Nymbus، استارتآپی که با بانکها همکاری میکند تا پشته قدیمی خود را تغییر دهد و نئوبانکها را برای جذب مشتریان جدید راهاندازی کند، امروز اعلام کرد که ۷۰ میلیون دلار در دور سری D به رهبری Insight Partners جمعآوری کرده است. شرکت صندوق سرمایه گذاری Banc و شرکای سرمایه گذاری Mendon، و مشتریان Nymbus ConnectOne Bank و PeoplesBank نیز در آن شرکت کردند.
به گفته مدیر عامل جفری کندال، سرمایه جدید برای سرمایه گذاری در مقیاس محصولات و خدمات مختلف Nymbus مستقر در جکسونویل، به ویژه موتور پردازش تراکنش اصلی و پلت فرم آن برای بانکداری تجاری، اختصاص خواهد یافت.
کندال در مصاحبهای با TechCrunch گفت: «در حالی که بانکها و اتحادیههای اعتباری به پشته فناوری قوی برای پشتیبانی از عملیات نیاز دارند، بازار به گزینههایی محدود است که اغلب بیش از 30 سال قدمت دارند. در سال 2015، Nymbus پلتفرم بانکداری مبتنی بر ابر خود را برای مؤسسات مالی راهاندازی کرد تا گزینهای قوی برای جایگزینی فناوری قدیمی و کاهش بدهیهای فنی ارائه دهد. این راه حل در طول زمان برای ساده کردن عملیات، ارائه مسیرهای جدید برای رشد و بهبود تجربه کلی مشتری رشد کرده است.
Nymbus که در سال 2015 توسط الکس لوپاتین و اسکات کیلو تأسیس شد، در زمانی ظهور کرد که هزارهها و مشتریان بانکداری Gen Z شروع به جستجوی جایگزینهای آنلاین برای بانکهای سنتی کردند – که تا حدی به دلیل تمایل به یافتن نرخهای بهتر تحریک شده بود. طبق نظرسنجی GOBankingRates، نزدیک به 30 درصد از آمریکایی های 25 تا 34 ساله اکنون از بانک های آنلاین استفاده می کنند، در حالی که 21 درصد از آمریکایی ها در هر سنی از آنها استفاده می کنند.
بانکها، جای تعجبی ندارد که با مدرنسازی و دیجیتالی کردن عملیات و محصولات خود، فشار را برای انطباق با دنیای در حال تغییر احساس میکنند. اما اکثر آنها برای انجام این کار مجهز نیستند. بر اساس یک مطالعه مک کینزی در سال 2021، تنها 30 درصد از بانکهایی که تحت تحول دیجیتالی قرار گرفتهاند، استراتژی دیجیتال خود را با موفقیت اجرا کردهاند و اکثریت آنها از اهداف اعلامشده خود کوتاهی میکنند – چه به دلیل بدهیهای فنی، معماریهای فناوری اطلاعات و یا شکاف غیرقابل پل زدن بین بخش تجارت و فناوری اطلاعات
هدف Nymbus افزایش نرخ موفقیت با راهحل بانکداری مبتنی بر ابر است که ویژگیهای سنتی بانکها مانند دسترسی API، هشدار رویداد محور و ویژگیها، اتوماسیون فرآیند روباتیک و موارد دیگر را ارائه میدهد. بانکها و اتحادیههای اعتباری میتوانند عملکردهای مورد نیاز خود را برای گسترش قابلیتهای دیجیتالی، بهبود فرآیندهای دفتر پشتیبان یا معرفی محصولات جدید، ادغام کنند.
تعدادی از شرکتها هستند که این نوع «بانکداری بهعنوان یک سرویس» (BaaS) را ارائه میکنند، مانند NovoPayment، یک استارتآپ مستقر در میامی که عمدتاً بر ارائه پلت فرم API خود به مشتریان در بازار آمریکای لاتین متمرکز شده است. همچنین Bud است که اخیراً 80 میلیون دلار برای گسترش پلت فرم بانکداری باز مبتنی بر هوش مصنوعی خود جمع آوری کرده است که اغلب توسط بانک ها برای تقویت ابزارهای وام دهی استفاده می شود.
در واقع، BaaS به هنجار صنعت تبدیل شده است. یک نظرسنجی Finastra در سال 2022 از مؤسسات مالی و بانکهای ایالات متحده نشان داد که 86٪ موافق هستند که BaaS از قبل مورد انتظار مشتریان است، در حالی که تقریباً نیمی (46٪) راه حل BaaS را در سال گذشته بهبود داده یا به کار گرفتهاند. بر اساس یک تخمین، ارزش بازار BaaS در سال 2021 حدود 20 میلیارد دلار بود و می توانست از سال 2022 تا 2030 بیش از 16 درصد رشد کند.
کندال میگوید، اما Nymbus به دلیل توانایی خود در ارائه یک “بانک دیجیتال کاملاً مدیریت شده” متمایز است که شامل یک “جریان داده یکپارچه” است که میتواند برای تجزیه و تحلیل دادهها، تصمیمگیری و برنامهریزی استراتژیک استفاده شود. علاوه بر این، ماهیت ماژولار این پلتفرم میتواند هزینهها را بدون به خطر انداختن «تعالی عملیاتی»، به قول کندال، کاهش دهد و آن را مقرون به صرفه کند.
او گفت: «مجموعه محصول Nymbus، که شامل پردازش اصلی، اعطای وام، افتتاح حساب و کانالهای دیجیتال، همراه با منابع عملیاتی است، به مؤسسات مالی در هر اندازهای قدرت میدهد تا از بخشهای جدید بازار بهره ببرند و رشد را پیش ببرند. سهولت تعمیر و نگهداری و سرعت ورود به بازار برای CIO کلیدی است و این همان چیزی است که نیمبوس راه حل ارائه می دهد.»
این قطعاً چیزهای زیادی برای قول دادن است. و وقتی از Nymbus پرسیده شد، از گفتن اینکه در حال حاضر به چند مشتری خدمات می دهد و درآمد تکراری پیش بینی شده آن، که می تواند پیش بینی کننده موفقیت باشد (البته نه بی اشتباه) خودداری کرد. با این حال، کندال علیرغم عدم تمایل خود به کندال پرده های عملیات شرکت، اظهار داشت که Nymbus – که در حال حاضر حدود 200 کارمند و پیمانکار تمام وقت دارد – در موقعیت خوبی برای بادهای مخالف در ماه های آینده قرار دارد.
او گفت: «نااطمینانی عمومی اقتصادی و کندی در تأمین مالی فناوری، تأمین منابع برای توسعه و نوآوری را دشوارتر کرده است». اما ما راهحلهای محکمی در کارنامه خود داریم تا از نیاز روزافزون بانکها و اتحادیههای اعتباری برای مدرنسازی و ملاقات با مشتریان خود در جایی که هستند – در حوزه دیجیتال حمایت کنیم. ما معتقدیم که همانطور که بانک ها به طور فزاینده ای اهمیت مدرنیزاسیون را درک می کنند، تقاضای مداوم برای خدمات ما وجود خواهد داشت.