شرکت مادر انبیسی یونیورسال، Comcast، روز پنجشنبه گزارش داد که ضررهای Peacock در این سهماهه همچنان افزایش مییابد، درست چند روز پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که زمان جف شل به عنوان مدیرعامل NBCU به پایان رسیده است. Peacock در سه ماهه اول سال 2023 704 میلیون دلار ضرر داشت که جهشی قابل توجه از 456 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل است.
در سه ماهه چهارم سال 2022، Peacock ضرر تعدیل شده EBITDA را 978 میلیون دلار گزارش کرد. این شرکت قبلاً به سهامداران هشدار داده بود که انتظار دارد زیان در سال جاری به حدود 3 میلیارد دلار برسد.
با این حال، Peacock رشد مشترکین را نیز تجربه کرد و دو میلیون مشترک پرداخت کننده را اضافه کرد تا مجموع مشترکین را به 22 میلیون برساند، از 20 میلیون مشترک در سه ماهه قبل – افزایش قابل توجهی در مقایسه با سال قبل که 13 میلیون مشترک پرداخت کننده داشت.
درآمد Peacock با جهش 45 درصدی به 685 میلیون دلار رسید.
Comcast روز دوشنبه اعلام کرد که شل شرکت را ترک می کند و بلافاصله پس از تحقیقات در مورد شکایت از یک رابطه نامناسب در شرکت، این شرکت را ترک می کند. در این میان، مایک کاوانا، رئیس Comcast، وظایف شل را بر عهده خواهد گرفت.
“امروز آخرین روز من به عنوان مدیر عامل NBCUniversal است. من با یک خانم در شرکت رابطه نامناسبی داشتم که عمیقاً پشیمانم. من واقعا متاسفم که همکاران Comcast و NBCUniversal را ناامید کردم، آنها با استعدادترین افراد در این تجارت هستند و فرصت کار با آنها در 19 سال گذشته یک امتیاز بوده است.
افزایش مشترکین یک برد کوچک برای استریمر است زیرا رقیب بزرگترش Disney+ برای اولین بار تعداد مشترکین خود را کاهش داد و 2.4 میلیون مشترک جهانی را از دست داد و مجموع مشترکان را به 161.8 میلیون رساند.
نتفلیکس انتظارات تحلیلگران را در درآمدهای سه ماهه اول خود نادیده گرفت و تنها 1.75 میلیون مشترک را در مقابل 2.3 میلیون مشترک گزارش داد.
برایان ال رابرتز، مدیر عامل Comcast، در نامه امروز خود به سهامداران نوشت: “ما نتایج سه ماهه اول قوی ارائه کردیم زیرا تیم ما عملکرد فوق العاده خوبی داشت.” ما EBITDA تنظیم شده و EPS تعدیل شده را افزایش دادیم و مقدار قابل توجهی جریان نقدی آزاد ایجاد کردیم. ما همه اینها را در حالی که به سرمایه گذاری در طرح های رشد آتی ادامه می دهیم انجام دادیم. همچنین، مهمتر از همه، ما رشد درآمد قابل توجهی در کسب و کارهای ارتباطی با حاشیه بالا داشتیم و در عین حال، مشترکان Peacock خود را بیش از 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دادیم.