چگونه رهبری را متقاعد کنیم که چرا نمی توانند سئو را نادیده بگیرند

خوب، سال 2023 است، و ما همچنان در تلاش هستیم تا مشاغل را متقاعد کنیم که سئو فقط یک مخفف شیک برای “برخی گزینه های اضافی” نیست.

این مانند تلاش برای آموزش ترفندهای جدید به سگ قدیمی است، با این تفاوت که سگ یک تجارت است و ترفند این است که “در نتایج موتور جستجو نامرئی نباشد.”

بعضی چیزها هرگز تغییر نمی کنند.

این تقصیر رهبری شرکت نیست. در بیشتر موارد، آنها از SEO آگاه هستند. با این حال، برخی ارزشی که می تواند به همراه داشته باشد را درک نمی کنند.

این مسئله زمانی است که بودجه های رقابتی و جذابیت سایر استراتژی های بازاریابی آشناتر وجود دارد.

احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید، اما آموزش رهبری در مورد سئو یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای متقاعد کردن آنها در مورد ارزش سئو انجام دهید.

و این بدان معناست که شما باید نشان دهید که چگونه SEO یک ابتکار استراتژیک برای هر کسب و کاری است – و سزاوار یک صندلی در میز است.

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به رهبری در درک اینکه چرا نمی توانند سئو را نادیده بگیرند و چرا باید در مورد آن هیجان زده شوند، بردارید.

1. SEO را تعریف کنید

بسته به نوع شرکتی که با آن سر و کار دارید، ممکن است مجبور شوید با اصول اولیه شروع کنید.

این بدان معنی است که توضیح دهید سئو واقعاً چه کاری انجام می دهد و چگونه می تواند از اهداف اساسی بازاریابی پشتیبانی کند.

توضیح می تواند چیزی به همین سادگی باشد:

  • سئو چیست: سئو یک وب سایت را بهبود می بخشد تا در نتایج موتور جستجو بهتر عمل کند.
  • مزایای سئو: مزیت سئو ایجاد ترافیک هدفمند بیشتر برای وب سایت است.
  • هدف سئو: هدف سئو در نهایت کسب درآمد بیشتر برای شرکت با توانایی وب سایت و کسب و کار در تبدیل سرنخ های حاصل از نتایج جستجو است.

2. ارزش سئو را توضیح دهید

با وجود مفاهیم اولیه خارج از راه، می توانید عمیق تر به این موضوع بپردازید که چرا یک تجارت نمی تواند موتورهای جستجو را به عنوان یک کانال بازاریابی نادیده بگیرد.

مفاهیم زیر می تواند کمک کند:

مخاطب هدف شما از یک موتور جستجو استفاده می کند

گوگل در هر دقیقه 5.9 میلیون جستجو را پردازش می کند. مسئله این نیست که آیا افراد در موتورهای جستجو هستند یا خیر.

این موضوع اتصال نقاط بین جستجوهایی است که افراد انجام می دهند و مزایای شرکت.

به رهبری نشان دهید که مردم چگونه چیزهایی را که شرکت ارائه می دهد جستجو می کنند (کمی داده های کلیدواژه در اینجا می تواند کمک کند).

سپس توضیح دهید که چگونه سئو از سفر مشتری پشتیبانی می کند. برای مثال:

  • بر اساس تحقیقات Forrester، 71 درصد از مردم برای کشف به موتورهای جستجو روی آوردند و 74 درصد از آنها برای خرید / خرید استفاده کردند.
  • 43 درصد از خریداران کالاهای مصرفی از جستجو در سفر خرید خود برای الهام گرفتن، مرور یا تحقیق بر اساس داده های Google استفاده کرده اند.

رقابت شما از موتورهای جستجو سود می برد – و شما اینطور نیستید

از آنها بخواهید به وب‌سایت‌هایی که هنگام جستجوی افراد برای آنچه شرکت ارائه می‌دهد ظاهر می‌شوند، نگاه کنند.

