برنامه آزمایشی فورد به رانندگان Uber در کالیفرنیا اجاره نامه های انعطاف پذیر Mach-E را ارائه می دهد

فورد آزمایشی راه اندازی کرده است که به رانندگان اوبر امکان دسترسی به اجاره های انعطاف پذیر مدل های موستانگ Mach-E در سه شهر کالیفرنیا را می دهد.

این برنامه آزمایشی که فورد درایو نام دارد، روز پنجشنبه در سن دیگو، سانفرانسیسکو و لس آنجلس راه اندازی شد. این ابتکار فورد نکست است، یک بخش در فورد که کسب و کار جدیدی را که با اهداف فورد هماهنگ است، ایجاد و راه اندازی می کند.

این همکاری در راستای تعهد 800 میلیون دلاری اوبر برای کمک به رانندگان روی پلت فرم خود است تا تا سال 2030 به وسایل نقلیه با آلایندگی صفر در آمریکای شمالی و اروپا روی آورند. اوبر قبلاً با شرکت‌های اجاره خودرو مانند هرتز، زوی و هیو برای ارائه خودروهای برقی مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر شریک شده است. به رانندگان خود اجاره می دهد، اما این اولین بار است که این شرکت مستقیماً با یک خودروساز کار می کند.

نتیجه؟ با استفاده از این خلبان، فورد و اوبر به طور موثری در حال آزمایش کردن هستند.

این آزمایشی در کالیفرنیا، ایالتی که بزرگترین بازار اوبر را نمایندگی می کند، راه اندازی می شود. همچنین این تنها ایالتی است که قانونی را تصویب کرده است که طبق آن سفرهای تگرگ باید تا سال 2030 با وسایل نقلیه بدون آلایندگی انجام شود. به گفته اوبر، تا پایان سال 2022، نزدیک به 10 درصد از مایل‌های سفر در کالیفرنیا با وسایل نقلیه تمام الکتریکی تکمیل شد. بر اساس گزارش پایداری Uber، این رقم در ایالات متحده و کانادا حدود 4.1٪ است.

اوبر و فورد اولین بار سال گذشته یک برنامه اجاره مشابه را در سن دیگو آزمایش کردند. رانندگان اوبر در نهایت بیش از 150 ماخ ایس اجاره کردند و امروز بیش از 80 درصد آنها به فورد درایو می روند. فورد تعداد وسایل نقلیه ای را که به عنوان بخشی از پایلوت توسعه یافته در دسترس رانندگان اوبر قرار می دهد، به اشتراک نمی گذارد.

رانندگان شرکت‌کننده بسته به موقعیت مکانی، می‌توانند بین اجاره‌نامه‌های یک یا چهار ماهه انتخاب کنند. به گفته سخنگوی فورد، نرخ‌ها در شهرها متفاوت است، اما به گفته سخنگوی فورد، قیمت‌ها چیزی در حدود 199 دلار در هفته برای 500 مایل یا 249 دلار در هفته برای 1000 مایل است. اگر رانندگان از مایل بیشتری استفاده کنند، 0.20 دلار برای هر مایل پرداخت خواهند کرد. رانندگان اوبر همچنین می توانند واجد شرایط دریافت انگیزه آلایندگی صفر این شرکت باشند که به ازای هر سفری که با خودروی برقی انجام می شود 1 دلار، تا سقف 4000 دلار در سال به آنها پرداخت می کند.

تیم فورد درایو با نمایندگی‌های محلی برای خرید ناوگانی از ماشین‌های Mach-E به طور خاص برای اجاره دادن به رانندگان اوبر همکاری خواهد کرد. پس از ثبت سفارش، رانندگان می توانند انتظار تحویل وسیله نقلیه را ظرف دو هفته داشته باشند. آنها از برنامه فورد درایو برای رسیدگی به پرداخت‌ها و خدمات استفاده می‌کنند، در حالی که نمایندگی‌های محلی خدمات و نگهداری خودروها را انجام می‌دهند.

هیچ تاریخ پایان مشخصی یا برنامه ای برای گسترش عمومی به شهرها یا مشتریان دیگر وجود ندارد. اگرچه این برنامه منحصراً از طریق بازار Uber قابل دسترسی است، اما رانندگان اوبر را از استفاده از Mach-Es برای سواری های Lyft محدود نمی کند. از آنجایی که بسیاری از رانندگان تگرگ سواری بر روی پلتفرم های متعدد کار می کنند، اغلب بین Uber و Lyft جابجا می شوند.