سرمایه گذار سابق می گوید سقوط FTX یک شکست نظارتی بود

آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌گذار FTX، می‌گوید: «من فکر می‌کنم سام ما را از لحاظ نظارتی عقب انداخته است.

تقریباً شش ماه از سقوط FTX می گذرد، و از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی اتفاق افتاده است، از جمله مدیرانی که به مشاغل صنعتی متهم شده اند که با اثرات موجی از سقوط آن مواجه شده اند.

در Consensus 2023، آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید و موسس و شریک مدیریت SkyBridge Capital، که در صرافی سرمایه گذاری کرد و برت هریسون، بنیانگذار و مدیر عامل Architect و رئیس سابق FTX ایالات متحده، تجربیات خود را در طول سقوط FTX و چه زندگی به اشتراک گذاشتند. از آن زمان تا کنون بوده است

اسکاراموچی گفت: «گفت‌وگو کردن در مورد آن مهم است، زیرا اگر بتوانم جلوی یک نفر را بگیرم که اتفاقی برای ما بیفتد، ارزش آن را دارد که در مورد آن صحبت کنم.

هریسون استعفا داد از FTX در اواخر سپتامبر، هفته‌ها قبل از سقوط. در ژانویه، او شرکت خود را راه اندازی کرد که زیرساخت های معاملاتی را برای سرمایه گذاران بزرگ کریپتو ایجاد می کند. استارت‌آپ او ۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و توسط Coinbase Ventures، Circle Ventures و Scaramucci و دیگران حمایت می‌شود.

SkyBridge Capital هفته‌ها قبل از انفجار صرافی ارز دیجیتال، 30 درصد از سهام خود را به FTX فروخت. اسکاراموچی گفت: “ما در آن تراکنش در عرض هشت هفته از قهرمان به صفر رسیدیم.”

نه اسکاراموچی و نه هریسون در این چند ماه با مدیر عامل سابق FTX سام بنکمن-فرید صحبت نکرده اند. هریسون گفت آخرین باری که آنها با هم صحبت کردند، زمانی بود که او از FTX US استعفا داد: او گفت که یک پیام متنی به بانکمن-فرید فرستاده است که به او می گوید در حال عزیمت است، که بانکمن-فرید با یک شکلک قلب قرمز پاسخ داد.