دیگر از منتقدان سرسخت این شرکت، آرون گرینسپن، ادعا کرد که هوتی «تقریباً کارمندان تسلا» را کشته است، تغییر کرد. گرینسپن ایمیل مدیر عامل را منتشر کرد و هوتی بعداً به دلیل افترا در دادگاه عالی آلامدا کالیفرنیا شکایت کرد.

وکلای هوتی مدعی شدند که اظهارات ماسک “موجودی از پاسخ های نفرت انگیز توییتر را برانگیخت” و گفتند که حامیان مدیر عامل بر اساس شکایت اوت 2020 “هوتی را به دروغگویی، قاتل، تروریست و دیوانه دیوانه” متهم کردند. وکلای مدافع ماسک از دادگاه درخواست کردند تا پرونده را رد کند، اما در نهایت به سمت کشف پیش رفت.

حدود یک سال پیش، ماسک توییت کرد که تسلا “هرگز تسلیم نمی شود / پرونده ناعادلانه ای را علیه ما حل و فصل نمی کند، حتی اگر احتمالاً شکست بخوریم.” وکلای هوتی در بیانیه‌ای در روز دوشنبه به این توئیت استناد کردند و گفتند: «ما از اعتراف دیرهنگام ماسک به عادل بودن این پرونده استقبال می‌کنیم.»

اسناد دادگاه نشان می دهد که وکلای هوتی اوایل امروز درخواستی برای رد این پرونده ارائه کردند.