SoundCloud با هدف رسیدن به سودآوری در سال جاری، 8٪ از کارکنان خود را اخراج می کند

طبق گزارش‌های متعدد، پلتفرم پخش موسیقی SoundCloud 8 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است. دور جدید کاهش مشاغل پس از اخراج 20 درصد از کارکنان خود توسط شرکت در آگوست گذشته صورت گرفت.

در یادداشتی که برای کارکنان ارسال شد – که توسط Variety مشاهده شد – مدیر عامل شرکت Eliah Seton گفت که SoundCloud در حال کاهش تعداد کارمندان برای رسیدن به یک موقعیت سودآور در سال جاری است. “این یک تصمیم چالش برانگیز اما ضروری برای اطمینان از سلامت کسب و کار ما و رساندن SoundCloud به سودآوری در سال جاری است. با انجام این کار، ما آینده شرکت را برای میلیون‌ها هنرمندی که برای زندگی و بیان خود به ما تکیه می‌کنند و میلیون‌ها طرفدار که برای لذت موسیقی به SoundCloud می‌آیند، تضمین می‌کنیم.» .

بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم که SoundCloud در مأموریت ما برای تأثیرگذاری بر فرهنگ، خانه برجسته هنرمندان و طرفداران و رهبری آنچه در موسیقی بعدی است، پیشرفت می کند.»

این اولین حرکت بزرگ Seton پس از اینکه در ماه مارس به سمت مدیرعاملی درآمد و جایگزین مایکل وایزمن شد، بود.

در چند سال گذشته، SoundCloud همکاری خود را با چندین لیبل مانند Merlin و Warner Music Group گسترش داده است تا برنامه حق امتیاز خود را با پشتیبانی از طرفداران تقویت کند. این پروژه درآمدهای تبلیغات و اشتراک را بین هنرمندانی که کاربران به آنها گوش داده اند توزیع می کند. این یک برنامه حق امتیاز بیشتر در مقایسه با سایر خدمات پخش است. در اوایل سال جاری، این شرکت یک فید عمودی مانند TikTok را برای کشف موسیقی معرفی کرد. ماه گذشته، SoundCloud یک ابزار تعامل با طرفداران را برای هنرمندان راه اندازی کرد تا بینش بیشتری کسب کنند و با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند.

SoundCloud ادعا می کند که 130 میلیون “طرفدار درگیر” دارد. در حال حاضر میزبان بیش از 320 میلیون آهنگ از بیش از 40 میلیون سازنده است.

استارت‌آپ‌های پخش موسیقی در شرایط سختی قرار دارند زیرا در تلاش برای رسیدن به سود هستند. سال گذشته، برنامه هندی Gaana با پشتیبانی Tencent به یک سرویس فقط اشتراکی تغییر مکان داد. اپلیکیشن Resso شرکت Bytedance که در هند، برزیل و اندونزی فعالیت می‌کند، از همین رویه پیروی کرد، زیرا در این ماه نیز از یک دیوار پرداختی عبور کرد.