نحوه تطبیق VCها برای دیدار با یک بازار استارتاپی جهانی – TechCrunch

به TechCrunch Exchange، یک خبرنامه هفتگی استارت آپ ها و بازارها خوش آمدید. این الهام گرفته شده است ستون روزانه TechCrunch+ جایی که نام خود را گرفته است. هر شنبه آن را در صندوق ورودی خود می خواهید؟ ثبت نام اینجا.

صبح بخیر دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب باشه آخر هفته است! در اینجا امیدواریم که در چند روز آینده قند بیشتری از آنچه پزشک شما تأیید کرده است مصرف کنید. بالاخره همه ما در نهایت می میریم. و با توجه به آن یادداشت دلگرم کننده، بیایید دست به کار شویم!

پوشش مکرر TechCrunch از روندهای سرمایه گذاری خطرپذیر شیب فزاینده ای جهانی به خود گرفته است زیرا بازار استارتاپ ها برای پر کردن هر جغرافیایی گسترش یافته است. از این رو پوشش گسترده ما از صحنه استارت‌آپ هند، بدون توجه به تمرکز روزافزون ما بر استارتاپ‌هایی که از قاره آفریقا بیرون می‌آیند.

با توجه به این همه استارتاپ که پول زیادی جمع آوری می کنند، حفظ همه چیز دشوار است. اما ما تنها سازمانی نیستیم که چشمش به شرکت‌های فناوری نوپا است و مشغول تطبیق با واقعیت جدید جهانی استارت‌آپ است. سرمایه گذاران خطرپذیر نیز چنین هستند.

ما شاهد بوده ایم که VCها در سال های اخیر فعالیت های خود را به گونه ای تغییر داده اند که برای نوآوری های فناوری در جهان مسطح مناسب تر باشند. سرمایه‌های بزرگ‌تر با شرکای بیشتر برای گسترش تمرکز، به عنوان مثال، یا ایجاد صندوق‌های خاص کشور یا منطقه.

وایت استار یکی از این شرکت هاست که تمرکز فزاینده ای دارد. این گروه سرمایه گذاری اخیراً سومین صندوق خود را بسته است، یک وسیله نقلیه 360 میلیون دلاری، و TechCrunch چند روز قبل با بنیانگذار اریک مارتینو-فورتین روبرو شد. اما به جای گپ زدن در مورد ارزش گذاری ها یا بخش ها، بیشتر در مورد جغرافیا صحبت کردیم.

مارتینو-فورتین در گورنزی زندگی می کند، جزیره کوچکی که تقریباً بین فرانسه و بریتانیا قرار دارد. اقامت بین دو زمین بزرگ برای سرمایه گذار مناسب است، زیرا اولین صندوق شرکت او بر ایالات متحده و اروپا متمرکز شده است و تقریباً سرمایه گذاری ها را بین این دو تقسیم می کند.

صندوق دوم وایت استار حوزه جغرافیایی خود را گسترش داد تا تمرکز آسیایی را نیز در بر گیرد. مارتینو فورتین گفت که صندوق سوم این گروه تقریباً 40/40/20 بین آمریکا، اروپا و آسیا تقسیم خواهد شد.

قابل ذکر است که این گروه به طور فعال بازار هند را دنبال نمی کند. که با توجه به میزان سرمایه ای که به کشور سرازیر می شود، برجسته بود، اما ستاره سفید تمرکز خود را بیشتر بر بازارهای کره جنوبی و ژاپن حفظ می کند، بنابراین می تواند در آسیا به طور گسترده تری سرمایه گذاری کند در حالی که هند را در صدر فهرست خود قرار نمی دهد.

من با Martineau-Fortin در مورد بازارهای دیگر سر و صدا کردم. او چیزهای نسبتا مثبتی در مورد صحنه استارتاپ برزیل داشت – که با عرضه اولیه اولیه سهام Nubank در آینده غافلگیرکننده نبود – و مکزیک. ساده تر، بازار سرمایه خطرپذیر آمریکای لاتین حتی توسط سرمایه گذارانی که تمرکزی در آنجا ندارند مورد احترام است.

