تمام راه هایی که گوگل در حال حرکت به سمت دنیای خودرو است

گوگل روز چهارشنبه در رویداد Google I/O 2023 خود تعدادی ویژگی و خدمات جدید طراحی شده برای خودروها، از جمله کنفرانس ویدئویی، بازی و یوتیوب را معرفی کرد، زیرا این شرکت فناوری به حرکت خود در دنیای خودرو ادامه می دهد.

این شرکت از دو مسیر به خودروسازی وارد شده است: Android Auto، برنامه‌ای که روی گوشی کاربر اجرا می‌شود و به‌صورت بی‌سیم با آن ارتباط برقرار می‌کند و مسیریابی، پارکینگ، رسانه و پیام‌رسانی به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را پروژه می‌دهد، و Google داخلی که سیستم عامل Android Automotive خود را پشتیبانی می کند و خدمات Google را مستقیماً در خودرو ادغام می کند. سیستم عامل Android Automotive از سیستم عامل متن باز تلفن همراه خود که بر روی لینوکس اجرا می شود، الگوبرداری شده است. اما به جای استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، گوگل آن را تغییر داد تا خودروسازان بتوانند از آن در خودروهای خود استفاده کنند.

هدف گوگل این است که کل تجربه خودروی متصل را تقویت کند. و در حال موفقیت است.

این شرکت در رویداد سالانه توسعه دهندگان خود اعلام کرد که گوگل آنقدر در وسایل نقلیه رایج شده است که انتظار می رود اندروید اتو تا پایان سال در حدود 200 میلیون وسیله نقلیه در دسترس باشد.

گوگل همچنین اعلام کرد که انتظار دارد تعداد خودروهای مجهز به گوگل تا پایان سال جاری دو برابر شود، از جمله در برندهایی مانند شورولت، رنو، ولوو، پولستار و هوندا. (گوگل تعداد وسایل نقلیه امروزی گوگل را به اشتراک نمی گذارد). این بدان معنی است که حتی اتومبیل های بیشتری مستقیماً با برنامه ها و سرویس های Google مانند Assistant، Maps و Play ادغام خواهند شد.

در اینجا خلاصه ای از آنچه در راه است آمده است:

راه های بیشتر برای پخش جریانی و بازی

گوگل در polestar youtube ساخته شده است

اعتبار تصویر: گوگل

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که یوتیوب را برای تمام خودروهای ساخته شده توسط گوگل، از Polestar، در دسترس قرار می دهد.

یوتیوب به لیستی از دیگر برنامه‌های پخش جریانی ویدیو مانند Tubi و Epix Now می‌پیوندد.

در هفته های آینده، وسایل نقلیه Polestar شروع به نمایش یوتیوب به عنوان گزینه ای برای دانلود و پخش جریانی در فروشگاه Google Play خودرو خواهند کرد. گوگل می گوید به زودی برندهای خودرویی بیشتری که دارای گوگل داخلی هستند، عرضه خواهند شد. به گفته این شرکت، OEM ها فقط باید فرآیندهای به روز رسانی نرم افزار مربوطه را طی کنند تا آن را به خودروهای خود بیاورند.

همچنین ممکن است به یاد داشته باشید که مرسدس اوایل سال جاری با گوگل قراردادی برای آوردن YouTube و سایر برنامه‌ها به خودروهای آینده منعقد کرد.

در مورد کارهایی که باید در زمان انتظار برای شارژ شدن یک خودروی الکتریکی یا پارک کردن در کنار پیاده‌روی انجام دهید، اکنون افرادی که دارای خودروهای داخلی با Google هستند، می‌توانند بازی‌های GameSnacks را نیز انجام دهند، مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک مانند Solitaire، Beach Buggy Racing و My Talking Tom Friends از ناشران مانند Vector Unit، FRVR و Outfit7 Limited.

این شرکت گفت که GameSnacks در حال حاضر در Android Auto در دسترس است و تقریباً یک میلیون گیمر در ماه از آن استفاده می کنند.

کارهای بیشتری انجام دهید

Android Auto با Cisco، Microsoft Teams و Zoom کار می کند تا کنفرانس را فعال کند. این بدان معناست که به زودی، کاربران می توانند مستقیماً از صفحه نمایش ماشین خود به تماس بپیوندند. این ویژگی فعلاً فقط به کاربران امکان می دهد از طریق صدا به آن بپیوندند.

