چگونه خدمات از پیش تعریف شده GBP می تواند بر سئوی محلی تأثیر بگذارد

بر اساس آزمایشات اخیر Sterling Sky، خدمات نمایه کسب و کار Google (GBP) ممکن است بیش از آنچه قبلا تصور می شد با رتبه بندی محلی مرتبط باشد. (افشا: من در Sterling Sky کار می کنم) و Whitespark

به طور خاص، افزودن خدمات از پیش تعریف شده به GBP ظاهراً بر رتبه بندی جستجوی محلی تأثیر می گذارد.

قبل از این یافته، شما نمی‌توانید با GBP برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی فراتر از مکان، دسته‌ها، نظرات و کلمات کلیدی در نام کسب‌وکار، کاری انجام دهید.

اکنون، می‌توانید خدمات GBP را به فهرست عوامل کلیدی SEO محلی برای اولویت‌بندی اضافه کنید.

از چه زمانی خدمات GBP اهمیت داشته است؟

خدمات GBP در سال 2019، زمانی که آزمایش اولیه را انجام دادیم، تأثیر عمده‌ای بر رتبه‌بندی محلی نداشت.

در آن زمان، گوگل به آرامی و بی‌صدا خدمات از پیش تعریف‌شده‌ای را به دسته‌های GBP اضافه می‌کرد. اما وقتی در سال 2022 مجدداً این مورد را آزمایش کردیم، نتایج اساساً متفاوت بود.

خدمات GBP

دارن شاو از وایت اسپارک آزمایش مشابهی با نتایج مثبت انجام داد.

هر دو آزمایش نشان دادند که افزودن خدمات از پیش تعریف شده به فهرست GBP شما به طور قابل توجهی رتبه بندی جستجوی محلی را بهبود می بخشد.

اما هیجان در مورد این کشف فقط در جامعه محلی SEO احساس می شود. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی دانند چگونه خدماتی را به لیست خود اضافه کنند یا از کجا شروع کنند.

دلیلش این است که گوگل ویژگی‌های جدید را چندان اعلام نمی‌کند و آنها را در یک رابط ویرایش جستجوی جدید و گیج‌کننده که کسی دوست ندارد پنهان نگه می‌دارد.

کجا خدمات را در داشبورد GBP (NMX) پیدا کنیم

برای یافتن خدمات در تجربه تجاری جدید GBP (NMX)، باید به بخش خدمات منو بروید.

GBP - خدمات ویرایش

از آنجا، لیستی از دسته ها و خدمات مربوطه خود را در زیر هر دسته مشاهده خواهید کرد.

GBP - خدمات بیشتری اضافه کنید

کلیک اضافه کردن خدمات بیشتر، و یک صفحه جدید با خدمات فعلی موجود برای انتخاب در آن دسته ظاهر می شود. برخی از دسته ها خدمات بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر هیچ خدماتی ندارند.

GBP - خدمات اضافه کنید

اگر پیشنهادات معلقی برای پذیرش یا حذف دارید، قبل از اینکه بتوانید برای خدمات بیشتر کلیک کنید، ابتدا باید این کار را انجام دهید.

پیشنهادات خدمات GBP

آیا همه دسته ها خدماتی برای افزودن دارند؟

خیر. همه دسته ها خدمات از پیش تعریف شده ای ندارند که بتوانید اضافه کنید. با این حال، ما متوجه شده ایم که گوگل به طور مداوم موارد جدید را اضافه می کند.

GBP خود را به طور منظم بررسی کنید تا ببینید آیا خدمات جدیدی وجود دارد که به کسب و کار شما مرتبط است یا خیر.

جالب اینجاست که من نمونه‌هایی از کسب‌وکارها را با فهرست‌های متعدد با خدمات از پیش تعریف‌شده متفاوت در دسته اصلی خود دیده‌ام.

کسب و کار لوله کشی - مکان 1
تجارت لوله کشی – مکان 1
کسب و کار لوله کشی - مکان 2
تجارت لوله کشی – مکان 2

بنابراین، اگر کسب‌وکارهای چندمکانی را مدیریت می‌کنید، مطمئن شوید که خدمات را برای همه مکان‌هایتان بررسی می‌کنید تا خدمات جدید را از دست ندهید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


خدمات GBP چگونه بر رتبه بندی محلی تأثیر می گذارد؟

از هزاران آزمایش، به نظر می رسد که افزودن خدمات به GBP به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی ضمنی و صریح کمک می کند.