بازار سرمایه گذاری جهانی علیرغم برخی مسطح شدن، ناهموار باقی می ماند. ایالات متحده در سه ماهه سوم 2021، بر اساس داده های CB Insights، شاهد 72.3 میلیارد دلار کل فعالیت VC بود. آسیا به طور کلی 50.2 میلیارد دلار داشت. اروپا 24.2 میلیارد دلار و آمریکای لاتین فقط 5.3 میلیارد دلار مدیریت کردند. این بدان معناست که احتمالاً آربیتراژی برای سرمایه‌گذاران مایل به اضافه کردن مناطق زمانی جدید به ترکیب خود وجود دارد.

با نگاهی به آینده، وایت استار می تواند تمرکز سرمایه گذاری خود را به یک سوم در میان ایالات متحده، اروپا و آسیا تقسیم کند. من نمی دانم که آیا این به یک تقسیم زمانی عادی تبدیل می شود؟ به هر حال، اینترنت به طور همزمان در همه جا وجود دارد – بدون کره شمالی، چین و چند بازار دیگر – پس چرا سرمایه را در شرکت ها، خوب، در همه جا سرمایه گذاری نکنید؟

آینده سرمایه گذاری مصرف کننده

امروز صبح با یک پیچ سخت به راست، اجازه دهید در مورد سرمایه گذاری مصرف کننده در بریتانیا صحبت کنیم.

قول میدم با این یه جایی برم!

صرافی این هفته با Freetrade روبرو شد، زمانی که تماس ما در پی گزارش درآمد ضعیف Robinhood انجام شد. به عنوان یادآوری، پس از اعلام شرکت کاهش شدید درآمد سه ماهه متوالی، کاهش کاربران فعال و ارقام ناچیز در کل حساب های تامین شده، سهام رابینهود سقوط کرد.

پاسخ کوتاه به آنچه که از سه ماهه دوم 2021 تا سه ماهه سوم 2021 در رابینهود رخ داد این است که معاملات کریپتو از صخره ای در پلتفرم آن سقوط کرد و منجر به درآمد ضعیفی شد. پیش بینی می شود که Q4 این شرکت حتی کوچکتر از Q3 باشد. خوب نیست!

من انتظار داشتم که نتایج رابینهود نشان‌دهنده آنچه Freetrade در بین کاربران خود می‌دید، ثابت شود. اما، بر اساس مدیر عامل شرکت آدام دادز، هیچ چیز از نوع در واقع، این شرکت اخیرا اعلام کرده است که به یک میلیون کاربر رسیده است، اما مهمتر از آن اینکه 110000 کاربر جدید را ایمن کرده است. تامین مالی شده است حساب های تا کنون در اکتبر. این یک بزرگ بخشی از کل پایگاه کاربران شرکت در یک ماه!

این واقعیت به سختی نزولی در دست است، دادز نمی‌بیند که بازار اصلی فری‌ترید در بریتانیا تقریباً از بین رفته است، و این شرکت برنامه‌های توسعه‌ای شامل کانادا، استرالیا و موارد دیگر در چند ماه آینده دارد. در کنار، بله، تجارت کریپتو.

تفاوت دیگری که بین Robinhood و Freetrade وجود دارد، جدای از ارقام رشد کاربر که در حال حاضر متفاوت است، این است که شرکت دوم در پرداخت برای جریان سفارش شرکت نمی کند. دادز توضیح داد که در عوض، این شرکت از طریق اشتراک، بخش کوچکی از تراکنش‌های FX و سود نقدی نگه‌داری شده توسط کاربر، درآمد کسب می‌کند.

به نظر من عنصر اشتراک کلید ارزش بلندمدت شرکت است. چرا؟ از آنجایی که درآمدهای نرم‌افزاری مکرر به ضرر سرمایه‌گذاران است، و دادز گفت که چیزی شبیه به یک چهارم مردم ترجیح می‌دهند نسخه پولی سرویس آن را خریداری کنند.

اگر این نسبت حفظ شود – یا صرفاً با کاهش اندک روبرو شود – Freetrade می تواند یک تجارت نرم افزاری بزرگ ایجاد کند. با توجه به میزان نفوذ بیشتر استارتاپ در بازار داخلی خود، چه رسد به سواحل خارجی، باید پول به دست آورد. وقتی فری ترید دوباره افزایش پیدا کرد، بیشتر می شود.

– الکس