این شتاب دهنده آستین ادعاهای بزرگی کرد. کارمندان و مشتریان می گویند که تحویل نداده است

نیوچیپیک شتاب دهنده آنلاین که قول کمک به استارت آپ ها را می دهد، اعلام ورشکستگی کرده است و اکنون در میان نارضایتی کارمندان و مشتریان با ورشکستگی مواجه است.

ده ها تن از کارکنان این سازمان مشکل دار در 4 مه دست از کار کشیدند و خواستار کناره گیری بنیانگذار اندرو رایان از سمت مدیرعاملی شدند.

رایان – که قبلا رایان رافولز نام داشت – به گفته LinkedIn خود، نیوچیپ مستقر در آستین را در سال 2016 پس از گذراندن بیش از هفت سال به عنوان کمیسر شهری در آستین راه اندازی کرد. مشخصات.

بر اساس گفته‌ها، Newchip در ابتدا کار خود را آغاز کرد گریت روزانه، “به عنوان جمع کننده معاملات برتر از سهام مختلف تامین مالی جمعی بستر، زمینه،” و بعدها به مدل شتاب دهنده فعلی خود تبدیل شد. رایان در پروفایل لینکدین خود، نیوچیپ را به عنوان موجودیتی توصیف می کند که «کارآفرینانی با تمام مهارت‌ها و ابزارهای لازم برای ایجاد، مقیاس‌بندی و تأمین مالی استارت‌آپ‌هایشان از راه‌اندازی تا خروج» از طریق «شتاب‌دهنده آنلاین جهانی و صندوق خطرپذیر».

اساساً، نیوچیپ خود را به عنوان شتاب دهنده ای معرفی کرد که به استارتاپ ها کمک می کند تا با سرمایه گذاران ملاقات کنند و از آنها پول جمع آوری کنند و شرکت های خود را در ازای پرداخت هزینه ای رشد دهند. اما برخی از کارمندان می گویند که شتاب دهنده نتوانست به تعدادی از وعده های خود عمل کند و بنیانگذارانی را که ثبت نام کرده بودند معلق ماند.

برخی از بنیانگذاران، در مصاحبه با TechCrunch و حداقل در این بحث استدلال کردند یک بحث پست عمومی در لینکدینکارمزد نیوچیپ – که از چند هزار دلار تا 18000 دلار یا 20000 دلار متغیر بود – خیلی زیاد بود و ارزش خدمات ارائه شده را نداشت. برخی اصرار داشتند که دریافت بازپرداخت زمانی که شتابدهنده این کار را انجام نداده تا غیرممکن است.

در میان لیست طولانی شکایات هشت کارمند سابق که توسط TechCrunch کناره‌گیری کرده‌اند و با آنها مصاحبه شده است، «سوء مدیریت» از سوی رایان است. آنها مدعی شدند که مدیر اجرایی به طور منظم از طریق ارتباطات کتبی و شفاهی نسبت به افراد شرکت تهاجمی می کرد و در مورد نقش های رهبری تصمیمات ضعیفی می گرفت.

یکی از کارمندان سابق که می‌خواست نامش فاش نشود، به TechCrunch گفت: «او معمولاً کارمندان ساده‌لوح یا «بله مرد» را استخدام می‌کرد و با مردم کاملاً بی‌رحم، تحقیرکننده و تحقیرکننده رفتار می‌کرد و در عین حال جملاتی مانند «من خیلی خوبم که نمی‌توانم هدر بدهم». درخشش در این و فقط بر سر مردم فریاد بزن.»

رایان در پاسخ به اینکه آیا او نسبت به کارمندان تحقیر آمیز است یا خیر، اذعان کرد که سبک رهبری او بر اساس “ذهنیت نظامی” و اینکه “لحظه هایی وجود داشته که مرز بین مسئولیت پذیری و درگیری محو شده است.” او همچنین اعتراف کرد که در یک مورد خاص، می‌توانست ببیند که چگونه واکنش او «ممکن است تحقیرکننده باشد». رایان همچنین افزود که “مشهور است که از جلساتی که فاقد دستور کار هستند خارج می شود یا به طور ناگهانی پایان می دهد و بر اهمیت آمادگی تاکید می کند.”

در یک مصاحبه زوم با TechCrunch و در دو پست مختلف لینکدین (که می توانید پیدا کنید اینجا و اینجارایان تا حد زیادی محیط کلان، مدیران و کارمندان را مقصر نابودی شرکت دانست.

رایان از طریق ایمیل گفت که در نهایت “مسئولیت کامل رویدادهای نیوچیپ” را پذیرفته است.

او ادعا کرد که در حال حاضر “در حال مذاکره با شرکت های VC، دفاتر خانواده و شرکت های PE برای تدوین یک برنامه تداوم است.”

Newchip که زیر نظر Astralabs فعالیت می‌کند، در ماه مارس اعلام ورشکستگی فصل 11 کرد و نشان داد که دارایی‌های آن فقط 1.7 میلیون دلار است در حالی که 4.8 میلیون دلار بدهی دارد. هفته گذشته، یک قاضی ورشکستگی سرانجام پرونده را به انحلال فصل 7 تبدیل کرد. این جای تعجب نیست، با توجه به اینکه، با توجه به گریت روزانه:”در حالی که نیوچیپ ۷.۹ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران معتبر و غیرمعتبر جمع‌آوری کرد، داده‌های Crunchbase تاریخ دردسرساز زیان‌های مالی را نشان می‌دهد. پرونده های SEC زیان خالص 197,884 دلاری را برای سال 2016، زیان 748,999 دلاری در سال 2017 نشان می دهد و این شرکت در صورت های مالی 2020 خود ادعای 4.5 میلیون دلار زیان مالیاتی را داشته است.

