چرا ایموجی عصبانی فیس بوک باید SEC ایالات متحده را مورد توجه قرار دهد – TechCrunch

فیس بوک ممکن است نام جدیدی داشته باشد، اما تغییر نام تجاری، افشای چندگانه اخیر را که نشان می دهد چقدر مخرب این شرکت برای جامعه است – و چقدر برای سرمایه گذاران خود مضر است، پاک نمی کند.

افشاگری های فرانسیس هاگن، افشاگر فیس بوک، تکان دهنده بود اما تعجب آور نبود. به گفته هاوگن، که قبل از خروج از این غول فناوری در زمینه مسائل امنیتی انتخابات کار می کرد و حجم زیادی از اسناد را به مطبوعات، قانونگذاران و قانونگذاران تحویل می داد، فیس بوک به طور مداوم می دانست که الگوریتم هایش با اقدامات مذموم مانند فشار دادن به جامعه و اقشار آسیب پذیر آسیب می رساند. اصطلاحاً به دختران نوجوان “نازکش” گفته می شود که می تواند احتمال بی اشتهایی را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل اخیر اسناد داخلی فیس بوک نشان داد که مهندسان فیس بوک واکنش های ایموجی را – از جمله ایموجی “عصبانی” – به عنوان پنج برابر ارزشمندتر از “لایک”، ترجیح دادن پست های بحث برانگیز برای درگیر نگه داشتن کاربران – و جریان سود تلقی می کنند.

این فقط داستان یک شرکت نیست که علیه منافع عمومی عمل می کند و به مصرف کنندگان خود آسیب می رساند. همچنین داستانی است درباره اقدام علیه سرمایه گذارانش. به گفته Haugen، این شرکت سهامداران خود را در مورد حقایق تجاری اصلی، از نحوه رسیدگی به ایمنی گرفته تا اندازه پایگاه کاربر خود، گمراه کرد.

فیس بوک با عدم اعلام این نوع اطلاعات حیاتی به سرمایه گذاران ممکن است قوانین و مقررات اوراق بهادار ما را نقض کرده باشد. و Haugen حداقل هشت شکایت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است که ادعا می کند فیس بوک قانون را برای پنهان کردن اطلاعات مادی مرتبط با تحقیقات داخلی شرکت نقض کرده است.

در همین حال، افشاگر دوم ناشناس سوگندنامه ای به کمیسیون SEC ارائه کرد که مدعی شد فیس بوک رشد و سود را بر سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست اولویت می دهد.

همانطور که اتهامات افشاگران قابل توجه است، جای تعجب است که نقشی که SEC می تواند در تنظیم و مهار فیس بوک ایفا کند، بالاترین صورت حساب را دریافت نکرده است. در حالی که فیس بوک یک شرکت فناوری است، قبل از هر چیز یک شرکت سهامی عام است و بنابراین مشمول مقررات و نظارت SEC است.

این کمیسیون بورس و اوراق بهادار دوران اوباما بود که در ابتدا عرضه عمومی فیس بوک در سال 2012 را تایید کرد، اگرچه این فرآیند شامل دسته خاصی از سهام بود که به مارک زاکربرگ حتی پس از عمومی شدن شرکت همچنان کنترل موثری بر شرکت می داد. علاوه بر این، این کمیسیون بورس و اوراق بهادار دوران ترامپ بود که با فیس‌بوک به دلیل عدم افشای صحیح به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه می‌دانست شرکت داده‌های رسوایی کمبریج آنالیتیکا به داده‌های فیس‌بوک تقریباً 30 میلیون آمریکایی دسترسی داشته و از آن سوء استفاده کرده است، توافق کرد.

درخواست از SEC برای نگاهی دقیق تر به فیس بوک، شرکتی که در دو سال و نیم گذشته با کمیسیون تسویه حساب کرده است، باید عادی، معقول و همان چیزی باشد که ما از تنظیم کننده اوراق بهادار خود انتظار داریم.

آمریکایی ها خوش شانس هستند که دولت بایدن با انتصاب گری جنسلر و لینا خان به عنوان روسای مربوطه خود، تنظیم کننده های قوی را مسئول کمیسیون SEC و فدرال تجارت کرده است. اما درست همانطور که فیس بوک و دیگر غول های فناوری بزرگ تمام جنبه های اقتصاد، سیاست و زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار داده اند، وظیفه تنظیم صحیح و مهار این شرکت ها بزرگتر از هر یک یا دو آژانس است.

آنچه ما برای مقابله واقعی با سؤالات و تهدیدهای ناشی از شرکت های بزرگ فناوری نیاز داریم، یک رویکرد کل دولتی است. دولت بایدن اولین گام خوبی را با شورای رقابت خود برداشته است، اما این باید به جای یک محصول نهایی، اولین گام باشد. همچنین به معنای امتناع از دسترسی شرکت‌های بزرگ فناوری به بازارهای جدید برای تسلط، از فین‌تک گرفته تا ارز و قراردادهای خاص دولتی است، درک اینکه این شرکت‌ها تقریباً مطمئناً از این فرصت‌ها برای رشد قدرتمندتر به قیمت شرکت‌های کوچکتر و مصرف‌کنندگان استفاده خواهند کرد.

ما همچنین به مشارکت کنگره در مورد این مسائل حیاتی نیاز داریم. در همان روزی که هاوگن در مقابل یک کمیته فرعی سنا شهادت می داد، کمیته خدمات مالی مجلس جلسه استماع درباره نظارت SEC برگزار کرد. علیرغم پوشش چندین روزه ادعاهای آتش‌زای هاوگن، جلسه استماع ساعت‌ها بدون هیچ اظهارنظر یا سوالی در مورد نقش کمیسیون بورس و اوراق بهادار در برگزاری برگزار شد. فیس بوک به سرمایه گذاران خود پاسخگو باشد.

شکست این فرصت نظارتی کلیدی نشان دهنده فقدان تخیل و هماهنگی است. برای رسیدگی واقعی به خطرات فناوری بزرگ، ما نیاز داریم که همه اعضا به فکر چاره‌هایی برای مقابله با این شرکت‌های غول‌پیکر باشند، از جمله فشار دادن دولت بایدن برای انجام کارهای بیشتر.

هاوگن اولین افشاگری نیست که از فیس بوک بیرون آمده و آخرین نفر نیز نخواهد بود. زمان آن سپری شده است که دولت فدرال ایالات متحده با ملایمت مراقب کارمندان، سهامداران، پیمانکاران و حتی بنیانگذاران شرکت بزرگ فناوری، خطراتی را که این شرکت ها برای آمریکایی ها ایجاد می کنند، بیان می کند.

با افزایش اندازه، قدرت و خطر شرکت‌ها، اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن با جسارت، تهاجمی و منسجم عمل کند، با شروع کار SEC و بررسی کامل فیسبوک و اجرای کامل قوانین ما.