سرمایه گذاری ویل اسمیت، کوین دورانت و شان «دیدی» کامبز در استارتاپ قایق برقی Arc – TechCrunch

Arc، استارت آپی که 10 ماه پیش با هدف برق رسانی به همه چیز روی آب راه اندازی شد و با یک قایق 300000 دلاری با نسخه محدود شروع شد، توجه و سرمایه برخی از بزرگترین ستاره های صنعت سرگرمی را به خود جلب کرده است. این استارت‌آپ که در فوریه یک دور اولیه را به رهبری شرکت VC آندریسن هوروویتز بسته بود، چندین سرمایه‌گذار جدید از جمله سرمایه‌گذاری‌های Will Smith’s Dreamers VC، کوین دورانت و Rich Kleiman’s Thirty Five Ventures و Sean “Diddy” Combs’ Combs Enterprises را جذب کرده است.

سرمایه گذاری جدید، که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل میچ لی آن را یک دور استراتژیک توصیف می کند، مجموع بودجه Arc را به بیش از 7 میلیون دلار می رساند. سرمایه کم کربن کریس ساکا و Abstract Ventures رامتین نامی در دور اولیه Arc سرمایه گذاری کردند.

لی در مصاحبه اخیر با TechCrunch گفت: «همه این افراد، علاوه بر اینکه در کاری که انجام می‌دهند در سطح جهانی هستند، تجربه زیادی در ساخت برندها و بازاریابی محصولات و به طور کلی ایجاد یک جامعه دارند.

به طور خلاصه، Combs، Durant و Smith حوزه نفوذی دارند که به بازاری که Arc امیدوار است به آن برسد، نفوذ می کند. لی توضیح داد که بخش لوکس بالایی که اولین قایق 300000 دلاری در آن قرار دارد، بازی پایانی Arc نیست.

لی و مهندس سابق اسپیس ایکس، رایان کوک، Arc را با طرحی برای توسعه و فروش آب‌پشت‌های برقی با قیمت‌ها و موارد استفاده مختلف، تأسیس کردند. لی توضیح داد که شرکت متشکل از بیش از 10 نفر – که بسیاری از آنها سابقه طولانی در اسپیس ایکس داشتند – با بدنه آغاز شد.

لی گفت، اگرچه قایق‌های برقی ساکت‌تر، سریع‌تر، قابل‌اطمینان‌تر و کم‌هزینه‌تر برای نگهداری هستند، اما به دلیل سه چالش بزرگ‌تر نشده‌اند. به گفته لی، از لحاظ تاریخی، زنجیره تامین باتری‌های مورد نیاز قایق‌ها، سیستم‌های الکتریکی با ولتاژ بالا و بدنه‌ای طراحی شده که وزن و حجم مورد نیاز برای بسته‌های باتری بزرگ را در خود جای دهد، وجود نداشته است.

لی گفت: «وقتی به این موضوع رسیدیم، گفتیم، می‌خواهیم با یک بدنه و بسته‌های باتری هدفمند شروع کنیم که به گونه‌ای چیده شده‌اند که اگر بخواهید از صفر شروع کنید، منطقی است.» استعداد مهندسی SpaceX برای توسعه بدنه و سیستم الکتریکی ولتاژ بالا مورد نیاز بوده است.

این شرکت اکنون یک نمونه اولیه آلفای فعال به نام Arc One دارد، یک قایق آلومینیومی 24 فوتی که 475 اسب بخار قدرت تولید می کند و می تواند بین 3 تا 5 ساعت با یک بار شارژ کار کند. Arc کمتر از 25 قایق Arc One تولید خواهد کرد.

به گفته لی، که توجه به طراحی بدنه، سیستم الکتریکی و بسته های باتری، Arc One از نظر زیبایی به پایان نرسیده است. اما قایق کار می کند. این تیم اخیراً آن را به اسکی روی آب برده است. انتظار می رود تولید سریال Arc One از ماه آینده آغاز شود و اولین تحویل به مشتریان اوایل سال آینده انجام شود.

طرح Arc این است که از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران برای افزایش تولید و توسعه قایق‌هایی استفاده کند که قیمت آن‌ها قابل رقابت با قایق‌های گازسوز باشد – استراتژی به کار گرفته شده توسط تسلا.

لی گفت: «ما قصد نداریم تعداد زیادی از اینها را بسازیم، اما این موضوع باعث می‌شود که یک قایق برقی در این بازار چگونه باشد و یک لنگر جدید برای ما ایجاد می‌کند. از آنجا، Arc امیدوار است تا پایان سال 2022 یک قایق جدید را معرفی و شروع به فروش کند که مستقیماً برای مصرف کنندگان در بازار ورزش های آبی انبوه هدف قرار خواهد گرفت. در حالی که Arc قیمتی برای قایق بعدی خود تعیین نکرده است، برای رقابت با برادران گازسوز خود باید حدود 150000 تا 200000 دلار باشد.

لی به اشتراک گذاشت، زمان قایق بعدی به زمان و میزان سرمایه اضافی که Arc در نهایت جمع آوری می کند، بستگی دارد. در حال حاضر، این شرکت امیدوار است که اولین قایق آن تقاضا برای محصولات الکتریکی آینده خود را افزایش دهد.