راهنمای سریع برای مدیریت شهرت آنلاین شما

با رواج رسانه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های بررسی آنلاین، آنچه مردم در مورد شما به صورت آنلاین می‌گویند می‌تواند برند شخصی یا کسب‌وکار کوچک شما را شکست دهد.

این مقاله بهترین روش‌ها را برای مدیریت شهرت آنلاین خود پوشش می‌دهد تا بتوانید برند خود را هم به صورت آنلاین و هم در دنیای واقعی برای موفقیت تنظیم کنید.

چرا شهرت آنلاین من اهمیت دارد؟

شهرت آنلاین شامل درک کلی یک برند بر اساس اطلاعاتی است که در دسترس مخاطبان شماست.

یک شهرت آنلاین مثبت می تواند به جذب شرکای تجاری و مشتریان، ایجاد اعتماد و بهبود درک عمومی عمومی از برند شما کمک کند.

شهرت آنلاین شما شامل اطلاعات مربوط به برند است، از جمله:

  • بررسی ها
  • محتوای رسانه های اجتماعی.
  • مقالات.
  • هر چیز دیگری که در موتور جستجو ظاهر می شود، هنگامی که شخصی برای نام تجاری شما جستجو می کند، نتیجه می گیرد.

شهرت شما می تواند برند شما را بسازد یا آن را خراب کند و مدیریت مناسب آن امری ضروری است.

اهداف SMART را تعیین کنید

قبل از هر چیز دیگری، مشخص کنید که برای چه چیزی تلاش می کنید.

اهداف شما برای حضور آنلاین چیست؟ چگونه می توانند به موفقیت برند شما کمک کنند؟

اهداف SMART را تعیین کنید، مطمئن شوید که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان هستند. هر چه واضح تر و واضح تر تعریف شود، بهتر است.

تعیین یک یا دو هدف کلی برند علاوه بر اهداف دقیق تر برای کمپین های خاص به شما امکان می دهد به طور همزمان بر روی اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تمرکز کنید.

اهداف برند را نباید اغلب تغییر داد مگر اینکه مدل کسب و کار شما تغییر کند.

با این حال، اهداف کمپین بسته به نیازهای نام تجاری شما، می توانند به دفعات بیشتری بچرخند.

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

کجا برتری؟ کجا ضعیف ترید؟

دلیلی وجود دارد که مصاحبه کنندگان این سوالات را می پرسند.

دانستن نقاط ضعف خود به شما کمک می کند تا آنها را تقویت کنید و شما را از کور شدن با یک حمله دور نگه می دارد.

رهبران قوی درک می کنند که می توان از نقاط ضعف استفاده کرد یا برای رشد استفاده کرد و به نقاط قوت تبدیل کرد.

ابرقدرت های خود را برجسته کنید

کجا نسبت به رقابت برتری دارید؟ چه کاری می توانید بهتر از هر کس دیگری انجام دهید؟

فرض کنید در صنعتی که به دلیل غیرقابل اعتماد بودن، خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید.

از آن استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که اگر شما را انتخاب کنند، تجربه آنها چقدر بهتر می شود.

موانع راه خود را برطرف کنید

آیا بودجه کمی دارید؟ ترس از نقدهای منفی؟ عدم استقبال از رهبری؟ آیا یک کارمند یا مشتری سابق ناراضی سعی دارد شما را پایین بیاورد؟

شناسایی شکست های خود اولین قدم برای غلبه بر آنهاست. به طور معمول، مشاغل کوچک زمان و بودجه را به عنوان بزرگترین موانع خود گزارش می کنند.

مخاطب خود را بشناسید

درک عمیق مشتریان، همتایان و رقابت، کلید موفقیت در شهرت است.

شما باید روی نبض آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد، انگشت خود را داشته باشید. اگر نمی دانید با چه کسی صحبت می کنید، چگونه می دانید که چگونه با آنها صحبت کنید؟

برندهای موفق دقیقاً درک می کنند که آرم و ارتباطات آنها چه احساسات و ادراکی را با مخاطبانشان برمی انگیزد و مشتریانشان چه انتظاراتی از آنها دارند.