خودروهای مجهز به گوگل نیز به زودی ادغام بیشتری با دستیار گوگل خواهند داشت. به گفته این شرکت، طی چند ماه آینده، خودروها شاهد پیشنهادهای هوشمندانه برای پیام رسانی خواهند بود.

تمایل به ناوبری جمع‌سپاری

Google در سال 2013 Waze، برنامه ناوبری محبوب را خریداری کرد. به جای اینکه فناوری Waze را در Maps قرار دهد، گوگل محصول جداگانه را حفظ کرده است، حتی زمانی که گوگل در دسامبر گذشته تیم Waze و Maps را در میان فشار برای کاهش هزینه ها ترکیب کرد.

در ماه مارس، Waze قابلیت یافتن نقطه شارژ در نزدیکی خود را از طریق اپلیکیشن موبایل برای کاربران راه اندازی کرد. و از آنجایی که Waze است، جامعه داوطلبان اطمینان حاصل می‌کند که کاربران قبل از رانندگی، تمام حقایق را دارند، مانند اینکه آیا نقاط شارژ واقعاً کار می‌کنند یا اینکه از نوع دوشاخه مناسب هستند.

روز چهارشنبه، Waze اعلام کرد که قصد دارد کاربرانی را که با Waze در ماشین در Android Auto، Google داخلی یا Apple CarPlay رانندگی می‌کنند، شامل شود. این بدان معناست که رانندگان از این پس می‌توانند این اطلاعات را در صفحه نمایش خودروی خود بدون نیاز به استفاده از تلفن همراه خود دریافت کنند.

در حال افزودن به کتابخانه برنامه Android for Cars

در سال 2020، Google کتابخانه Cars App خود را برای توسعه‌دهندگان و OEM‌ها باز کرد تا بتوانند برنامه‌هایی را طراحی، توسعه و آزمایش کنند که برای ناوبری، پارکینگ یا شارژ طراحی شده‌اند که با دو پلتفرم مختلف، اما گاهی اوقات همپوشانی دارند: سیستم‌عامل Android و Android Auto. همچنین به این معنی است که توسعه دهندگان می توانند یک برنامه ایجاد کنند که باید به طور یکپارچه بین برندها و مدل های مختلف وسایل نقلیه کار کند. این کتابخانه دارای الگوهایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند روی آن‌ها ضربه بزنند تا مطمئن شوند که برنامه‌هایشان با استانداردهای حواس‌پرتی راننده مطابقت دارند.

Android for Cars App Library، که به عنوان بخشی از Jetpack در دسترس است، برای پشتیبانی از سیستم عامل Android Automotive که توسط سیستم عامل Android Automotive ارائه می شود، ایجاد شده است. بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث مانند Spotify از کتابخانه برنامه Android for Cars برای ایجاد و انتشار برنامه های Android Auto خود در فروشگاه Play استفاده کرده اند. زمانی که گوگل در سال 2020 قدمی برداشت تا برنامه Cars App را به سیستم عامل گسترش دهد، به این معنی بود که توسعه دهندگان فقط یک بار نیاز به ساخت دارند.

در روز Google I/O، Google انواع برنامه‌هایی را که توسعه‌دهندگان می‌توانند با Android Auto به خودروها بیاورند، گسترش داد تا شامل اینترنت اشیا (IoT) و برنامه‌های آب‌وهوا باشد. همه توسعه دهندگان می توانند به دسته IoT دسترسی داشته باشند، اما آب و هوا هنوز در یک برنامه دسترسی اولیه است. به عنوان بخشی از این، برنامه Weather Channel اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

به‌علاوه، توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به ساختن برنامه‌هایی برای تجربه مسافران و پارک‌شده اکنون می‌توانند برنامه‌های ویدیویی، بازی و مرورگر را که معمولاً در تبلت‌ها در دسترس هستند، به خودروها بیاورند تا مستقیماً از طریق Play توزیع شوند. و از آنجایی که Google Voice Assistant ساخته شده است، توسعه دهندگان این گزینه را خواهند داشت که ادغام های Assistant را به برنامه های خود اضافه کنند تا تعاملات هندزفری بیشتری را تسهیل کنند.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید