برای تضمین بودجه اولیه، کارآفرینان باید ESG را در مدل های کسب و کار خود بگنجانند

ESG بوده است زیر ذره بین در 12 ماه گذشته با فشار برخی از سیاستمداران جمهوری خواه در ایالات متحده که از مدیران سرمایه گذاری خواسته اند تا پول مشتریان خود را از سرمایه گذاری های متمرکز بر ESG استخراج کنند.

به طور ساده، استدلال آنها این است که ESG از دسترسی سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایی مانند سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌کند و با انجام این کار، ارزش‌های فزاینده شرکت سوخت‌های فسیلی ناشی از افزایش قیمت انرژی را از دست خواهند داد. کسانی که طرف مخالف ESG هستند استدلال می‌کنند که ادامه پیروی از دکترین ESG در بازار امروز، به‌عنوان یک شکست امانتداری توسط مدیران سرمایه‌گذاری است.

البته این یک چالش نسبتاً اساسی را نادیده می گیرد: هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) در گزارش اخیر AR6 خود بیان کرد که اقتصادهای G7 باید تا سال 2040 به صفر برسند، نه تا سال 2050، اگر می خواهیم از تغییرات آب و هوایی فاجعه بار جلوگیری کنیم.

در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2021، کشورها متعهد شدند که استفاده خود از نفت و سوخت های فسیلی را کاهش دهند. آخرین ارزیابی علمی از IPCC صحنه را برای کنفرانس تغییرات آب و هوایی آینده (در آینده نه چندان دور) تنظیم می کند که متعهد می شود سوخت های فسیلی را کاهش دهد و سرمایه گذاری قابل توجه را در آینده ای برق دار و کربن زدایی سرعت بخشد.

چه به ESG اعتقاد داشته باشید یا با دیدگاه «کاپیتالیسم بیدار شده» موافق باشید، به سادگی نمی توان آن را نادیده گرفت.

بنابراین، وظیفه امانتداری مدیران سرمایه‌گذاری، وقتی از این منظر دیده می‌شود، یک ضرورت بلندمدت را نشان می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که وجوهی که مدیریت می‌کنند در دارایی‌هایی قرار نمی‌گیرند که سرگردان یا منسوخ می‌شوند. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری با استفاده از معیارهای ESG و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های تجدیدپذیر و فناوری آب و هوا، در بلندمدت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقی است.

این رویکردی است که ما از آن پیروی می کنیم و تنها نیستیم. علیرغم اختلاف نظرهای اخیر، ارزش بازار سرمایه گذاری ESG تا سال 2025 به 53 تریلیون دلار در سراسر جهان تخمین زده می شود و داده های گزارش شده توسط بلومبرگ از انجمن مدیریت صندوق و دارایی اروپا (EFAMA) نشان می دهد که بالاترین طبقه بندی زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی اتحادیه اروپا شناخته شده است. همانطور که ماده 9، 26 میلیارد یورو (28 میلیارد دلار) در سال 2022 جذب کرد. این مصادف بود با سرمایه‌های اوراق قرضه که خروجی مشتریان از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 بیشتر بود، در حالی که صندوق‌های سهام نیز آسیب دیدند و 72 میلیارد یورو در مدت مشابه از دست دادند. .