استارتاپ VanMoof مستقر در آمستردام سرمایه 128 میلیون دلاری سری C را جمع آوری کرده است. این شرکت دوچرخه های برقی را طراحی کرده و به فروش می رساند که در برخی از بازارها بسیار محبوب هستند. اکنون می خواهد با تکرار سریعتر ، تبدیل به برترین برند دوچرخه الکترونیکی در جهان شود.
شرکت سرمایه گذاری خصوصی آسیایی Hillhouse Investment در این زمینه پیشرو است و گیلیان تنس ، مدیرعامل سابق Booking.com نیز در آن شرکت کرده است. برخی از سرمایه گذاران موجود نیز پول بیشتری روی میز گذاشتند ، مانند Norwest Venture Partners ، Felix Capital ، Balderton Capital و TriplePoint Capital.
سری C امروز نشان دهنده یک جهش بزرگ در مقایسه با سری B. شرکت است. سال گذشته ، VanMoof 40 میلیون دلار سری B را جمع آوری کرد. در کل ، اگر همه را جمع کنید ، این استارتاپ در مجموع 182 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
اگر با دوچرخه های الکترونیکی VanMoof آشنا نیستید ، TechCrunch هر دو جدیدترین مدل S3 و X3 را بررسی کرد. روی کاغذ ، آنها یکسان هستند. VanMoof X3 دارای قاب کوچکتر و چرخ های کوچکتر است.
آنچه VanMoof را از تولید کننده دوچرخه الکترونیکی معمولی شما متمایز می کند این است که این شرکت سعی می کند همه چیز را از زنجیره تامین تا تجربه مشتری کنترل کند. دوچرخه های الکترونیکی VanMoof دوچرخه های الکترونیکی درجه یک هستند که در درجه اول برای گردش در شهر طراحی شده اند. قیمت جدیدترین مدل ها در حال حاضر 2298 دلار یا 2188 یورو است.
آنها دارای یک موتور الکتریکی با سیستم تعویض دنده الکترونیکی هستند. چهار دنده دارد و نیازی نیست خودتان دنده ها را عوض کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دوچرخه بپرید و رکاب زدن را شروع کنید.
S3 و X3 با فریم های نمادین شبیه به شکل آینده نگر ، قابل تشخیص هستند ، همچنین دارای ترمزهای هیدرولیک ، چراغ های یکپارچه و برخی ویژگی های هوشمند هستند. یک آشکارساز حرکت یکپارچه با زنگ هشدار ، تراشه GPS و اتصال تلفن همراه وجود دارد.
اگر دوچرخه خود را دزدیده اعلام کردید ، GPS و تراشه های تلفن همراه فعال می شوند و می توانید دوچرخه خود را در برنامه VanMoof ردیابی کنید. دوچرخه های این شرکت هم اکنون با برنامه Find My Apple سازگار است.
به جای تکیه منحصراً به قطعات خارج از قفسه ، این شرکت با مجموعه ای کوچک از تامین کنندگان برای تولید قطعات سفارشی همکاری می کند. به این ترتیب ، می تواند تا حد ممکن واسطه را کاهش دهد تا هزینه ها را کاهش دهد. همچنین مزیت رقابتی خوبی است.
رشد شرکتی مانند VanMoof یک تجارت سرمایه دار است. این شرکت فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خدمات در 50 شهر مختلف جهان افتتاح کرده است. در حالی که این شرکت در اروپا شروع به کار کرد ، ایالات متحده اکنون سریعترین بازار رشد VanMoof است.
با تأمین بودجه امروز ، این استارتاپ قصد دارد استراتژی فعلی خود را دو برابر کند. می توانید انتظار دوچرخه های به روز شده با طرح های تصفیه شده و قطعات سفارشی بیشتری را داشته باشید. می توانید انتظار فروشگاه ها و مراکز خدمات بیشتری در سراسر جهان داشته باشید. و احتمالاً می توانید انتظار فروش آنلاین بیشتری نیز داشته باشید.
تاکو کارلی ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت ، در بیانیه ای گفت: “این به ما کمک می کند که در پنج سال آینده 10 میلیون نفر را در دوچرخه سوار کنیم.” تاکنون 150،000 نفر از دوچرخه VanMoof استفاده می کنند.
سرمایه گذاری امروز نباید غافلگیر کننده باشد. همه گیری ویروس کرونا برنامه های تغییر شهرهای اروپایی – و اولویت دادن دوچرخه به خودروها را تسریع کرده است. سال گذشته ، من و ناتاشا لوماس از TechCrunch ، یک مرور کلی از تحولات اصلی سیاست در چهار شهر بزرگ – پاریس ، بارسلونا ، لندن و میلان نوشتیم. VanMoof اکنون از این تغییرات سیاست سود می برد.