گوگل هزینه های فروشگاه Play را در برنامه های اشتراک به 15 درصد و برای برنامه های رسانه ای به 10 درصد کاهش می دهد – TechCrunch

گوگل امروز اعلام کرد که کمیسیون ها را برای همه مشاغل مبتنی بر اشتراک در فروشگاه Google Play کاهش می دهد. پیش از این ، این شرکت با کاهش کمیسیون ها از 30 درصد به 15 درصد در اولین 1 میلیون دلار درآمد توسعه دهندگان ، اقدام اپل را دنبال کرده بود. اکنون ، هزینه ها را به طور خاص برای برنامه سازان برنامه ای که از طریق اشتراک های مکرر درآمد ایجاد می کنند ، کاهش می دهد. گوگل می گوید به جای دریافت 30 درصد در سال اول ، که در سال دوم و بعد از آن به 15 درصد کاهش می یابد ، از توسعه دهندگان فقط 15 درصد هزینه دریافت می شود.

این شرکت می گوید 99 develop از توسعه دهندگان با هزینه خدمات 15 or یا کمتر واجد شرایط خواهند بود ، زیرا Google همچنین هزینه برنامه های خاص عمودی را در برنامه Play Media Experience کاهش می دهد. این می گوید که این میزان تا 10 تنظیم می شود.

برنامه Play Media Experience شامل برنامه هایی مانند کتاب های الکترونیکی و سرویس های پخش موسیقی یا ویدیوی درخواستی است ، که هزینه های محتوا بیشتر فروش را شامل می شود. اینها همچنین مشاغلی هستند که در برخی موارد مستقیماً با Google رقابت می کنند – برای مثال YouTube Music با Spotify.

این برنامه در اوایل سال جاری برای تشویق توسعه دهندگان کتاب ، ویدئو و صدا برای ساخت برای اندروید راه اندازی شد و هزینه خدمات را تا 15 درصد ارائه می داد. از توسعه دهندگان خواسته می شود برای ابراز علاقه فرم را پر کنند.

اعتبار تصویر: گوگل

Sameer Samat ، نایب رئیس بخش مدیریت محصول گوگل ، در بیانیه ای گفت: “اشتراک های دیجیتالی یکی از سریعترین مدلهای توسعه دهندگان شده است ، اما ما می دانیم که مشاغل اشتراک با چالش های خاصی در جذب و حفظ مشتری روبرو هستند.” “ما با شرکای خود در زمینه آشنایی ، تناسب اندام ، آموزش و سایر بخش ها کار کرده ایم تا تفاوت های تجاری آنها را درک کنیم. هزینه خدمات فعلی ما پس از 12 ماه اشتراک مکرر از 30 to به 15 drops کاهش می یابد. اما ما شنیده ایم که افزایش مشتریان باعث می شود مشاغل مشترک از این نرخ کاهش یافته سود ببرند. بنابراین ، ما چیزها را ساده می کنیم تا مطمئن شویم که می توانند. “

گوگل گفت که هزینه های جدید از 1 ژانویه 2022 شروع می شود.

این شرکت خاطرنشان کرد که با جامعه توسعه دهندگان برای تعیین ساختار هزینه جدید صحبت کرده و از توسعه دهندگان مختلف در صنایع و عمودی از جمله Anghami ، AWA ، Bumble ، Calm ، Duolingo ، KADOKAWA ، KKBOX ، Picsart و Smule بازخورد گرفت.

در همین حال ، هنگام تعیین هزینه های جدید برای برنامه های رسانه ای ، گوگل گفت که متوجه شده است که برنامه سازی در حال حاضر نیاز به آدرس دهی به تعدادی از سیستم عامل ها ، از جمله تلویزیون ، ماشین ، ساعت ، تبلت و موارد دیگر دارد. این امر مستلزم توسعه دهندگان برای سرمایه گذاری بیشتر در کسب و کار مبتنی بر برنامه است. علاوه بر این ، با کاهش هزینه های برنامه های ارائه دهنده تجربیات رسانه ای ، گوگل معتقد است این می تواند به مشاغل اجازه دهد تا پس انداز خود را به هنرمندان ، موسیقیدانان ، نویسندگان و سایر سازندگان منتقل کنند که تحت تأثیر تغییرات قرار خواهند گرفت.

این اقدام در زمان افزایش نظارت های نظارتی بر فروشگاه های برنامه و چندین دعوی ضد انحصاری صورت می گیرد ، از جمله یکی از پرونده های جاری در ایالات متحده با Epic Games. در سطح جهانی ، قانونگذاران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا غول های فناوری از قدرت بازار خود با فروشگاه های برنامه سوء استفاده می کنند ، که مسیر اصلی توزیع نرم افزارهایی را که روی دستگاه های تلفن همراه اجرا می شوند ، فراهم می کند. به عنوان مثال ، کره جنوبی اخیراً قانون “ضد Google” را تصویب کرد که به منظور محدود کردن کمیسیون های پرداخت درون برنامه ای بود. علاوه بر این ، در بسیاری از موارد ، شرکت های فناوری با توسعه دهندگانی رقابت می کنند که برنامه های آنها را از طریق بازوهای دیگر مشاغل بزرگتر خود توزیع می کنند ، که این مسئله را پیچیده تر می کند.

در اقدامی هوشمندانه برای خنثی کردن مقررات بیشتر ، گوگل موفق شده است برخی از توسعه دهندگان را با کمیسیون های جدید خود قبل از انتشار همراه کند. حتی امروز اظهارات Bumble و Duolingo در مورد تحسین این حرکت ارائه شده است ، و ویتنی ولف هرد ، مدیرعامل Bumble ، گفته است که این قیمت به آن اجازه می دهد “در محصولات ما سرمایه گذاری بهتری داشته باشد” و لوئیس فون آن ، مدیرعامل Duolingo ، گفته است که کاهش ها به “سرعت بخشیدن به ماموریت ما کمک می کند. “و اینکه” ادامه همکاری گوگل با اکوسیستم را می بینم “بسیار هیجان زده است.”

اگرچه کمیسیون های خود را کاهش می دهد ، گوگل تأکید می کند که برای ادامه سرمایه گذاری در اندروید ، پلت فرم تجاری خود ، فروشگاه Play ، امنیت ، سیستم توزیع برنامه و ابزارهای توسعه دهنده ، باید هزینه ای دریافت کند. گوگل می گوید در مورد به روزرسانی های بعدی ابزارها ، API ها و سایر فناوری ها در اجلاس توسعه دهندگان Android خود در 27 تا 28 اکتبر اطلاعات بیشتری به اشتراک خواهد گذاشت.