میزان ترافیکی که به طور بالقوه از مشاهده شدن در نتایج جستجو دریافت می کنند را برای آنها توضیح دهید.

به مطالعاتی استناد کنید که نشان می‌دهد چه میزان ترافیک جستجوی ارگانیک از طریق ایمن کردن مکان‌های برتر ممکن است، مانند این یکی، این یکی و این یکی.

سپس توضیح دهید که چگونه این ترافیک می تواند درآمد داشته باشد.

به عنوان مثال، در پنج بخش، کانال جستجوی ارگانیک با میانگین 44.6 درصد بیشترین درآمد را داشته است، تحقیقات BrightEdge نشان داد.

و شرکت های B2B، به ویژه، دو برابر بیشتر از هر کانال دیگری درآمد حاصل از جستجوی ارگانیک به دست آوردند.

بنابراین سؤال بعدی از رهبری این است: آیا یک تکه از پای را می‌خواهید یا نه؟

تبلیغات دیجیتال شما مهم هستند، اما اگر آنها را خاموش کنید چه اتفاقی می افتد؟

تبلیغات دیجیتال محبوب بسیاری از برنامه های بازاریابی است. بر اساس تحقیقات گارتنر در سال 2022، بیش از 60 درصد از هزینه های دیجیتال به کانال های پولی اختصاص می یابد.

در بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات پولی – اگر به خوبی انجام شوند – می توانند جایگاه برتر را در نتایج جستجو به دست آورند – و رضایتی تقریباً فوری ارائه دهند.

و در حالی که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) جایگاه خود را دارد، باید به رهبری نشان دهید که چگونه قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد یک استراتژی هوشمندانه نیست.

توضیح دهید که اگر مجبور شوند تبلیغات خود را خاموش کنند چه اتفاقی می افتد (یعنی به طور کامل از نتایج جستجو محو می شوند).

اکنون آن را با نتایجی که ممکن است از سئو ببینند مقایسه کنید.

بله، معمولا سرمایه گذاری اولیه بزرگ تری برای پیشبرد امور وجود دارد، و بله، ممکن است ماه ها (به طور متوسط ​​شش ماه) طول بکشد تا نتایج را ببینید.

اما وقتی شروع به درک این نتایج کردید، مالک آن ترافیک هستید، به این معنی که هیچکس نمی تواند آن را به خاطر عدم پرداخت از شما بگیرد.

برخی از صفحات وب که در طول زمان ارزش سئوی خود را به دست آورده‌اند، تا سال‌های آتی همچنان ترافیک رو به رشدی را به یک وب‌سایت وارد می‌کنند.

3. افسانه های رایج سئو را از بین ببرید

حتی اگر رهبری در ابتدا ارزش را ببیند، ممکن است شک داشته باشند. بسیاری از باورهای رایج سئو وجود دارد که نادرست هستند.

اکنون فرصتی است که به تمام نقاط درد درک شده ای که آنها در سر خود دارند توجه کنید.

اینجا چندتایی هستند:

افسانه: “SEO غیر قابل اعتماد است”

شاید اعضای تیم رهبری از سرفصل های ترافیک وب سایت که یک شبه به دلیل به روز رسانی الگوریتم ناپدید می شوند خسته شده باشند.

آنها ممکن است از سرمایه گذاری زمان و منابع برای چیزی که به عنوان ناپایدار تلقی می شود، محتاط باشند. به همین دلیل است که بازنگری نحوه تفکر رهبری در مورد به روز رسانی الگوریتم مهم است.

