بسیاری از ما این روزها تلاش میکنیم سالمتر باشیم، و Selva Ventures میخواهد مطمئن شود که استارتآپهای زیادی وجود دارند که به ما کمک میکنند تا به آنجا برسیم.
شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در لس آنجلس، که در سال 2019 توسط کیوا دیکنسون تأسیس شد، با 34 میلیون دلار تعهد سرمایه برای دومین صندوق خود که در مارک های مصرف کننده سرمایه گذاری می کند که زندگی سالم تر را در زمینه های سلامت، تندرستی، زیبایی و مراقبت شخصی ترویج می کنند، بسته شد. این شرکت در میان تعداد فزایندهای از شرکتهای سرمایهگذاری مانند The Family Fund و Founder Community و Camino Partners است که در سال گذشته برای تمرکز بر برندهای مصرفکننده ظهور کردهاند.
دیکینسون، شریک مدیریت، کار خود را در بانکداری سرمایه گذاری آغاز کرد که ترکیبی از شرکت های سهامی مصرف کننده و خصوصی را پوشش می داد و سپس مدتی را در سانفرانسیسکو در TPG Capital گذراند و در خرده فروشی مصرف کننده، اینترنت و رسانه های دیجیتال سرمایه گذاری کرد.
زمانی که هنوز آشپزی نمیدانستم، متوجه شدم که وقتی به خانه ام میرسم، فقط با هول فودز توقف میکنم، این برندهای شگفتانگیز وجود دارند که زندگی سالمتری را آسانتر و سرگرمکنندهتر میکنند، و ما روی آن سرمایهگذاری نمیکنیم. دیکینسون به TechCrunch گفت.
این الهام بخش او برای پیوستن به CircleUp در سال 2017 شد، که به تازگی اولین صندوق خود را با نام CircleUp Growth Partners راه اندازی کرده بود. زمانی که در آنجا بود، به ایجاد پورتفولیوی برای 16 شرکت، از جمله سرمایهگذاریهای پیشرو سری B در Nutpods و Liquid IV کمک کرد.
سلوا ونچرز در شرکتهایی در مراحل اولیه و سری A سرمایهگذاری میکند و به منابع مالی، عملیات و مشارکتهای خردهفروشی کمک میکند. اولین سرمایه آن یک وسیله نقلیه 10 میلیون دلاری بود که به 14 شرکت از جمله قهوه جایگزین MUD\WTR، مکمل های حیوان خانگی با نام تجاری Native Pet، برند شکلات کاربردی Mid-Day Squares و شرکت سلامت جنسی Cake اختصاص یافت.
دیکینسون گفت: «در دنیای بذر و سری A، واقعاً سرمایهگذار مناسبی وجود نداشت که این منابع مرحله بعدی را در مرحله اولیه ارائه کند. این چیزی بود که در فناوری اغلب میبینید که این شرکتها به سرعت از کار بیفتند، اما هنوز در مارکهای مصرفکننده نه. من دیده ام که هر مرحله از راه، از سرمایه گذاری تا رشد و سرمایه گذاری خرید، چگونه به نظر می رسد.
او در ادامه توضیح داد که او و مدیر ارشد مادلین کاپلان، که سال گذشته به شرکت ملحق شد، منابعی را که سایر شرکتها فراهم میکنند و اینکه چه نوع نتایجی در این مسیر برای بنیانگذاران معنادارتر است، دیدهاند. به این ترتیب، آنها ساختار پیشنهادی خود را برای ارائه این منابع و بینش به بنیانگذاران در اوایل سفر خود ترتیب داده اند تا آن شرکت ها از Selva Ventures پیشی نگیرند، همانطور که ممکن است از دفاتر کوچک خانوادگی و سرمایه گذاران فرشته رشد کنند.
صندوق دوم توسط نهادهایی از جمله Unilever Ventures، PagsGroup و Obelysk حمایت می شود. از این طریق، دیکنسون و کاپلان قصد دارند در حدود 15 شرکت سرمایه گذاری کنند و چک هایی به ارزش 1 تا 2 میلیون دلار می نویسند.
آنها تاکنون سه سرمایه گذاری از صندوق جدید در استارتاپ ها انجام داده اند، از جمله خط مراقبت از پوست با طول عمر OneSkin و برند مراقبت از موی لوکس Crown Affair. علاوه بر این، بیش از 50 درصد از شرکتهای پرتفوی شرکت، تا به امروز، مؤسسان زن یا اقلیت دارند.
دیکینسون هنگام جمعآوری وجوه خاطرنشان کرد: «مطمئناً چالشبرانگیز بود» و زمانی که آنها با شرکای محدود بالقوه صحبت میکردند، نسبت به زمانی که اولین سرمایه را جمعآوری کردند، دقت بیشتری وجود داشت.
با این حال، علیرغم اینکه شرایط سختتر برای افزایش سرمایه است، او گفت که چند چیز از تز Selva Ventures حمایت میکند، از جمله اینکه شرکتهای مصرفکننده معمولاً سرمایه کارآمدتری دارند و خیلی زودتر از شرکتهای فناوری به جریان نقدی مثبت میرسند. بهعلاوه، ارزشگذاری استارتآپهای مصرفکننده بین سالهای 2019 و 2022 به همان شکلی که برای شرکتهای فناوری انجام شد، افزایش نیافته و بنابراین، زیر آب نبوده است.
دیکینسون گفت: «این بدان معناست که نیازی به بازنشانی عمیق و شدید وجود ندارد، بنابراین شرکتهای موجود در سبد ما به طور کلی سالمتر بودند. «به علاوه، پشت این روند بزرگ مصرف کنندگانی که زندگی سالم تری دارند، حرکت کرد. مجموعه سرمایه گذاران ما معتقدند که اینجا مکانی نیست که در معرض همان پویایی رکود یا کمبود سرمایه باشد که در سایر نقاط جهان وجود دارد.