صندوق VC New York-Meets-Warsaw شریک ژاپنی را برای شکار استارت آپ های اروپایی می آورد

VC که از استارتاپ هایی مانند Socure (با جمع آوری 741.9 میلیون دلار) و Cornerstone OnDemand (اکنون NASDAQ:CSOD) حمایت می کند، در حال راه اندازی یک صندوق جدید برای حمایت از استارت آپ ها در اروپای مرکزی است. تا به امروز، صندوق جدید “ff Red & White” از ff Venture Capital تاکنون 32 میلیون یورو بسته شده است، با هدف نهایی 60 میلیون یورو در اواخر سال جاری.

صندوق VC جدید مستقر در نیویورک و ورشو بر سرمایه‌گذاری‌های سری A و دیرهنگام در استارت‌آپ‌هایی تمرکز خواهد کرد که با حوزه‌هایی مانند نرم‌افزار سازمانی، فناوری صنعتی و تحول پایداری مقابله می‌کنند.

صندوق ff Red & White با شرکای JBIC IG Partners، یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری ژاپنی، که به ایمن سازی چندین شرکت چند ملیتی ژاپنی و بانک ژاپن برای همکاری بین المللی (JBIC)، موسسه مالی مبتنی بر سیاست ژاپن کمک کرده است، خواهد بود.

هدف این صندوق شکار استارت آپ های اروپای مرکزی است که می توانند از تخصص خود در مدیریت زنجیره تامین، کمبود انرژی، کنترل تورم و کاهش انتشار کربن استفاده کنند.

دو شریک جدید ژاپنی، Masayuki Ohta و Taro Hizume، هر دو از JBIC IG Partners، به عنوان بخشی از این حرکت به ورشو نقل مکان خواهند کرد.

Maciej Skarul، شریک ffVC در بیانیه ای گفت: “این صندوق بازاری را برای استارت آپ های اروپای مرکزی باز می کند که قبلاً کشف نشده بود و به شرکت های ژاپنی امکان دسترسی به فناوری های پیشرفته شرکت های مرزی اروپا را می دهد.”

ffVC اولین خود را با تمرکز بر CEE در سال 2020 راه اندازی کرد. اکنون دارای مجموعه ای از نزدیک به 20 شرکت اروپایی است. این صندوق جدید بر روی استارت آپ هایی از آلمان، اتریش، لهستان، چک، اسلواکی، رومانی و مجارستان تمرکز خواهد کرد.

ffVC که در سال 2008 در نیویورک تأسیس شد، دارای یک سبد جهانی با بیش از 90 شرکت است و بیش از 30 شرکت خروجی داشته است.

Masayuki Ohta، شریک ffVC افزود: شرکای JBIC IG با توجه به شباهت ساختارهای اقتصادی که در آن فعالیت می کنند، مسائلی که در تلاش برای حل آنها هستند و نمایه حل مشکل، استارت آپ های اروپای مرکزی را به عنوان شرکای ایده آل برای شرکت های چندملیتی ژاپنی شناسایی کرده است. بنیانگذاران آن.»

وی افزود که ffVC با حضور خود در زمین در دو سوی اقیانوس اطلس قصد دارد این ارتباط جدید بین اروپا و ژاپن را ایجاد کند.