تغییر شهود | TechCrunch

اگر هوش مصنوعی به نظر می رسد که جهان را در دست گرفته است، این احساس به یک وسواس نگران کننده در میان شرکت های بزرگتر فناوری تبدیل شده است.

اینها سازمان‌هایی هستند که معمولاً با آگاهی از اینکه می‌توانند از طریق DNA خود یک مزیت رقابتی را حفظ کنند، رشد کرده‌اند: استفاده از نرم‌افزار برای ساخت محصولات جالب‌تر، سریع‌تر و مخرب‌تر.

اکنون، یک سوال بزرگ در بالای همه آنها وجود دارد: آیا تکامل هوش مصنوعی کل مدل را سوپرشارژ خواهد کرد یا آنها را مختل می کند، اختلالات نسل قبلی؟

Intuit، غول نرم افزار مالی و حسابداری ایالات متحده، از جمله کسانی است که صادقانه امیدوار است که در اولین اردوگاه قرار گیرد. این ممکن است در خط مقدم توسعه هوش مصنوعی مولد نبوده باشد مورد خاص امروز در فناوری، اما اتفاقاً 700 پتنت مرتبط با هوش مصنوعی را ثبت کرده است که حوزه هایی مانند پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین را پوشش می دهد.

و در توپخانه آن نیز «نفتی» وجود دارد که بسیاری از ماشین‌های هوش مصنوعی برای کار کردن به آن نیاز دارند: مجموعه‌ای از داده‌ها و زیرساخت‌های داده – از جمله ۷۳۰ میلیون تعامل با مشتری و ۵۸ میلیارد پیش‌بینی یادگیری ماشینی روزانه در پنج سال گذشته – که معتقد است به منجنیق کمک خواهد کرد. آن را به یک موقعیت قوی در آینده است.

اما همانطور که ممکن است حدس بزنید، سواری کاملاً روان نبوده است.

حرکت Intuit به رهبری ساسان گودرزی مدیر عامل شرکت برای تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی به خوبی منتقل شده است. برخی از آن آسان نبوده است. در اوایل سال 2022، این شرکت بیش از 700 کارمند را اخراج کرد، افرادی که در نقش‌های کمتر حیاتی کار می‌کردند و تعداد مشابهی از نقش‌های جدید را اضافه کرد تا تغییری به سمت برنامه هوش مصنوعی خود ایجاد کند.

و شرط‌بندی‌های بزرگی مانند Credit Karma – خریدی پرمخاطب برای Intuit که آن را به قیمت 7.1 میلیارد دلار در فوریه 2020 خریداری کرد – شاهد “چالش‌های درآمدی” بود که منجر به توقف استخدام در سال گذشته شد.

دانیل جاستر، مدیر تحقیقات سهام نرم افزار در BMO Capital Markets، به TechCrunch گفت که اگرچه Intuit چشم انداز استراتژیک را به عنوان یک پلت فرم متخصص مبتنی بر هوش مصنوعی در نظر گرفته است، اجرای واقعی آن چندان انقلابی نبوده است. Intuit در حال حاضر بر روی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متمرکز شده است تقویت کردن پلتفرم – نه برای ساختن یک جایگزین کامل برای کارشناسان مالی در تجارت نرم افزار مالیاتی و حسابداری خود.

او گفت: «در کوتاه‌مدت، مشابه بیشتر شرکت‌ها، Intuit به‌عنوان یک سازمان کلی تلاش می‌کند تا رشد کارآمد را در یک محیط کلان که برای بسیاری از مشتریان آن چالش‌برانگیزتر شده است، هدایت کند. اما مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، عوامل مؤثر بر موفقیت آنها بسته به واحد تجاری متفاوت است.

علاوه بر همه اینها، Intuit همچنین شهرت دارد که در برابر اختلال در مناطقی که ممکن است تجارت آن را تهدید کند، تلاش می کند. به‌ویژه، به‌خاطر تلاش‌های لابی‌گری قوی‌اش علیه خدمات مالیاتی رایگان در ایالات متحده شناخته شده است. اکنون، به نظر می‌رسد این یک سیب‌زمینی داغ است که Intuit می‌تواند به هر طریقی بخورد: در بحث علیه خدمات مالیاتی رایگان پیروز شود. یا با ساختن محصولات پولی قانع‌کننده‌تر که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، کسب‌وکار را برنده شوید.

و این نکته است: هنوز پتانسیل های زیادی وجود دارد، و اکنون که داشتن یک استراتژی هوش مصنوعی برای کسب و کارهای فناوری که در بازارهای عمومی مورد بررسی قرار می گیرند ضروری است، آهنگ هوش مصنوعی این شرکت بلندتر می شود. Ashok Srivastava، مدیر ارشد داده Intuit معتقد است که این شرکت بر اساس استراتژی ای که چندین سال پیش برای قرار دادن خود به عنوان یک “پلتفرم متخصص مبتنی بر هوش مصنوعی” تعیین کرد، طرز فکر درستی دارد.

به عبارت دیگر، مجموعه خدمات Intuit مبتنی بر Mountain View – که شامل پلتفرم‌هایی برای مدیریت امور مالی شخصی (Credit Karma)، اتوماسیون بازاریابی (MailChimp)، حسابداری (QuickBooks) و اظهارنامه مالیات بر درآمد (TurboTax) است – همگی داشته اند و خواهند شد. بیشتر از درمان هوش مصنوعی دریافت کنید.

سریواستاوا در مصاحبه ای گفت: “هوش مصنوعی که ما می سازیم بر اساس زیرساخت داده بسیار گسترده ای ساخته شده است که در سال های گذشته ایجاد کرده ایم.” «این داده‌های بلادرنگ را فعال می‌کند، موارد استفاده از جریان، پردازش دسته‌ای، همه دستکاری‌ها، همه فضای ذخیره‌سازی را فعال می‌کند. و مهمتر از همه، انتقال داده های پاک در این لایه زیرساخت اتفاق می افتد.

Srivastava در سال 2017 پس از بریدن دندان های خود در IBM، Sama و NASA که پروژه های فنی و مالی را انجام می داد، به Intuit پیوست. او به TechCrunch گفت که هدف استراتژی هوش مصنوعی ارائه «پول بیشتر»، «کاهش کار» و «اطمینان کامل» به مشتریان است.

اگر داده ها روغن جدید باشد، پس من استدلال می کنم که هوش مصنوعی برق جدید است.

او گفت: «شرکت‌های بسیار کمی مشتریان، مقیاس داده‌های ما و تخصص ما را دارند. “همیشه رقبای وجود خواهند داشت. اما ما به طور منحصر به فردی بر روی نیازهای مشتری تمرکز کرده ایم.»

او معتقد است که شرکت‌های بدون قابلیت هوش مصنوعی در طول زمان دوام نمی‌آورند. او گفت: «اگر داده ها نفت جدید است، پس من استدلال می کنم که هوش مصنوعی برق جدید است.

هوش مصنوعی مولد در پشت صحنه

هوش مصنوعی – هم استعداد ساخت و کار با آن و هم خود فناوری – برای مدتی مورد تقاضا بوده است، اما هوش مصنوعی مولد، که اساسا به عنوان شاخه‌ای از هوش مصنوعی کار می‌کند که از مقدار زیادی داده برای ایجاد ماشین استفاده می‌کند. محتوای تولید شده مانند متن، تصویر و ویدئو، علاقه و تقاضا را به سطوح جدیدی رسانده است.

شرکت‌های مختلف متمرکز بر مصرف‌کننده شروع به استقرار هوش مصنوعی مولد در بالای محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا مشتریان را جذب کنند و کارایی را افزایش دهند و صرفاً بر موج تبلیغات در فضا سوار شوند.

شرکت‌هایی مانند OpenAI درها را به روی ایده یک هوش مصنوعی «عمومی» باز کرده‌اند که قادر به پرداختن به همه سناریوها باشد. به گفته Srivastava، اما قبل از آن، شرکت‌هایی مانند Intuit قبل از آن روی هوش مصنوعی مولد کار می‌کردند تا به موارد استفاده محدودتر رسیدگی کنند.

یکی از مثال‌هایی که Srivastava به اشتراک گذاشت: خدمات زنده در TurboTax و QuickBooks که به مشتریان اجازه می‌دهد با متخصصان انسانی تعامل داشته باشند. به جای اینکه به متخصصان اجازه دهید هنگام صحبت مشتری، یادداشت‌هایی را تایپ کنند تا مشکل او را بفهمند و راه‌حل‌هایی را به آن‌ها ارائه دهند، رونوشت‌های خودکار تولید می‌شوند تا مکالمه را ثبت کنند.

پس از آن، یک قابلیت هوش مصنوعی مولد، مکالمه را در چند مرحله کلیدی خلاصه می کند تا در پایان چت در وقت همه صرفه جویی شود.

Intuit همچنین از یک تجربه بومی هوش مصنوعی برای بهینه سازی جریان داده بر اساس داده های تراکنش مالی که از مشتریان دریافت می کند استفاده می کند.

ما در Intuit با حجم عظیمی از داده‌های تراکنش مالی سر و کار داریم. و از آنجایی که این داده ها وارد پلتفرم ما می شوند، باید به طور خودکار آن داده ها را در سطل های مختلف برای مشتری خود دسته بندی کنیم.» آنچه این مشکل را سخت می کند این است که هر مشتری نیاز متفاوتی به دسته بندی دارد. این کاملاً شخصی است… ما در واقع کل این تجربه را با هوش مصنوعی دوباره اختراع کردیم. ما در حال ساخت یک مدل برای هر مشتری هستیم، به طوری که با ورود این داده ها، هر مدل آن بهینه سازی را انجام دهد.

هند نقش مهمی در استراتژی هوش مصنوعی ایفا می کند

Intuit با بیش از 1600 کارمند از بنگالورو، دومین تیم بزرگ خود را در هند پس از ایالات متحده دارد. این کارمندان در درجه اول وظیفه دارند به ایجاد راه حل هایی برای بازارهای جهانی کمک کنند.

سریواستاوا گفت: هند نقش مهمی در استراتژی هوش مصنوعی ما دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هند این است که از نظر استعداد و مهارت‌هایی که ما در اینجا داریم، فرصت فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.»

مهندسان هندی در Intuit روی هوش مصنوعی، داده‌ها و سایر قابلیت‌هایی کار می‌کنند که در حقوق و دستمزد و سایر بخش‌های پشته شرکت ساخته می‌شوند. سریواستاوا به TechCrunch گفت که یکی از پیشرفت‌های کلیدی که از کشور آسیای جنوبی حاصل می‌شود، مدل هوش مصنوعی برای بازارهای میانی است.

سریواستاوا با بیان اینکه چگونه مهندسان هندی به شرکت کمک می کنند تا برنامه خود را برای تبدیل شدن به یک بازیکن مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دهد، گفت که تیم محلی در حال توسعه راه حلی است که شامل آمار عمیق و یادگیری ماشینی برای گفتگو با مشتریان و روایت های مولد است. این راه حل در حال حاضر نتایج را با استفاده از الگوها نشان می دهد، اما به زودی آن ها به هوش مصنوعی مولد تبدیل می شوند.

سریواستاوا گفت: «زمینه‌های دیگری در هوش مصنوعی وجود دارد که تیم روی آن‌ها تمرکز کرده است، از جمله مدل‌سازی، سرگردانی و سایر جنبه‌ها».

اگرچه هند از منظر مهندسی بازار مهمی بوده است، اما Intuit این کشور را بازار مصرف قابل توجهی نمی داند. این شرکت QuickBooks را برای مشتریان هندی در ژانویه امسال متوقف کرد. با این حال، این شرکت که امسال هجدهمین سالگرد خود را در این کشور جشن گرفت، متعهد شده است که به حمایت و سرمایه گذاری بر روی استعدادهای هندی ادامه دهد.

چرخش از یک مدل به مدل دیگر

این اولین بار نیست که Intuit از یک فروشنده نرم افزار قدیمی برنامه ریزی می کند. این شرکت سابقه تغییرات زیادی را برای ماندن در بازار دارد. این شامل خریدهای اخیر مانند Credit Karma و MailChimp است که برای گسترش به انواع جدیدی از مشاغل عمودی ساخته شده اند.

این حرکات قبلاً به شرکت کمک کرده است تا در سال مالی 2022 رشد سالانه 32 درصدی را در سال به 12.7 میلیارد دلار مشاهده کند. اکنون انتظار می‌رود که تغییر مداوم به سمت هوش مصنوعی رشد شرکت را بیشتر گسترش دهد.

