یک میلیاردر جوان فوربس را می‌خرد، یک استارت‌آپ تلویزیون‌های رایگان ارائه می‌دهد و ChatGPT به موبایل می‌رود

هی، مردم شما به پایان هفته رسیدید – اتفاقاً تبریک می گویم – و به Week in Review (WiR)، خبرنامه معمولی TechCrunch که هفته ای را که در حوزه فناوری بود پوشش می دهد. اینجا، در این ستون کوچک فروتن ما، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا داستان‌های برتر را که در پنج روز گذشته ظاهر شده‌اند، انتخاب کنیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

فقط چند PSA قبل از اینکه به اخبار بپردازیم. در 24 می، TechCrunch Live، پادکست TC در مورد داستان های بنیانگذار، میزبان رومی گوبس، یکی از بنیانگذاران Sensi.AI، در بحثی در مورد نحوه استفاده این شرکت از نرم افزار مبتنی بر صدا برای نظارت بر بیماران و کمک به کارکنان پزشکی و اعضای خانواده خواهد بود. اهميت دادن. (برای آن در اینجا ثبت نام کنید – رایگان است.)

در همین حال، TechCrunch City Spotlight در 7 ژوئن با تمرکز بر آتلانتا مجازی خواهد شد، جایی که سخنرانان درباره ایجاد مشاغل در مترو در حال انفجار سخنرانی خواهند کرد و استارت آپ ها برای شرکت در Battlefield 200 مشهور TC درخواست خواهند داد.

آخرین اما نه کم اهمیت، Disrupt، کنفرانس پرچمدار TC، سپتامبر (19 تا 21 سپتامبر) در سانفرانسیسکو بازخواهد گشت. منتظر شش مرحله از ارائه کنندگان، از جمله مرحله جدید متمرکز بر هوش مصنوعی، و شگفتی های فراوان باشید. اینجا بیشتر بیاموزید

حالا بدون هیچ مقدمه ای به سراغ اخبار می رویم.

بیشترین خوانده شده

میلیاردر جوان فوربس را می خرد: آستین راسل، بنیانگذار و مدیرعامل 28 ساله Luminar، که فناوری‌های لیدار و ادراک ماشینی مبتنی بر بینایی را عمدتاً برای خودروهای خودران توسعه می‌دهد، این هفته به وال استریت ژورنال گفت که در حال خرید 82 درصد از سهام در رسانه جهانی فوربس است. دارایی ها در معامله ای که ارزش شرکت را نزدیک به 800 میلیون دلار می کند.

تسلاس جدید در راه است: ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز سه‌شنبه در نشست سالانه سهامداران این خودروساز در سال 2023، دو خودروی الکتریکی جدید را به نمایش گذاشت. تسلا قبلاً در روز سرمایه‌گذار خود در ماه مارس به مدل‌های جدید اشاره کرده بود و عکسی را با کل خط تولید این شرکت و چندین طرح خودروی رونمایی شده نشان می‌داد. یکی از وسایل نقلیه تقریباً به اندازه یک ون بود و دیگری از نظر ظاهری شبیه به یک سدان یا هاچ بک بود. انتظار می رود هر دو خودروهای مقرون به صرفه تری باشند که با حجم بسیار بالاتری به فروش می رسند.

تلویزیون رایگان، اما با توجه: Telly، یک استارت آپ سخت افزاری به رهبری ایلیا پوزین، یکی از بنیانگذاران Pluto TV، روز دوشنبه اعلام کرد که 500000 تلویزیون هوشمند جدید خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. (بله، ما گفتیم رایگان.) هر چند یک مشکل وجود دارد. کاربران باید همزمان با پخش برنامه های تلویزیونی و فیلم ها، تبلیغات 24/7 را تماشا کنند.

ChatGPT به موبایل می رود: این هفته، OpenAI از راه‌اندازی یک برنامه رسمی iOS خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد به چت ربات محبوب هوش مصنوعی خود در حال حرکت دسترسی داشته باشند – ماه‌ها پس از پر شدن فروشگاه App با سرویس‌های مشکوک و غیر رسمی. این شرکت می‌گوید که برنامه جدید ChatGPT رایگان و بدون تبلیغات خواهد بود و اجازه ورودی صوتی را می‌دهد، اما در ابتدا در هنگام راه‌اندازی به کاربران آمریکایی محدود می‌شود.

هلمز به زندان رفت: الیزابت هلمز پس از سال‌ها محاکمه در دادگاه، واقعاً ممکن است به زندان برود – این بار واقعاً. بنیانگذار و مدیر عامل سابق Theranos در ژانویه گذشته به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد، اما به طور مداوم محکومیت خود را به تعویق انداخته و درخواست تجدید نظر کرده است تا از حبس خارج شود. اگرچه این کارآفرین بدنام بیوتکنولوژی همچنان در حال تجدید نظر در مورد حکم ۱۱ ساله خود است، هیئتی از قضات حوزه نهم حکم دادند که تیم حقوقی هولمز به اندازه کافی «سوال اساسی» برای دور نگه داشتن او از زندان مطرح نکرده است.