این بسیار هیجان انگیز است، با توجه به اینکه به روز رسانی Vinity چقدر آن را برای رتبه بندی کلمات کلیدی ضمنی دور از مکان فیزیکی شما سخت کرده است.

این خدمات همچنین به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی مبتنی بر سرویس کمک می کند.

برای مثال، در دسته برق، گوگل دو سرویس مربوط به «نصب دزدگیر» و «شارژ خودروی الکتریکی» را نشان می‌دهد.

خدمات برق

اگر اینها سرویس‌هایی هستند که می‌خواهید سرنخ‌های بیشتری برای آنها داشته باشید، خاموش کردن آن‌ها به بهبود دید محلی شما برای جستجوها کمک می‌کند.

منابع ایده های محتوای منحصر به فرد از GBP

این همچنین برای دریافت ایده های محتوا عالی است، به خصوص اگر چندین کسب و کار و حساب را مدیریت می کنید.

این سرویس‌های از پیش تعریف‌شده می‌توانند موضوعات و کلمات کلیدی منحصربه‌فردی را برای صفحات خدماتتان به شما ارائه دهند که احتمالاً به تنهایی به آن فکر نمی‌کردید.

طبق درک من، گوگل این خدمات را بر اساس جستجوهایی که کاربران در رابطه با دسته یا صنعتی که کسب و کار در آن قرار دارد انجام داده اند، پیشنهاد می کند.

به نوعی، گوگل به شما می گوید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. بنابراین، تا زمانی که آن خدمات را ارائه می کنید، ارزش ذکر این موارد را در وب سایت خود دارید.

نتایج جستجوی محلی خود را ردیابی کنید

مانند هر چیزی در جستجوی محلی، برای ردیابی نتایج باید اسکرین شات های زیادی بگیرید.

هنگام افزودن سرویس‌های جدید به فهرست‌های GBP خود، قبل و بعد از اسکرین‌شات‌های SERP و یاب محلی بگیرید.

اسکرین شات هایی از کلیدواژه های برتر و مرتبط بگیرید و چند یادداشت از آنچه می بینید یادداشت کنید.

سپس، چند روز بعد، پس از اینکه این سرویس ها را اضافه کردید، همان اسکرین شات ها را دوباره بگیرید و تفاوت ها را مقایسه کنید.

به نظر می رسد تاثیر رتبه بندی 24 تا 72 ساعت طول می کشد تا تاثیر بگذارد. من ابزارهایی مانند ردیاب SERP خودکار Mobile Moxie را برای انجام خودکار این کار توصیه می‌کنم، یا می‌توانید این کار را به صورت دستی با استفاده از یک برنامه افزودنی تغییر مکان مانند GS Location Changer انجام دهید. (نکته: از حالت ناشناس و ابزار به طور همزمان استفاده کنید.)

من توصیه می کنم رتبه بندی های محلی را با استفاده از ابزار ردیابی ژئوگرید مانند Places Scout یا Local Falcon ردیابی کنید.

هر دو ابزار به شما این امکان را می‌دهند که ببینید فهرست شما چگونه در یک منطقه خدماتی رتبه‌بندی می‌شود و با استفاده از پین‌ها رتبه‌بندی را در نشانگرهای خاص در شهرتان نشان می‌دهد.

با ردیابی رتبه‌بندی‌های محلی قبل و بعد از افزودن خدمات به GBP خود، احتمالاً افزایش خوبی در رتبه‌بندی محلی برای کلمات کلیدی مرتبط با خدماتی که اضافه کرده‌اید خواهید دید.

استراتژی GBP خود را به روز نگه دارید

سئوی محلی دائماً در حال تغییر است، که عمدتاً به لطف تغییرات زیاد گوگل در GBP است. فهرست GBP خود را به طور منظم نظارت کنید و از آخرین به روز رسانی های محصول مطلع شوید.

Google اغلب به‌طور بی‌صدا ویژگی‌هایی مانند سرویس‌های از پیش تعریف‌شده را منتشر می‌کند، بنابراین با اخبار سئوی محلی خود به‌روز باشید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.