سونامی به سیلیکون ولی می آید – TechCrunch

با افزایش با توجه به مسائل زیست محیطی ، اجتماعی و حکمرانی (ESG) در چند سال گذشته ، برای شرکت ها آسان است که تصور کنند ما به اوج موج ESG رسیده ایم. با این حال ، ما هنوز در مراحل اولیه هستیم – سونامی ESG به سمت دره سیلیکون حرکت می کند.

توجه بیشتر به موضوعات ESG در طیف وسیع تری از شرکت های حوزه فناوری بوده است. این امر عمدتاً توسط گرایش های اجتماعی گسترده تری مانند تمرکز بر تغییرات آب و هوایی انجام شده است. با این حال ، موج ESG در شرکت ها ، به ویژه شرکت های دولتی ، با تقاضای طبقه های مختلف سرمایه گذاران (از جمله صندوق های بازنشستگی و همچنین نسل جوان سرمایه گذاران انفرادی) برای تمرکز بیشتر بر چنین موضوعاتی تسریع می شود.

در نتیجه ، موسساتی که سعی در جذب سرمایه از این سرمایه گذاران دارند ، مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و صندوق های تامینی ، باید تمرکز خود را بر بعد ESG افزایش دهند تا همچنان رقابتی باقی بمانند.

در حالی که افزایش تمرکز بر ESG در چند سال گذشته تدریجی بوده است ، میزان تأثیر سرمایه گذاران بر مسائل ESG گامی رو به جلو با کمپین های موفقیت آمیز فعالان سهامدار در شرکت های انرژی در بهار سال 2021 ، برجسته ترین مسابقه نمایندگی برجسته ، برداشت. به رهبری موتور شماره 1

برای اولین بار ، فشار سرمایه گذاران مربوط به مسئله ESG (در این مورد ، تغییرات آب و هوایی) ، مستقیماً منجر به گردش قابل توجهی در هیئت مدیره یک شرکت دولتی شد. سهامداران فعال از موضوعات جدید و قدرتمند ESG به عنوان اهرمی در کمپین های فعال خود برای تغییر کنترل و استراتژی در شرکت های دولتی استفاده می کنند.

آیا بخش فناوری بعدی است؟

از لحاظ تاریخی ، الگوی فشار سرمایه گذاران بر موضوعات حاکمیتی (“G” در ESG) در شرکت های دولتی این است که به طور پی در پی به مساله بپردازند ، در یک موضوع برنده شوند و سپس به موضوع بعدی بروند. یکی از مثالهای خوب این امر مهاجرت شرکتهای دولتی به منظور برگزاری انتخابات سالانه برای همه مدیران برای یک دوره یکساله است ، نه انتخابات مبهم بخشی از مدیران برای یک دوره سه ساله-به اصطلاح “هیئت مدیره طبقه بندی شده”.

یک سرمایه گذار نهادی که از کمپین فعالسازی با موضوع ESG چشم پوشی می کند ، ممکن است به دلیل نادیده گرفتن اولویت های مشتری مورد انتقاد قرار گیرد و حتی سرمایه گذاری های آینده سرمایه گذاران متمرکز بر ESG را از دست بدهد.

در سال 2007 ، 55 درصد از ایالات متحده شرکت های دولتی را در S&P 1500 تشکیل دادند و دارای هیئت مدیره طبقه بندی شده بودند. تا سال 2021 ، پس از سالها کمپین های حکمرانی توسط سهامداران ، این میزان به 26 درصد از شرکتهای S&P 1500 کاهش یافت ، در حالی که هیئت مدیره طبقه بندی شده در بزرگترین شرکتهای دولتی که درصد بیشتری از مجموعه سرمایه گذاران را تشکیل می دهند ، تقریباً منقرض شده است. بنابراین ، از دیدگاه سرمایه گذاران ، تلاش برای دستیابی به هیئت های منتخب سالانه تقریباً به طور کامل برطرف می شود و خیره کننده توجه سرمایه گذاران به تمرکز بر مسائل دیگر می پردازد.

ما انتظار داریم که همان سناریو در اینجا نیز اجرا شود. در کنفرانسی اخیر ، آئیشا مستانی ، مدیر نمونه کارها در CalSTRS و یکی از معماران مسابقه پروکسی موتور شماره 1 در بهار امسال ، اظهار داشت که امیدوار است این مسابقه به عنوان زنگ خطری برای همه شرکت ها در همه صنایع باشد ، نه فقط برای شرکت های انرژی بنابراین اگر هدف گیری تغییرات آب و هوایی در بخش انرژی اولین انتخاب واضح بود ، اکنون این س becomesال مطرح می شود که “نفر بعدی کیست؟”