آخرین نمونه اولیه پروژه استارلاین گوگل از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر سه بعدی از افراد استفاده می کند

امروز در I/O، گوگل آخرین نمونه اولیه پروژه استارلاین، غرفه ویدئو کنفرانس از راه دور سه بعدی خود را معرفی کرد. در ظاهر، بزرگترین تفاوت کاهش چشمگیر در سخت افزار است. مدل قبلی که در اواخر سال گذشته به نمایش درآمد، به چندین دوربین برای ضبط اسپیکرها از همه زوایا متکی بود. با این حال، این بار، این سیستم تنها تعداد کمی از آنها را دارد، که به هوش مصنوعی و ML تکیه کرده است تا تصویر سه بعدی متقاعد کننده ای از سوژه خود ایجاد کند.

به گفته گوگل، این سیستم به لطف این به روز رسانی های سخت افزاری “از اندازه یک غرفه رستوران به یک تلویزیون صفحه تخت” تبدیل شده است. در یک پست وبلاگ اشاره می کند،

نمونه‌های اولیه پروژه Starline ما یک اتاق کامل را اشغال می‌کردند و به سخت‌افزار پیچیده‌ای مانند ساطع‌کننده‌های نور مادون قرمز و دوربین‌های ویژه برای ایجاد یک مدل سه بعدی زنده از شخصی که با او صحبت می‌کردید نیاز داشتند. در حالی که نتایج چشمگیر بود، اندازه و پیچیدگی سیستم، ارائه آن را به بسیاری از دفاتر امروزی چالش برانگیز می کرد.

گوگل در حال حاضر آزمایش آخرین نمونه اولیه را با تعدادی از شرکای برجسته، از جمله T-Mobile، Salesforce و WeWork آغاز کرده است.

اندی وایت، SVP Salesforce می‌گوید: «اعتماد و نوآوری در قلب ارزش‌های Salesforce قرار دارد. پروژه Starline این پتانسیل را دارد که به ایجاد ارتباطات معتبر و همه جانبه کمک کند که روابط عمیق‌تری را با کارکنان و مشتریان ما تقویت می‌کند، اعتماد و شفافیت را افزایش می‌دهد و بهره‌وری و کارایی را افزایش می‌دهد.»

این خبر پس از غرفه کنفرانس از راه دور Logitech’s Project Ghost منتشر می شود – اگرچه این دستگاه تجربه دو بعدی بیشتری را در یک فاکتور بسیار بزرگتر ارائه می دهد. هر دو محصول در میان نیروی کار متحول شده وارد می‌شوند، زمانی که کار از خانه برای بسیاری از شرکت‌ها به یک قانون تبدیل شده است – نه استثنا.

هیچ اطلاعات خاصی در جدول زمانی – یا قیمت – برای سیستم جدید وجود ندارد.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید