مشاهدات سریع در Udemy’s unicorn edtech IPO – TechCrunch

ادتک تک شاخ Udemy IPO خود را 29 دلار برای هر سهم قیمت گذاری کرد که بالاترین محدوده IPO آن است. با استفاده از یک شمارش سهام ساده، ارزش شرکت در حدود 4 میلیارد دلار در قیمت عرضه اولیه سهام و چند صد میلیون بیشتر بود، اگر یک تعداد سهام رقیق شده در محاسبات ارزیابی ما استفاده شود.

برای edtech، IPO Udemy ممکن است خبر خوبی به نظر برسد. به هر حال، این شرکت بیش از 420 میلیون دلار از سهام خود را فروخت در حالی که با قیمتی فراتر از قیمت نهایی آن در بازار خصوصی عرضه شد. و هنوز.

در نهایت، یک شروع ناامیدکننده هرگز نشانگر کاملی از موفقیت بلندمدت یک شرکت نیست.

در معاملات امروز، سهام Udemy 1.80 دلار به ازای هر سهم تا زمان نگارش این مقاله کاهش یافت، یعنی کمی بیش از 6%. تا آنجا که نتایج IPO پیش می رود، این چیزی نیست که مدیران عامل روز افتتاحیه آرزوی آن را دارند.

سرمایه گذاران، یا.

پس از ردیابی تحولات مالی شرکت و قیمت گذاری آن با جزئیات، امروز بعدازظهر می خواستیم چند مشاهدات در مورد حسابداری نهایی Udemy IPO همانطور که تاکنون نوشته شده است ارائه دهیم.

تغییر به سمت فروش تجاری یک درمان نیست

با احتساب کاهش معاملات، رویترز ارزش Udemy را 3.7 میلیارد دلار می‌داند. به یاد بیاورید که بر اساس برآوردهای خود، Udemy در سه ماهه سوم بین 125.7 میلیون دلار تا 130.9 میلیون دلار درآمد داشته است. این رقم Udemy را با نرخ اجرائی 523.6 میلیون دلاری قرار می دهد. یا به عبارتی چند برابر، Udemy ۷ برابر درآمد فعلی خود ارزش دارد.

برای شرکت‌های نرم‌افزاری که به کسب‌وکارهای دیگر می‌فروشند، بسیار کمتر از چیزی است که معمولاً می‌بینیم. درآمدهای تا حدودی ثابت این شرکت در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 احتمالاً دلیل پایین بودن این تعداد در مقایسه با هنجارهای SaaS است. اما انتظارات رشد ضعیف برای سال‌های آینده نیز یک عامل است – و edtech در یک زمینه پس از همه‌گیری، حداقل از دیدگاه ذهنیت سرمایه‌گذار، ممکن است در بازی باشد.

بنابراین، مطمئنا، خوب است که Udemy در حال تغییر به سمت فروش به شرکت‌های چسبنده‌تر و احتمالاً سودآورتر است، اما تا زمانی که ثابت شود که رشد درآمد خالص را باز می‌کند، به نظر می‌رسد ارزش‌گذاری شرکت آماده است تا در دنده دوم ثابت بماند.

ممکن است ارزش گذاری edtech در بازار خصوصی کاهش یافته باشد

Crunchbase قیمت نهایی Udemy در بازار خصوصی را 3.25 میلیارد دلار تعیین می کند. PitchBook آن را به 3.3 میلیارد دلار کاهش داده است. صرف نظر از این، این شرکت موفق شد از قیمت نهایی خصوصی خود پیشی بگیرد. اما فقط با این مقدار.