قطع شدن اینترنت یک سلاح سیاسی است. زمان خلع سلاح است. – TechCrunch

دولت‌های مستبد از بیست و یک کشور در سال جاری حداقل پنجاه بار خدمات اینترنت را به عمد قطع کرده‌اند و مشکل فقط بدتر خواهد شد. از آنجایی که رژیم‌هایی مانند ونزوئلا با انتخابات مواجه می‌شوند و کوبا اعتراض‌ها را تجربه می‌کند، کنترل مخالفان با محدود کردن آزادی‌های دیجیتال آسان‌تر است – و در انجام این کار به طور فزاینده‌ای گستاخانه می‌شوند.

خاموش کردن اینترنت می تواند به آسانی چرخاندن سوئیچ باشد. مصر دوره حسنی مبارک در سال 2011 این رویکرد را در پیش گرفت و ده سال بعد، تعطیلی روزانه میانمار ادامه یافت. ماه ها – محروم کردن صدها هزار نفر از وسایل ارتباطی و کاهش تولید ناخالص داخلی کشور تا حدود 2.5 درصد. همین هفته در سودان، شهروندان در بحبوحه کودتای نظامی مداوم، دسترسی به اینترنت را با اختلال مواجه کردند.

با این حال، اکثر دولت ها ظریف تر هستند.

از پروژه امور جهانی TechCrunch بیشتر بخوانید

دولت ایران مانند سال 2009 در جریان جنبش سبز، جزو اولین کسانی بود که وب سایت ها را مسدود کرد. دیگران، مانند تونس، در میان اعتراضاتی که در سال جاری خواستار پاسخگویی بیشتر بودند، فقط وب سایت های خاصی را مسدود کردند. به طور فزاینده ای، دولت ها از کنترل خود بر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده می کنند تا دامنه های خاص را به سرعت غیرقابل استفاده کاهش دهند. به عنوان مثال، روسیه اخیراً توییتر را به دلیل امتناع از حذف محتوای “مشکله” ​​در مورد شخصیت مخالف الکسی ناوالنی سرکوب کرد.

دولت‌ها دلایل بی‌شماری برای محدود کردن دسترسی به اینترنت ارائه می‌کنند. مقامات اغلب به امنیت ملی یا ترس از خشونت در تظاهرات عمومی اشاره می کنند. اما از آنجایی که مردم بیشتر زندگی خود را به صورت آنلاین سپری می کنند، توانایی دولت ها برای محدود کردن دسترسی به اینترنت، تهدیدی جدی برای ایمنی، آزادی و رفاه است.

به هر حال، رشد اینترنت به عنوان یک شبکه جهانی و بدون مرز از شبکه ها، موهبتی برای آزادی انسان بوده است، که راه های جدیدی برای کشف اطلاعات و کانال های جدیدی برای سازماندهی ارائه می دهد. اما مخالفت فزاینده با اینترنت باز واقعاً جهانی از سوی تعداد شگفت‌انگیزی از دولت‌ها با تغییر جنبه‌های بیشتری از زندگی ما به صورت آنلاین، خطر فرسایش فزاینده آزادی‌ها را به همراه دارد.

مشکل تعطیلی های عمدی تشدید شده است – و کلمنت وول، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اخیرا هشدار داد که تعطیلی ها بدتر و گسترده تر می شوند. قطع اینترنت به طور فزاینده ای به عنوان ابزار اصلی دولت ها برای خاموش کردن مخالفان و کنترل جمعیت خود بدون جلب خشم جامعه بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

قطع شدن اینترنت بسیار فراتر از محدودیت ارتباطات بر مردم تأثیر می گذارد: آنها با توقف تجارت و تجارت اقتصادها را بی حرکت می کنند، مردم را از رفتن به مدرسه باز می دارند و زندگی را به خطر می اندازند. اما از آنجایی که تکنیک‌های مسدود کردن مخفی مانند throttling رایج شده‌اند، تشخیص خاموشی‌ها دشوارتر شده است. با این حال، پیچیدگی روزافزون اینترنت تعیین اینکه چه اتفاقی می افتد زمانی که یک دولت دسترسی شهروندان خود را محدود می کند، دشوار می کند. و محکوم کردن چیزی که نمی توانید ببینید غیرممکن است.

مستندسازی حتی قطعی های جزئی اینترنت اولین گام حیاتی برای پرداختن به این موضوع در سطح جهانی است. هیچ دولتی نباید بتواند اینترنت را بدون اطلاع جامعه بین المللی قطع کند. به همین دلیل است که Jigsaw با محققان پیشرو در Access Now، Censored Planet، Open Observatory of Network Interference (OONI) و دیگران کار می کند تا اطلاعات را در دسترس قرار دهد، درک درستی ایجاد کند، و تأثیر خاموش شدن را کاهش دهد.

تعدادی از منابع می توانند تأثیر قطع شدن اینترنت را کاهش دهند. شبکه‌های مش، شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) و سرورهای پراکسی مشترک می‌توانند ابزاری را برای کمک به افراد در اتصال به وب باز در هنگام خاموش شدن فراهم کنند. اجرای استانداردهای گسترده اینترنت می تواند کنترل سطح دامنه را دشوارتر کند.

اما فناوری تنها بخشی از راه حل است. جلوگیری از تعطیلی های آینده مستلزم اقدام سیاسی است: افزایش هزینه چنین اقدامی در چشم جامعه بین المللی.

تلاش های مردمی برای برجسته کردن خاموشی های اینترنت مانند جنبش #KeepItOn، ائتلافی متشکل از بیش از 240 سازمان از 105 کشور، طیف وسیعی از حمایت، پشتیبانی فنی و مداخلات قانونی را برای جلوگیری از تعطیلی های آینده فراهم می کند.

دولت های دموکراتیک نیز باید در عمل متحد شوند.

از آنجایی که پیشرفته‌ترین دموکراسی‌های جهان از نظر فنی، هماهنگی چندجانبه خود را در مورد مسائل فناوری در گروه‌هایی مانند T-12 یا Quad رسمی می‌کنند، باید خاموشی اینترنت را به عنوان ستون اصلی دستور کار خود در اولویت قرار دهند. از طریق سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر می‌توانند بر اساس کار ائتلاف آزادی آنلاین، گروهی متشکل از سی و پنج کشور دموکراسی متعهد به آزادی آنلاین، تلاش‌های مالی برای درک جنبه‌های فنی را افزایش دهند. تهدید و توسعه پاسخ های فنی و سیاسی. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که محکومیت های هماهنگ با تعطیلی های آینده همراه است و “خط قرمز” را برای تحریم کشورهایی که تعهدات خود را تحت قوانین بین المللی حقوق بشر نقض می کنند، بیان کنند.

علی‌رغم چالش‌ها، این به دموکراسی‌ها بستگی دارد که فریاد تجمع برای اینترنت آزاد و باز را بپذیرند. تنها در این صورت ممکن است وعده یک اینترنت در دسترس جهانی محقق شود.

از پروژه امور جهانی TechCrunch بیشتر بخوانید