متا دور دیگری از اخراج را انجام می دهد

متا آخرین دور اخراج خود را در روز چهارشنبه انجام می دهد که تخمین زده می شود حدود 6000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. این کاهش ها بخشی از به اصطلاح “سال کارایی” شرکت است که در آن متا به طور گسترده بازسازی می شود تا در هزینه ها صرفه جویی کند و ساختار سازمانی را صاف کند.

کارمندان می دانستند که اخراج در راه است. مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا، در یک پست وبلاگی در ماه مارس اعلام کرد که 10000 شغل را در دو دور اخراج در اواخر آوریل و اواخر ماه می اخراج خواهد کرد، اگرچه متا قبلاً 11000 نقش را در نوامبر حذف کرده بود. اخراج‌های این هفته عمدتاً نقش‌های تجاری را هدف قرار دادند، در حالی که اخراج‌های آوریل بر تیم‌های فناوری تأثیر گذاشت. متا همچنین استخدام برای حدود 5000 نقش باز را متوقف کرد. در مجموع، حدود 21000 نفر شغل خود را در Meta از دست داده اند که باعث کاهش حدود یک چهارم تعداد کارکنان شرکت در سراسر جهان از نوامبر شده است، زمانی که شرکت سابقاً فیس بوک حدود 87000 کارمند داشت.

زاکربرگ در پست وبلاگ خود در ماه مارس نوشت: «از آنجایی که سال گذشته نیروی کار خود را کاهش دادیم، یک نتیجه شگفت‌انگیز این است که بسیاری از کارها سریع‌تر پیش رفته‌اند. در نگاهی به گذشته، من هزینه های غیرمستقیم پروژه های با اولویت کمتر را دست کم گرفتم.

با خروج هزاران نفر از اعضای تیم از شرکت، روحیه در متا قابل درک است. کارمندان ماه‌ها با نفس طعمه‌دار منتظر بوده‌اند تا تعیین کنند که آیا از کار بیکار خواهند شد یا خیر – و اگر اخراج شدن به اندازه کافی استرس زا نیست، برای برخی از کارمندان، این می‌تواند به معنای از دست دادن مراقبت‌های بهداشتی یا ویزای کار باشد.

در همین حال، متا در سال گذشته 13.7 میلیارد دلار در آزمایشگاه های واقعیت، بخش توسعه های متاورز خود، هزینه کرد. سرمایه‌گذاران نسبت به اصرار زاکربرگ مبنی بر اینکه واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، مرز بعدی ارتباط اجتماعی را تقویت می‌کنند، تردید داشتند، اما او دو برابر شده است.

زاکربرگ ماه گذشته در یک تماس سه ماهه درآمد گفت: “روایتی ایجاد شده است که ما به نوعی از تمرکز بر روی دید متاورژن فاصله می گیریم، بنابراین من فقط می خواهم پیشاپیش بگویم که این دقیق نیست.” ما روی هوش مصنوعی و متاورژن تمرکز کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

هوش مصنوعی در واقع در تحقیقات AR و VR متا ریشه دوانده است. هوش مصنوعی همچنین از تعدیل محتوا، فیدهای اجتماعی الگوریتمی و دیگر جنبه های کلیدی فناوری متا پشتیبانی می کند. اما در حالی که هوش مصنوعی همچنان به عنوان کلید واژه مورد علاقه سیلیکون ولی سلطنت می‌کند، این شرکت در حال ادغام بیشتر این فناوری در بخش‌های معتبر تجارت خود است.

تنها در ماه گذشته، متا از ابزار کدنویسی هوش مصنوعی مولد خود و همچنین ابزاری به نام AI Sandbox برای تبلیغ‌کنندگان رونمایی کرده است. برای درازمدت، متا در حال کار بر روی تراشه های سفارشی خود و یک ابر رایانه برای پشتیبانی از تحقیقات هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ است. این ابتکار می تواند به متا کمک کند تا با شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل که ابررایانه های مشابه خود را دارند، رقابت کند.

اگر متا به برنامه های فوق الذکر خود پایبند باشد، این آخرین دور اخراج دسته جمعی متا در حال حاضر خواهد بود. به خاطر کارمندان باقیمانده شرکت، امیدوارم که برای مدتی صادق باشد.