باز کردن قفل اقتصاد زنان تریلیون دلاری

با کسب قدرت اقتصادی زنان، نفوذ اقتصادی آنها نیز گسترش یافته است. زنان مدت‌ها مسئولیت خرید اصلی وسایل خانه را بر عهده داشتند، اما امروزه 85 درصد از هزینه‌های مصرف‌کننده را کنترل یا تحت تأثیر قرار می‌دهند.

من Cake Ventures را به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز تأسیس کردم که در شرکت‌های فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند که به تغییرات جمعیتی جهان ما می‌پردازند.

پایان نامه من از سه لایه تغییر جمعیتی تشکیل شده است: پیری و طول عمر. تغییر به «اکثریت-اقلیت» که در آن اینترنت توسط جمعیتی از پذیرندگان فناوری از پیشینه‌های آسیایی، سیاه و لاتین هدایت می‌شود. افزایش درآمد و قدرت خرج کردن زنان.

بسیاری از سرمایه‌گذاران فرصت‌های سرمایه‌گذاری روی زنان را منحصراً از دریچه بنیان‌گذاران زن ارزیابی می‌کنند (و ما نمی‌توانیم در مورد فرصت در مصرف‌کنندگان زن بدون اذعان به اعداد سرمایه‌گذاری بد برای مؤسسان زن صحبت کنیم)، اما فرصتی موازی در اقتصاد زنان وجود دارد – سرمایه گذاری در فناوری که مشکلات را حل می کند و نیازهای مصرف کنندگان زن را برآورده می کند.

زنان دیگر نباید به عنوان یک طاقچه در نظر گرفته شوند. در واقع، آنها یکی از مهم ترین بازارهای رشدی هستند که تا به حال دیده ایم.

این گروه در حال حاضر شرکت ها را به نتایج چند میلیارد دلاری در سلامت زنان، تجارت الکترونیک، اقتصاد مراقبت و سایر مقوله ها سوق می دهد. ارزش‌گذاری دکاکورن SHEIN و ارزش‌گذاری میلیارد دلاری (یا بیشتر) Maven Health، Faire، و Incredible Health تنها چند نمونه از قدرت پایدار دلار زنان است.

چگونه زنان به یک بازار رشد تبدیل شدند؟

امروزه زنان تقریباً نیمی از جمعیت شاغل ایالات متحده را تشکیل می دهند و وقتی برای خوداشتغالی تنظیم شوند، اکثریت نیروی کار جدید را تشکیل می دهند. بخش اعظم این رشد ناشی از دستاوردهای بخش‌های خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی است، صنایعی که زنان بیشتری را استخدام می‌کنند و به شدت تحت تأثیر قدرت مخارج زنان هستند.

افزایش اشتغال زنان نیز به طور جدایی ناپذیری با تحصیلات مرتبط است: از سال 2019، تقریباً نیمی از جمعیت زنان شاغل در سنین 25 تا 64 سال دارای مدرک لیسانس یا بالاتر بودند که نشان دهنده چهار برابر شدن زنان دارای مدرک از سال 1970 است.

امروزه، زنان 59.5 درصد از دانشجویان کالج را تشکیل می دهند و حتی با کاهش ثبت نام در دانشگاه های ایالات متحده، مردان 71 درصد از این کاهش را تشکیل می دهند. اگر این روند ادامه پیدا کند، به زودی به ازای هر یک مرد، دو زن مدرک دانشگاهی خواهند گرفت.

حتی با وجود شکاف دستمزد مداوم، این عوامل منجر به افزایش چشمگیر قدرت مالی زنان شده است. زنان آمریکایی بیش از 10 تریلیون دلار دارایی را کنترل می کنند (مقداری که انتظار می رود در دهه آینده سه برابر شود)، که ناشی از افزایش پیوسته مشارکت نیروی کار، آموزش و افزایش دستمزد است.

زنان به طور فزاینده ای نان آور اصلی، کمک مالی و سرپرست خانوار هستند و 85 درصد از تصمیمات هزینه های روزانه و 80 درصد از تصمیمات مربوط به هزینه های بهداشت و درمان را برای خانواده می گیرند.

چهار موضوع کلیدی سرمایه گذاری

سرعت فعالیت اقتصادی زنان در هر بخش افزایش یافته است. این نه تنها بر دسته‌های مصرف‌کننده مانند زیبایی، پوشاک و کالاهای خانگی تأثیر می‌گذارد، بلکه در حال تغییر است که خریداران اصلی مسکن، کاربران محصولات مالی مانند کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن و تصمیم‌گیرندگان در محل کار نیز تغییر می‌کند.

چهار دسته عمده وجود دارد که در آنها نیازهای زنان باعث تسریع دلارهای مصرفی آنها شده است:

“فوق مصرف کننده”

زنان مدت‌هاست که مشتری هدف خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی بوده‌اند، اما مصرف‌کننده زن مدرن – یک «مصرف‌کننده فوق‌العاده» – به مراتب بیش از هر زمان دیگری بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد. تعدادی از تک شاخ های خصوصی و شرکت های دولتی با ارزش بازار چند میلیارد دلاری می توانند رشد خود را به یک پایگاه مصرف کننده زن قدرتمند و متعهد نسبت دهند.

بسیاری برندهای زیبایی و مد میلیارد دلاری مانند Skims، SHEIN، و Savage x Fenty را در رده شرکت‌هایی قرار می‌دهند که توسط مصرف زنان هدایت می‌شوند. عمیق‌تر بگردید و خواهید دید که دلار مصرف‌کننده زن باعث تسریع برندهای مصرف‌کننده جدید و فعالیت‌های مرتبط پیرامون سازندگان و تأثیرگذاران، فعال‌سازی تجارت الکترونیک و زنجیره تامین می‌شود.

