از بذر تا سری A در 7 ماه: چرا و چگونه راهکارهای انرژی Odyssey به سرعت حرکت کرد

یه دزدکی میخوای به شبکه برق آینده نگاه کنید؟ به آمریکا، اروپا یا چین نگاه نکنید. در عوض، به نیجریه بروید، جایی که Odyssey Energy Solutions سخت کار کرده است. در آنجا، یک شبکه متزلزل و ناقص، بسیاری از مشاغل و جوامع را به سرمایه‌گذاری در شبکه‌های کوچک و ریز که از انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه می‌کنند و قادر به کار مستقل هستند، سوق داده است.

Odyssey پلتفرمی ایجاد کرده است تا به توسعه دهندگان کمک کند تا پروژه های انرژی تجدیدپذیر توزیع شده را در بازارهای نوظهور مانند نیجریه، کنیا و سیرالئون راه اندازی، بسازند و مدیریت کنند. این تلاش‌ها به این شرکت کمک کرد تا تابستان گذشته سرمایه‌گذاری ۵.۳ میلیون دلاری را جمع‌آوری کند.

اکنون، تنها هفت ماه بعد، Odyssey یک سری A 15 میلیون دلاری را بسته است، TechCrunch+ به طور انحصاری آموخته است. این دور توسط Union Square Ventures با مشارکت Equal Ventures، Twelve Below، Transition، Equator، MCJ Collective، Abstract Ventures، Founder Collective و Climate Capital هدایت شد.

این شرکت داده هایی را در مورد هر پروژه ای که از طریق پلتفرم خود جریان می یابد جمع آوری می کند و سپس از آن برای کمک به سرمایه گذاران برای بررسی پروژه های آینده استفاده می کند. برخی از این داده‌ها همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا تجهیزات پروژه‌های خود را تهیه کنند، خواه پانل‌های خورشیدی، اینورترها یا سایر لوازم کلیدی. و در انتهای دم، Odyssey نرم‌افزاری برای کنترل جریان انرژی در شبکه‌های کوچک و ریزشبکه‌های توسعه‌دهندگان دارد.

زمانی که این شرکت سال گذشته دور اولیه خود را افزایش داد، تجارت خوب بود. امیلی مک‌آتیر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت Odyssey به TechCrunch+ گفت که شرکت او قبلاً شبکه‌ای از توسعه‌دهندگان پروژه ایجاد کرده است و سرمایه قابل توجهی در بازارهای هدف خود دارد که از طریق این پلتفرم جریان دارد. محصولات نرم‌افزاری آن همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کرد تا منابعی را برای مدیریت کمتر و آسان‌تر مینی و میکروشبکه‌هایی که ساخته بودند تهیه کنند. در آن زمان، بالا بردن سری A در کوتاه مدت در کار نبود.

اما این در ماه های بعد تغییر کرد. مک‌آتیر گفت: «ما نکات اثباتی داشتیم که می‌خواستیم در راه‌اندازی آن محصولات به آن‌ها دست پیدا کنیم و خیلی سریع به آن‌ها رسیدیم. برخی از استخدام‌های کلیدی نیز به آن‌ها کمک کردند تا به سرعت برخی دیگر از نکات دردناکی را که مشتریان Odyssey اغلب تجربه می‌کنند، درک کنند. McAteer از این ترکیب تیم و محصول به عنوان “سکوی پرش” یاد کرد.