به یاد داشته باشید که همه مخاطبان هدف شما نیستند. اگر سعی کنید به همه دسترسی پیدا کنید، با کسی ارتباط نخواهید داشت.

صدای خود را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید و محتوایی ایجاد کنید که به هم متصل شود

رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای توسعه صدای برند شما هستند. اینجا جایی نیست که بخواهیم به شدت فروش را شروع کنیم.

اعتماد مخاطبان خود را با شناختن آنها بدون اینکه در ازای چیزی بخواهید، جلب کنید.

شفافیت بسیار مهم است، زیرا مصرف‌کنندگان مرتباً گزارش می‌دهند که صداقت، صمیمیت و کمک‌رسانی رفتارهایی هستند که مصرف‌کنندگان می‌خواهند از برندها در رسانه‌های اجتماعی ببینند.

آیا می دانید چه چیزی هرگز در لیست قرار نمی گیرد؟ فروش فشار می آورد.

مراقب باشید با استفاده نادرست از پلتفرم های خود، مخاطبان خود را علیه خود قرار ندهید.

جلب اعتماد مخاطبان باید قبل از پست های تبلیغاتی بیش از حد باشد، به خصوص اگر می خواهید آنها به طرفداران برند قوی تبدیل شوند.

نکته حرفه ای: به خصوص مراقب شوخ طبعی و بداخلاقی در فضای اجتماعی باشید. برندها معمولاً علامتی را از دست می دهند یا در نهایت به کاربران توهین می کنند.

استراتژی محتوا

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می توانید استراتژی محتوای خود را ترسیم کنید. این مرحله را نادیده نگیرید، بدون برنامه راه دوری نخواهید رسید.

یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، ایجاد یک طرح سایت است.

برای محتوای موجود، برگه ای با صفحات و پست های فعلی سایت خود و کلمات کلیدی مورد نظر برای هر صفحه نگه دارید.

برگه دیگری با فهرست اولویت بندی شده محتوایی که باید ایجاد کنید ایجاد کنید.

این شما را در مسیر خود نگه می‌دارد و اطمینان حاصل می‌کند که برای کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط با موفقیت برند خود رتبه‌بندی می‌کنید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ نگاهی به رقابت خود بیندازید.

شما می خواهید هر جا که هستند و هر جا که نیستند ظاهر شوید.

ارائه اطلاعات ارزشمند در سایت شما به تلاش های بهینه سازی کمک می کند. همچنین باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می شود زیرا آنها یاد می گیرند که شما اطلاعات مفید، ارزشمند و قابل اعتماد ارائه می دهید.

صاحب نام خود باشید

پیشگیری ارزش یک اونس درمان دارد. نام کاربری خود را در همه کانال ها ادعا کنید.

اگر پایه محکمی برای ایستادن ایجاد کرده باشید، بسیار بیشتر قادر خواهید بود در برابر حمله مقاومت کنید.

یک بررسی بد در یک لیست صدها نفری بسیار کمتر از یک بررسی بد از دو یا سه بررسی است.

هنگام ایجاد محتوا، از زبان سوم شخص و توصیفی برای کمک به تلاش های سئو استفاده کنید.

در سایت‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ و رسانه‌های به‌دست‌آمده، از دسته‌ها و نام‌های توصیفی و منسجم استفاده کنید.

ببینید چه رتبه هایی برای نام شما وجود دارد و مطمئن شوید که حضور مثبتی در آنجا دارید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سئو

از محتوای متعلق به خود برای کنترل اطلاعات آنلاین برند خود استفاده کنید.

یکی از موثرترین و مطمئن ترین راه ها برای انجام این کار، از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

بهینه سازی وب سایت و سایر نمایه های آنلاین برای رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو به مشتریان شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را به صورت آنلاین پیدا کنند و شما را در برابر حمله به شهرت محافظت کنند.

اگر بتوانید تمام نتایج صفحه اول SERP را برای نام تجاری خود در اختیار داشته باشید، دریافت اطلاعات منفی برای رتبه بندی نام شما در تلاش برای حمله به شهرت برای کسی بسیار سخت تر است.