تأثیر دلار زن را می توان در مقوله های مصرف کننده مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، غذا و فناوری مالی احساس کرد. هنگامی که به مصرف کننده زن فکر می کنید، بهتر است بپرسید:کدام صنایع تحت تأثیر دلار زنانه نیستند؟

سلامت و تندرستی زنان

زنان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی هستند که هم بر اساس نیازهای سلامتی خودشان و هم بر اساس نقششان به‌عنوان تصمیم‌گیرندگان مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای خانواده‌هایشان است. “Femtech” در حال حاضر به طور گسترده ای یک دسته نوآوری مراقبت های بهداشتی شناخته شده است که در سه ماهه سوم 2022 به 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری رسیده است و تخمین زده می شود تا سال 2027 صنعت تقریباً 1.2 تریلیون دلار باشد. شرکت هایی مانند Tia Health و Kindbody تجربه کاربری مراقبت های بهداشتی را برای این صنعت تغییر داده اند. زنان و سایرین مانند Alife و Gameto در حال ادغام علم با هوش مصنوعی و داده‌ها برای مدرن کردن لقاح آزمایشگاهی، بیماری تخمدان و یائسگی هستند.

این فرصت‌ها به سلامت مادر، سلامت روان، و تشخیص در خانه گسترش می‌یابد – همه زمینه‌هایی که در سال‌های آینده شاهد نوآوری‌های شتاب‌دهی خواهند بود. در دنیای پس از روئه و در دنیایی که زنان می خواهند کنترل بیشتری بر مراقبت های بهداشتی خود داشته باشند، سلامت زنان یکی از فعال ترین حوزه های نوآوری است.

اقتصاد مراقبت

از آنجایی که زنان در خارج از خانه مسئولیت های حرفه ای بیشتری را بر عهده گرفته اند، مسئولیت های مراقبتی آنها کاهش نیافته است. نادیده گرفتن مراقبت به عنوان “کار زنان” باعث شده است که این مقوله نادیده گرفته شود و حتی در پی افزایش تعداد مراقبان مرد و سیل والدین سالخورده که مراقبان جدیدی برای بسیاری از ما خواهند بود، کمتر سرمایه گذاری شود.

مراقبت در طول انتخابات 2020 به یک موضوع سیاسی تبدیل شد و دولت بایدن بودجه سال 2024 را ارائه کرد که در آن 750 میلیارد دلار حمایت فدرال برای مراقبت ارائه شد. در کنار این تمرکز فدرال، فرصت بازار قابل توجهی برای فناوری وجود دارد که این مراقبت را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند.

شرکت هایی مانند میرزا به کارفرمایان کمک می کنند تا از والدین شاغل با یارانه های مراقبتی حمایت کنند که غیبت های مربوط به مراقبت از کودکان را کاهش می دهد. فرصت گسترده ای برای ایجاد راه حل هایی وجود دارد که بار مالی مراقبت را کاهش می دهد، از مراقبین حرفه ای و خانواده حمایت می کند و مراقبت را برای همه در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند. از آنجایی که زنان به تحصیل‌کرده‌ترین نیروی کار ما تبدیل می‌شوند، باید بفهمیم که مراقبت و کار چگونه انجام می‌شود.

زنان در محل کار

در طول همه‌گیری، زنان در مشاغل حرفه‌ای ابزار کار ترکیبی و دورکاری را در دست گرفتند که از آن زمان به بعد محل کار مدرن را تغییر داده است. این زنان حرفه‌ای هستند که تقاضا برای فناوری‌ها و پلتفرم‌های نوظهور را هدایت می‌کنند که اساساً بازگشت به کار را تغییر می‌دهند. آینده کار غیر یقه سفید به ویژه برای زنان در مقوله هایی مانند آموزش، مشاغل خدماتی، مراقبت های بهداشتی و مراقبت های حرفه ای مرتبط است. بازارهای کار مانند ShiftMed و Vivian Health برای پر کردن کمبودهای شغلی مراقبت های بهداشتی با تمرکز بر جنبه های مختلف بازار کار پزشکان ماهر پدید آمدند. همانطور که فناوری هایی مانند هوش مصنوعی تکامل کار یقه سفید را وادار می کند، مشاغل غیر یقه سفید که در آن زنان متمرکز هستند، هوش مصنوعی را به سرعت بخشیدن به آموزش و حذف برخی از وظایف خسته کننده تر و الزامات گزارش در این مشاغل می یابند.

نگاه به آینده: سرمایه گذاری روی زنان

امروزه زنان تحصیلکرده‌تر، در نیروی کار فعال‌تر هستند و بیش از هر زمان دیگری تمایل به راه‌اندازی شرکت‌ها دارند. با این حال، پیشرفت های زیادی برای مهار قدرت اقتصادی آنها وجود دارد. این شکاف فرصت آلفا برای سرمایه گذاران است. سرمایه گذاری در شرکت های تحت رهبری زنان و در مناطق تجاری که نیازهای زنان هنوز برآورده نشده است، می تواند میلیاردها دلار را باز کند.

زنان دیگر نباید به عنوان یک طاقچه در نظر گرفته شوند. در واقع، آنها یکی از مهم ترین بازارهای رشدی هستند که تا به حال دیده ایم.

این کاغذ سفید حاوی بیشتر تحقیقات Cake Ventures در مورد تغییرات جمعیتی است.