Kustomer Meta را ترک می کند، پول جمع می کند: آزمایش بزرگ متا در ساختن یک پلتفرم خدمات مشتری آماده برای سازمانی به پایان رسیده است. مادر فیس‌بوک رسماً Kustomer، استارت‌آپ CRM را که سال گذشته به قیمت حدود 1 میلیارد دلار خریداری کرد، راه‌اندازی کرد. نهاد جدید زندگی خود را با تزریق 60 میلیون دلار از حامیان Battery، Redpoint و Boldstart آغاز می‌کند، به‌علاوه یک سهم بزرگ در ارزش‌گذاری قبلی خود – طبق گزارش‌ها، اکنون 250 میلیون دلار است.

قفل و پنهان کردن: واتس‌اپ امروز اعلام کرد که قابلیت جدیدی به نام «قفل چت» را معرفی می‌کند که به کاربران یک لایه امنیتی اضافی برای صمیمی‌ترین مکالماتشان می‌دهد. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به شما امکان می‌دهد یک چت را قفل کنید، که این موضوع را از صندوق ورودی خارج می‌کند و آن را در پشت پوشه خود قرار می‌دهد که فقط با رمز عبور دستگاه یا بیومتریک شما، مانند اثر انگشت، قابل دسترسی است.

روبات های انسان نما FTW: هوش مصنوعی Sanctuary مستقر در ونکوور، بریتیش کلمبیا، این هفته از Phoenix رونمایی کرد که ضربه‌ای به ربات انسان‌نما زد. ربات دوپا 5’7 اینچ است و 155 پوند وزن دارد – با انسان هایی که قصد دارد آن را تقویت کند (یا جایگزین کند، بسته به اینکه از چه کسی بخواهید) بی شباهت نیست. این سیستم قادر است محموله هایی را تا وزن 55 پوند بلند کند و تا سه مایل در ساعت را طی کند. در مورد قیمت – هنوز صحبتی نشده است.

سمعی

برای آخر هفته به مطالب شنیداری نیاز دارید؟ نگران نباشید – TechCrunch شما را پوشش می دهد (و سپس برخی از آنها). این هفته در Equity، خدمه گزارش ورشکستگی Vice، اولین خرید توییتر با رهبری ایلان ماسک و آینده بدهی های خطرپذیر را پوشش دادند. Found Kamakshi Sivaramakrishnan، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل در Samooha، یک استارت آپ ایجاد زیرساخت های کلیدی مورد نیاز برای همکاری داده ها را نشان می دهد. سرگئی نظروف، یکی از بنیانگذاران Chainlink، در مورد واکنش زنجیره ای، در مورد پروتکل Chainlink صحبت کرد که یک شبکه اوراکل برای تامین قراردادهای هوشمند فراهم می کند. پادکست TechCrunch یک بررسی عمیق در Zelda: Tears of the Kingdom برای نینتندو سوییچ انجام داد. و TechCrunch Live از ریچارد سانگ، یکی از بنیانگذاران Persona، که مجموعه بزرگی از راه حل‌های تأیید هویت را ساخته و ارائه می‌کند، در کنار سرمایه‌گذار Persona و رهبر Index Ventures، مارک گلدبرگ، معرفی کرد.

TechCrunch+

مشترکین TC+ به تفسیر، تجزیه و تحلیل و نظرسنجی های عمیق دسترسی دارند – که اگر قبلاً مشترک هستید، می دانید. اگر نیستید، ثبت نام کنید. در اینجا چند نکته مهم از این هفته آمده است:

قوانین جدید بدهی ریسک پذیر: فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) پایان بدهی خطرپذیر نبود، اما احتمالاً پایانی بود برای شرکت‌هایی که با همان سهولتی که بسیاری به آن عادت داشتند، بدهی را افزایش می‌دادند. ربکا در مورد وضعیت بدهی های ریسک پذیر پس از SVB و سپس سقوط First Republic Bank و چگونگی تغییر آن در آینده می نویسد.

علی بابا، در ابرها: غول فناوری چینی علی بابا در حال متزلزل ساختن ساختار شرکتی خود در یک سری اقدامات است که به بخش‌های بزرگی از کسب و کارش اجازه می‌دهد تا سرمایه را افزایش داده و حتی به صورت بالقوه عمومی شود. این ممکن است ایده بدی نباشد، وقتی در نظر بگیرید که درآمد این مجموعه در سه ماهه اول 2023 حدود 2 درصد افزایش یافته است و سودآوری آن روند نزولی دارد (درآمد عملیاتی 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

هوش مصنوعی در خرده فروشی، بلوغ: از آنجایی که بخش خرده‌فروشی به طور فزاینده‌ای به داده‌ها و هوش مصنوعی متکی و متمرکز می‌شود، ضروری است که خرده‌فروشان دقیقاً بدانند که چگونه تجزیه و تحلیل داده‌های شخص اول می‌تواند به بینش‌هایی در مورد رفتار مشتری تبدیل شود – و به نوبه خود، یک مزیت رقابتی ملموس. هیو کامرون، رئیس داده های Zitcha، به سه نقطه عطف مهم در مسیر تجزیه و تحلیل پیش بینی در زمینه رسانه خرده فروشی نگاه می کند.


فراخوانی همه استارت آپ های در مراحل اولیه! برای پیوستن به گروه Startup Battlefield 200 در TechCrunch Disrupt 2023 درخواست دهید. همه فینالیست ها آموزش های تخصصی، شبکه VC، غرفه ای در Disrupt و شانس رقابت برای 100000 دلار سرمایه بدون سهام را دریافت می کنند. برنامه ها در 31 مه بسته می شوند. همین امروز درخواست دهید.