با بهترین شیوه های سئو همراه باشید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما از نظر شرایط برند کلیدی شما رتبه خوبی دارد.

تجانس

شهرت آنلاین شما ارتباط تنگاتنگی با برند شخصی یا حرفه ای شما دارد.

چه یک فریلنسر، کارآفرین یا صاحب کسب و کار کوچک باشید، ایجاد یک تصویر برند ثابت در تمام پلتفرم های آنلاین ضروری است.

هماهنگی بین آشنایی در لحن، صدا، ظاهر و احساس آنچه که در کانال های مختلف به اشتراک می گذارید ضروری است.

البته، شما باید بر اساس محدودیت‌ها و مخاطبان کانال‌های جداگانه شخصی‌سازی کنید، اما در همه نقاط تماس، همان تجربه مشتری را ارائه دهید.

اگر به پروفایل های اجتماعی یک برند بزرگ نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها معمولاً از سایتی به سایت دیگر، هم با محتوای بصری و هم محتوای نوشتاری، سازگاری دارند.

شما می خواهید که مشتریان شما اگر از وب سایت شما به صفحه فیس بوک شما و سپس به توییتر پرش کنند، احساس راحتی کنند.

اگر مجبور شوند بایستند و به این فکر کنند که آیا همچنان با همان برندی که از کانالی به کانال منتقل می‌شوند، هستند یا خیر، شانس بیشتری برای از دست دادن آنها در سفر دارید.

انتظارات روشنی را تعیین کنید

موفقیت یا شکست یک پروژه یا تجربه تا حد زیادی به انتظارات آن پروژه بستگی دارد.

وقتی وارد یک استراحتگاه پنج ستاره می شوید، سطح خدمات متفاوتی نسبت به متل های کنار جاده ای دارید. می‌خواهید مشتریانتان از شما چه انتظاری داشته باشند؟

تصمیم بگیرید و سپس تحویل دهید. معتبر باشید و هر جا که می توانید مفید باشید.

مفید بودن و برآورده کردن انتظارات رضایت مشتری را افزایش می دهد و در نتیجه نظرات مثبت و تعامل رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد که باعث بهبود شهرت و درآمد کلی شما می شود.

از نظرات برای ساختن برند خود استفاده کنید

اجازه دهید نظرات به شما کمک کند بهتر شوید. داشتن نظرات مثبت عالی است، اما نظرات بد آن چیزی است که به شما در بهبود کمک می کند.

به هر نظری که دریافت می کنید پاسخ دهید. گفتن “متشکرم” زمانی که کسی نظر یا نظر مثبتی را ارائه می دهد یک پیروزی آسان است. هر برندی باید این کار را انجام دهد، اما خیلی ها این کار را نمی کنند.

مهمتر از آن، صاحب اشتباهات خود باشید. اگر کسی نظر منفی گذاشت، مشکل را برطرف کنید.

آنچه را که در مورد شما به صورت آنلاین گفته می شود نظارت کنید

نظارت بر شهرت به شما این امکان را می دهد که درک مخاطبان خود از برند خود را بشناسید و قبل از اینکه مشکلات احتمالی از کنترل خارج شوند به شما هشدار می دهد.

اخبار و اشاره‌های رسانه‌ای به‌دست‌آمده، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بررسی‌های آنلاین، انجمن‌ها و هر پلتفرم دیگری را که ممکن است مخاطبان برند شما در آن فعال باشند، ردیابی کنید.

به این ترتیب، می توانید فرصت های بالقوه برای ساخت برند خود را کشف کنید.

مقاوم باش

مدیریت شهرت آنلاین شما یک فرآیند مستمر است که نیازمند زمان، استراتژی و توجه مداوم است.

شهرت خوب نشان دهنده قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن برای مشتریان بالقوه و شرکای تجاری است.

شناخت مخاطبان خود – و اطمینان از اینکه آنها شما را می شناسند – به شما کمک می کند شهرت مثبتی ایجاد کنید و تضمین کنید که مشتریان و همکاران شما حامیان وفادار برند شما هستند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.