نقش معماری مدرن در کتاب بازی BNPL – TechCrunch

اکنون بخرید، پرداخت کنید later (BNPL) یک نوع پرداخت قدیمی است که دوباره به شکل بزرگی جدید است. و این می‌تواند برای فین‌تک‌های BNPL که تازه با دنیای وام‌دهی و مشکلات مرتبط با زیرساخت‌های بانکداری سنتی آشنا می‌شوند، دردسر ایجاد کند.

داده های اخیر از FIS – یکی از چندین پردازشگر پرداخت – BNPL را به یک صنعت 100 میلیارد دلاری یا 2.1٪ از تراکنش های تجارت الکترونیک جهانی می چسباند. Marqeta، یکی دیگر از پردازنده‌ها، می‌گوید که تراکنش‌های BNPL در پلتفرم آن در سال جاری 350 درصد افزایش یافته است.

موفقیت فرمت BNPL به آسانسوری که در هنگام تسویه حساب برای بازرگانان ارائه می‌کند و راحتی آن برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال اجتناب از پرداخت سود و کارمزد کارت نقدی هستند، نسبت داده‌اند. سال گذشته، حداقل 91 درصد از وام های مصرفی در کالیفرنیا BNPL بود.

برای ارائه دهندگان BNPL، روی آوردن به معماری مدرن برای مدیریت و خدمات وام می تواند ریسک تاجر شخص ثالث را به حداقل برساند.

به گفته Klarna، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان BNPL، میانگین ارزش سفارش در هنگام پرداخت تا 45 درصد افزایش می یابد، زمانی که خریداران فرصت دارند برای خرید خود در چهار پرداخت بدون بهره پرداخت کنند. BNPL در مقایسه با وام های اقساطی قدیمی آنقدر راحت است که حامیان مصرف کننده نگران هستند که مردم را تشویق می کند بیشتر از آنچه که می توانند بدهی بگیرند.

اگر این اتفاق بیفتد، ارائه دهندگان BNPL ممکن است در طول یک رکود اقتصادی به شدت آسیب ببینند. در گزارشی که در تابستان منتشر شد، Fitch Ratings، یکی از سه آژانس بزرگ رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده، عملکرد بدهی BNPL را «مبهم» توصیف کرد. این گزارش به نظرسنجی اشاره می‌کند که در آن تقریباً یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده (31%) یا با پرداخت BNPL تاخیر کرده‌اند یا هزینه تأخیر متحمل شده‌اند.

اما طرف دیگر BNPL فقط ریسک اعتباری مصرف کننده نیست، که ارائه دهندگان BNPL می گویند که می توانند آن را با پذیره نویسی غیر سنتی و مبتنی بر داده مدیریت کنند. ارائه دهندگان BNPL نیز با خطر مضاعف در سمت تاجر روبرو هستند.

وام‌های سه‌جانبه، که در آن وام‌دهنده به یک تاجر برای فعالیت به‌عنوان یک فروشنده متکی است، با تصویب قانون اصلاحات داد-فرانک وال استریت و حمایت از مصرف‌کننده در سال 2010 به کانون بررسی‌های نظارتی تبدیل شد.

داد فرانک کارهای زیادی انجام داد. یکی از تأثیرگذارترین مقررات، ایجاد یک دفتر حمایت مالی از مصرف‌کننده بود که دارای اختیاری برای اقدام علیه هر ارائه‌دهنده محصولات یا خدمات مالی مصرف‌کننده‌ای است که «هر گونه اعمال یا رویه‌های ناعادلانه، فریبکارانه یا سوءاستفاده‌کننده در ارتباط با هر معامله با مصرف کننده برای یک محصول یا خدمات مالی مصرف کننده، یا ارائه یک محصول یا خدمات مالی مصرف کننده.»