بنابراین در اینجا چند نکته برای گفتگو وجود دارد:

  • وظیفه سئو این نیست که الگوریتم را شکست دهد. ما هرگز نمی دانیم که الگوریتم دقیقا چگونه کار می کند و مجبور نیستیم. ما فقط باید یک وب سایت عالی با استفاده از بهترین شیوه های SEO ایجاد کنیم و در مقایسه با رقبای خود “کمترین ناقص” باشیم. این به ما کمک می کند تا هر طوفان الگوریتمی را بهتر تحمل کنیم. مقاله من را در مورد نحوه زنده ماندن از به روز رسانی اصلی Google و کسب اطلاعات بیشتر در صدر ببینید.
  • گوگل معمولاً برای به‌روزرسانی‌های اصلی هشدار می‌دهد. اگر چیزی واقعاً بزرگ در افق باشد، گوگل معمولاً زمان کافی برای آماده شدن می دهد. یک استراتژی سئو خوب در بالای همه تغییرات بالقوه باقی می ماند و مطابق با آن پاسخ می دهد.

نکته پایانی برای رسیدن به خانه: مانند سرمایه گذاری در بازار سهام، سئو یک استراتژی بلند مدت با فراز و نشیب های اجتناب ناپذیر است. اما ماندن در آن برای مدت طولانی به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا از مزایای آن بهره ببرند.

افسانه: “سئو یک چیز یکبار مصرف است”

گاهی اوقات ممکن است تصمیم گیرندگان به اشتباه فکر کنند که سئو صرفاً بررسی چند مورد از یک چک لیست و نامگذاری آن در روز است.

هیچ چیز دور از حقیقت نیست.

اطمینان حاصل کنید که رهبری می‌داند که روی یک استراتژی بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کند… مانند کل چرخه حیات یک وب‌سایت.

به عنوان یک استراتژی تجاری در یک محیط پیچیده و همیشه در حال تغییر (نتایج جستجو تغییر می کند، رقابت تغییر می کند، تغییرات اقتصادی و غیره)، سئو همیشه فعال است – به طور فعال مواردی را که می توانیم پیش بینی کنیم و به طور ماهرانه به چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند واکنش نشان می دهد.

همانطور که کاسپار شیمانسکی کارمند سابق گوگل می گوید:

«در کنفرانس‌های صنعتی، شرکت‌کنندگان می‌شنوند که مردم می‌گویند «درست کردن آن» برای رتبه‌بندی مهم است. این درست است، اما کاملاً دقیق نیست. مانند هر سرمایه گذاری شرکت دیگر در دارایی ها، با گذشت زمان همان سرمایه گذاری ناگزیر از بین می رود.

بهترین شیوه های گذشته منسوخ شده یا کاملاً منسوخ می شوند. برای همگام شدن با رقبا، به‌ویژه در بخش‌های پردرآمدتر، سئو باید تلاشی مداوم با جهش‌های دوره‌ای و برنامه‌ریزی‌شده از افزایش فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده قبل از زمان در نظر گرفته شود.

برخی از عوامل مانند نمایش قطعه، که مستقیماً بر تجربه کاربر و سیگنال‌ها تأثیر می‌گذارند، باید به طور مداوم نظارت و بهبود یابند. همین امر در مورد عملکرد صفحه نیز صدق می کند، که مجدداً مسئول نحوه تجربه کاربران از وب سایت است.

سایر عوامل، مانند مدیریت بدهی های بک لینک، ممکن است فقط به بررسی های لحظه ای نیاز داشته باشند و بخشی از ممیزی سالانه سئو داخلی و خارجی باشند.

به عبارت دیگر، یک رویکرد معمولی به سئو نتیجه ای نخواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله من را در مورد نحوه پیاده سازی SEO – حتی در مواجهه با چالش های رایج – بررسی کنید.

افسانه: “شما نمی توانید سئو را اندازه گیری کنید”

تبلیغات دیجیتال سئو را از نظر اینکه مدیران می خواهند بودجه خود را در کجا خرج کنند، خراب کرده است.

لذت آنی از پرداخت هزینه برای یک آگهی و دیدن نتیجه مستقیم مست کننده است.

قبلاً در مورد توضیح اینکه چگونه ترافیک می تواند به درآمد تبدیل شود صحبت کردم. این یک مفهوم مهم است.

با این حال، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که رهبری کار SEO و ارتباط آن با سایر مفاهیم مهم مانند تبدیل ترافیک به درآمد را درک می کند.

بهترین راه برای اندازه گیری موفقیت سئو، بازدید از یک وب سایت است.

اجازه دهید تکرار کنم که: بهترین راه برای اندازه گیری موفقیت سئو، بازدید از یک وب سایت است.

برای اندازه گیری، شرکت باید تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت را از ترافیک جستجوی ارگانیک ردیابی کند و مطمئن شود که در طول زمان رشد مثبتی داشته است.

اما در مورد تبدیل ها چطور؟ اینجاست که کار مشکل می شود.

نکته اینجاست: وظیفه سئو هدایت ترافیک است. تبدیل این بازدیدکنندگان وظیفه یک وب سایت/کسب و کار است.

یک برنامه سئو خوب:

  • ترافیک هدفمند را هدایت کنید.
  • یک تجربه کاربری خوب ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان احتمال بیشتری برای تبدیل داشته باشند.
  • ردیابی تبدیل حاصل از ترافیک ارگانیک.

اما رهبری باید بداند که وارد یک برنامه سئو می شود که برای به دست آوردن بیشترین پاداش، باید برای تسهیل تبدیل یک سرنخ سرمایه گذاری کند.

تمام عواملی را که در تبدیل سرنخ نقش دارند در نظر بگیرید – وب سایت بهینه سازی شده برای تبدیل، فرآیند فروش شرکت، قیمت محصولات یا خدمات، ویژگی های محصول یا خدمات و غیره.

همه این موارد از دست یک تیم سئو خارج است. بنابراین رهبری باید به وضوح درک کند که ترافیک واجد شرایط مهمترین معیار برای نشان دادن موفقیت سئو است.

بله، آنها همیشه می خواهند بدانند که در نهایت چه نتایجی می توانند ببینند.

می‌توانید با مطالعات موردی از وب‌سایت‌ها یا کسب‌وکارهای مشابه مسلح شوید تا نشان دهید آنها چه انتظاراتی دارند.

و می‌توانید نحوه استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Google Analytics را توضیح دهید تا ببینید که چگونه کانال جستجوی ارگانیک به سرنخ‌ها و فروش برای کسب‌وکار کمک می‌کند.

همیشه محاسباتی وجود دارد که می توانید برای تخمین نتایج سئو از آنها استفاده کنید.

4. آزمایشی یک پروژه

گاهی اوقات، اثبات در پودینگ است.

اگر به اندازه کافی با تیم رهبری پیشرفت کرده اید تا علاقه آنها را برانگیخته اید، اجرای آزمایشی یک پروژه سئو را پیشنهاد دهید.

شروع با یک ممیزی عمیق و فنی سئو را در نظر بگیرید. این همه مشکلات وب سایت را که مانع موفقیت موتورهای جستجو می شود به آنها نشان می دهد.

سپس، از آنها بخواهید که متعهد به اجرای موارد با بالاترین اولویت باشند.

در حالی که نتایج این تلاش‌ها به ثمر می‌رسد، می‌توانید به یک ابتکار SEO فکر کنید که ممکن است از یک گروه یا هدف تجاری کلیدی برای شرکت پشتیبانی کند.

شاید این یک طراحی مجدد وب سایت، یک محصول یا خدمات جدید یا چیز دیگری باشد. یک استراتژی SEO را ترسیم کنید تا به آن تیم یا ابتکار کمک کنید تا موفق تر شوند.

گاهی اوقات بردهای کوچک منجر به تعهد بیشتر به سئو در دراز مدت می شود.

تصمیم گیرندگان را به سمت تصمیم درست هدایت کنید

در دنیایی که کانال‌های بازاریابی همیشه بر سر بودجه رقابت می‌کنند، شما باید به تسهیل تصمیم‌گیری برای تیم رهبری برای سرمایه‌گذاری در سئو کمک کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.