Anindya Ghose، استاد بازرگانی هاینز ریهل در دانشکده بازرگانی Leonard N. Stern دانشگاه نیویورک، گفت: «شرکت‌هایی مانند Intuit می‌توانند از پیاده‌سازی ستون‌های متعدد هوش مصنوعی که شامل تجزیه و تحلیل توصیفی، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، تجزیه و تحلیل علّی و تجزیه و تحلیل تجویزی است، سود ببرند.

آنها باید روی زیرساخت‌ها و منابع مناسب سرمایه‌گذاری کنند تا مشخص کنند کدام یک از این چهار رکن بیشتر مربوط به رشته‌های تجاری آنها است. آنها باید مکمل های هوش انسانی و هوش ماشینی را شناسایی کنند.»

با این وجود، Intuit چالش هایی دارد در حالی که به دنبال رشد به عنوان یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی است.

استیو اندرز، تحلیلگر تحقیقات نرم‌افزاری در سیتی ریسرچ، به TechCrunch گفت که یکی از بزرگترین چالش‌های این شرکت در بخش مصرف‌کننده، پیشرفت‌های رو به رشد ناشی از هوش مصنوعی مولد است. نسخه آزمایشی اخیر GPT-4 نشان می دهد که راه حل برای تکمیل مالیات کاربران با استفاده از الگوریتم های پیشرفته خود آماده است.

این تحلیلگر با اشاره به چالشی مهم برای TurboTax شرکت Intuit گفت که با گزارش هایی مبنی بر گسترش خدمات مالیاتی رایگان ایالات متحده در مورد رقابت در بازار کلی مالیات، نگرانی نوپایی نیز وجود داشته است.

وقتی از سریواستاوا در مورد TurboTax، خدمات رایگان و اینکه آیا هوش مصنوعی در محصول جدیدی از Intuit نقشی خواهد داشت یا خیر، از پاسخ مستقیم پرهیز کرد و ادعا کرد که هوش مصنوعی در هر شکلی برای شرکت ارزش ذاتی دارد.

“گاهی اوقات کاربردهای برجسته ای از هوش مصنوعی وجود دارد، گاهی اوقات وجود ندارد. اما در هر صورت، مردم می‌دانند که ما برای ارائه ارزش برای آنها تلاش می‌کنیم. و این چیزی است که ما به آن معروف هستیم، چیزی که من به آن بسیار افتخار می کنم.» او گفت.

اندرز همچنین خاطرنشان کرد که در بخش SMB، جایی که Intuit QuickBooks را هدف قرار می دهد، این شرکت در حال حرکت به سمت بازار میانی بود، و همچنین سعی می کرد با ارائه مجموعه ای گسترده تر از راه حل های نرم افزاری، برای مشتریان SMB موجود خود حیاتی تر شود.

در بخش اعتباری که این شرکت دارای Credit Karma است، تحلیلگر گفت که بزرگترین چالش مربوط به کلان است، با استانداردهای سخت تر وام دهی از سوی بانک ها که منجر به فروش محصولات مالی کمتر به مصرف کنندگان می شود.

او گفت: “من فکر می کنم همیشه خطر ورود رقبای جدید بالقوه وجود دارد، اما Intuit باید با توجه به سهم غالب آنها در دنیای مالیات و حسابداری SMB از مزیت داده و مجموعه آموزشی برخوردار باشد.” “سرعت در بازار برای برخی از راه حل های جدید و آینده ممکن است کمی بیشتر اهمیت داشته باشد، به خصوص برای راه حل های CRM/بازاریابی در بخش SMB، اما هنوز کار در حال پیشرفت است.” این همان جایی است که آن «چالش‌های درآمدی» نیز رخ داده است.

Jaster در BMO گفت که در درازمدت، این توانایی Intuit است که از پلتفرم‌های خود برای تعمیق روابط با مشتریان و حفظ و نگهداری در طول سفر مشتری استفاده کند.

با پیشروی انقلاب هوش مصنوعی، دیدن این که چگونه Intuit به تغییر تجارت خود در سال های آینده ادامه می دهد و از منابع خود از بازارها از جمله هند برای توسعه راه حل های رقابتی به طور موثر برای آینده استفاده می کند، هیجان انگیز خواهد بود.