تاکسی های آبی خودران CSAIL MIT در کانال های آمستردام راه اندازی شد – TechCrunch

مسلماً شهرهای زیادی وجود ندارند که تاکسی های آبی خودران گزینه مناسبی باشند، اما آمستردام ممکن است یکی از آن مکان ها باشد. این هفته، دانشمندان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT (CSAIL) و آزمایشگاه Senseable City اولین قایق های ربات خود ناوبری و کاملاً خودمختار را به فضا پرتاب کردند. آنها به آنها ربات می گویند (گدیت؟) و امروز اولین سفرهای خود را در کانال ها انجام دادند.

قایق ها به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند پنج نفر را حمل کنند. این تیم پیشنهاد می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای جمع‌آوری زباله، تحویل کالا و انجام سایر کارهای قایق‌رانی که مردم با قایق‌ها انجام می‌دهند، استفاده کرد. کشتی‌های Blade Runner که مستقیماً خارج می‌شوند، با باتری کار می‌کنند و زمانی که در اسکله هستند می‌توانند به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند. این تیم ادعا می کند که برای 10 ساعت کارکردن، آب میوه کافی در هواپیما وجود دارد.

برای تعیین خودکار یک مسیر آزاد و جلوگیری از برخورد با اجسام، Roboat از لیدار و تعدادی دوربین برای فعال کردن دید 360 درجه استفاده می کند. ناوبری دقیقاً مانند یک ماشین انجام می شود – با استفاده از GPS برای تعیین مسیر ایمن از کجا تا جایی که می رود.

ربات اکنون با خوشحالی در کانال های آمستردام شناور است. اعتبار تصویر: ربات

پروفسور MIT می‌گوید: «ما اکنون دقت و استحکام بالاتری در سیستم‌های ادراک، ناوبری و کنترل داریم، از جمله عملکردهای جدید، مانند حالت نزدیکی نزدیک برای قابلیت‌های قفل کردن، و موقعیت‌یابی پویا بهبود یافته، بنابراین قایق می‌تواند در آب‌های دنیای واقعی حرکت کند. و مدیر CSAIL دانیلا روس. سیستم کنترل ربات با تعداد افراد داخل قایق سازگار است.

یکی از جنبه های هوشمندانه Roboat این است که قایق بر روی یک پلت فرم جهانی ساخته شده است – بدنه ای که می تواند برای اهداف متعدد، همراه با باتری ها و سیستم های پیشرانش استفاده شود. عرشه بالایی را می توان تغییر داد و امکان استقرار آن را به روش های مختلف برای موارد استفاده متفاوت فراهم می کند.

از آنجایی که Roboat می تواند وظایف خود را 24/7 انجام دهد، و بدون کاپیتان در کشتی، ارزش زیادی برای یک شهر می افزاید. فابیو دوارته، دانشمند ارشد این پروژه، می‌گوید: با این حال، به دلایل ایمنی، رسیدن به استقلال سطح A مطلوب است یا خیر. یک اپراتور خشکی ربات را از راه دور از یک مرکز کنترل نظارت خواهد کرد. یک اپراتور می تواند بیش از 50 واحد Roboat را نظارت کند و از عملکرد روان اطمینان حاصل کند.

می‌توانید این فناوری را در Roboat.org مشاهده کنید.