Pinterest امروز یک همکاری تبلیغاتی استراتژیک چند ساله با آمازون را با هدف ارائه برندها و محصولات مرتبط بیشتر به پلتفرم خود اعلام کرد. این شرکت در یک پست وبلاگی که در کنار درآمد سه ماهه اول شرکت به اشتراک گذاشته شده است، اعلام کرد که قرارداد جدید، اولین شریک غول تجارت الکترونیک Pinterest در تبلیغات شخص ثالث خواهد بود.
این مشارکت گامی در جهتی جدید برای سایت اشتراکگذاری تصویر و رسانههای اجتماعی است که در سالهای اخیر در تلاش است تا با علایق متغیر مصرفکنندگان در مورد کشف محصول سازگار شود. با افزایش تقاضا برای پلتفرمهای ویدیویی مانند TikTok و Reels، پینبرد تصویر Pinterest قدیمی به نظر میرسد، و باعث شد که اولین Idea Pins خود را راهاندازی کند و سرمایهگذاری خود را در محتوای سازندگان افزایش دهد.
اما برخی از این تلاشهای سازنده اخیراً، پیش از فقدان درآمد سه ماهه آخر Pinterest، که در آن شرکت همچنین نسبت به فروش پایین سهماهه اول هشدار داد و باعث سقوط سهامش شد، متوقف شد.
در مقایسه، واحد تبلیغات دیجیتال آمازون در همان سه ماهه عملکرد خوبی داشت و با جهش 19 درصدی به 11.6 میلیارد دلار رسید.
مانند سایر شرکتهای فناوری، پینترست با نیروهای اقتصادی کلان تأثیرگذار بر کسبوکارش دست و پنجه نرم میکند، اما قول داده است که برای انطباق با محیط در حال تغییر کار میکند. این شرکت همچنین در ماه فوریه 150 کارمند خود را به دلیل تلاش برای کاهش هزینه ها اخراج کرد.
در حالی که پینترست سالها برای اتصال الهام از محصول به خرید کار کرده است، مشارکت تبلیغاتی آمازون به طور بالقوه میتواند تجربه خرید یکپارچهتری را به مشتریان ارائه دهد. برخلاف برخی از وبسایتهای تجارت الکترونیک، خریداران آمازون ممکن است مجبور نباشند فرمها را پر کنند، زیرا بیشتر اطلاعات پرداخت خود را از قبل در پرونده شرکت دارند که منجر به پرداخت سریعتر میشود.
Pinterest می گوید، وقتی کاربران با تبلیغ آمازون در Pinterest مواجه می شوند، مستقیماً برای خرید به آمازون برده می شوند.
بیش از 463 میلیون نفر هر ماه به پینترست می آیند تا زندگی مورد علاقه خود را خلق کنند. برندها و محصولات بخش مهمی از این سفر هستند که به پینرها امکان میدهند به راحتی از الهام به عمل حرکت کنند و تبلیغکنندگان ارزش ارتباط با کاربران با هدف تجاری بالا را درک کنند.» در این بیانیه آمده است: «همکاری ما با آمازون به ما این امکان را میدهد که این تلاشها را به روشهای معناداری افزایش دهیم.
این شرکت خاطرنشان کرد که اجرای ادغام تبلیغات آمازون طی سه ماهههای مختلف و از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. پینترست هنوز نمیتواند بگوید تبلیغات در کجا برای کاربران نهایی ظاهر میشوند و هیچ پیشبینی کوتاهمدتی در رابطه با تأثیرات درآمدی انجام نمیدهد، با توجه به اینکه تا سال آینده تأثیر معناداری نخواهد داشت.
پل کوتاس، معاون آمازون، در بیانیهای افزود: «آمازون ادز از شراکت با Pinterest خوشحال است و کشف و خرید محصولات مرتبط را از طریق محتوای قابل خرید برای مشتریان آسانتر میکند، در حالی که ارزش متفاوتی برای برندها فراهم میکند».
بیشتر در راه است