رایان ادعا کرد که کارمندان در اعتراض به این واقعیت که شرکت قرار است کارمندان بیشتری را اخراج کند و توسط یک سرمایه‌گذار نیوچیپ هدایت می‌شد، دست از کار کشیدند. در حالی که رایان نام سرمایه‌گذار را ذکر نکرد، گمان می‌رود که این فرد جو مریل باشد که به عنوان رئیس هیئت مدیره نیوچیپ نیز خدمت کرده است. (TechCrunch با مریل تماس گرفت اما او به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.) رایان اضافه کرد که شتاب‌دهنده قبلاً چندین دور اخراج در شش ماه گذشته انجام داده است که از بیش از 200 کارمند به حدود 75 نفر در ابتدای این ماه رسیده است. .

رایان در صحبت با TechCrunch گفت: “ما مجبور شدیم در تیم کاهش دهیم و اخراج های گسترده ای رخ خواهد داد. […] در غیر این صورت پولی برای پرداخت به مردم وجود نداشت و مجبور شدیم کسب و کار را کاهش دهیم. و در حالی که من از دادگاه برای گرفتن سرمایه درخواست مجوز دادم و سرمایه گذارانی آماده بودیم که به ما سرمایه بدهند، وکلای ما موفق به ارائه این درخواست نشدند. و بنابراین ما اساساً آنها را تحت فشار قرار دادیم تا برای آنها پرونده تشکیل دهند [an] تشکیل پرونده اضطراری.”

او ادعا کرد که کارمندان از این حرکت راضی نبودند و از او خواست که “شرکت را منحل کند و اساساً همه چیز را منحل کند”، که به گفته او در جریان رسیدگی به فصل 11 نمی تواند انجام دهد. رایان گفت که او به فسخ هیئت مدیره ادامه داد.

به نوبه خود، هشت کارمند سابق TechCrunch با انکار کنار رفتن به دلیل احتمال اخراج یا عدم دریافت دستمزد صحبت کردند و در عوض به این موضوع اشاره کردند. “عدم رهبری و سوء مدیریت” رایان.

در نامه خروج خود (که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شد)، کارمندان از نگرانی های خود در مورد اخراج “کارکنان کلیدی” نوشتند و گفتند که “برکناری آنها منجر به از بین رفتن اعتماد و روحیه در سازمان شده و یک محیط کاری سمی ایجاد کرده است.” ” کارمندان خواستار بازگرداندن مدیران اجرایی و اینکه رایان از سمت مدیرعاملی «فوراً مؤثر» کنار برود.

رایان کناره گیری نکرد. هیچ کس اعاده نشد

رایان از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «در پایان، ما متأسفانه مجبور شدیم شرکت را با وجود داشتن تعهدات سرمایه ای تضمین شده برای ادامه حرکت به دلیل تلاش برای تصاحب و ادعاهای نادرست به دادگاه مبنی بر اینکه می‌توانیم برای نیمی از آن منحل شویم، ببندیم. میلیارد دلار در صورت امضای دادگاه، که قابل درک است که در حال حاضر به ناامیدی منجر شده است و بسیاری از 1200 شرکت فعال ما به حق ناراحت هستند. من عمیقاً با همه آسیب‌دیدگان همدردی می‌کنم و تمام اقدامات ممکن را برای اصلاح وضعیت انجام می‌دهم.»

او همچنین گفت که این شرکت “یک مدیر عامل جدید و با تجربه تر را وارد خواهد کرد.”

احساس گمراهی

فقط کارمندان نیستند که می گویند توسط نیوچیپ سوزانده شده اند. اندرو گوئی، بنیانگذار PitchPages، یک استارتاپ نرم افزاری pitch deck و جمع آوری کمک های مالی، گفت که پس از گذشت چند ماه از برنامه پس از اینکه احساس کرد خدمات وعده داده شده، به ویژه معرفی سرمایه گذاران را دریافت نمی کند، می خواهد بازپرداخت کند.

گوئی در مصاحبه ای با TechCrunch، فروشندگان نیوچیپ را به یاد آورد که به او گفته بودند شتاب دهنده “این شبکه عظیم را دارد و می تواند ما را به همه این سرمایه گذاران معرفی کند.” گوئی گفت که PitchPages 8000 دلار پرداخت می کرد و اگر شرکت بودجه موفقی دریافت نمی کرد، شرکت پول خود را پس می گرفت. بنابراین شرکت او در آگوست همان سال ثبت نام کرد.

گوئی گفت: «حدود دو یا سه هفته پس از آن، ما هنوز هیچ ارتباطی با آنها نداشتیم، حتی اگر پول پرداخت کردیم. در آن زمان PitchPages حدود 6000 دلار به برنامه پرداخت کرده بود.

در طی آن زمان، گوئی گفت که با دو مربی از برنامه ملاقات کرده است که نگرانی‌های خود را در مورد نیوچیپ بیان کرده‌اند و به گوئی توصیه کرده‌اند که پول خود را بازپرداخت کند. گوئی به ما گفت که هفته‌ها می‌گذرد تا پشتیبانی مشتریان پاسخ دهند، و در نهایت به او گفته شد که هیچ بازپرداختی وجود نخواهد داشت.

خیلی واضح بود که کل مدل آنها این بود که تا جایی که می‌توانیم استارت‌آپ بگیریم. برای ما مهم نیست که آنها چه کسانی هستند. تا زمانی که پول پرداخت می کنند، کاری نداریم که آنها در چه مرحله ای هستند، این تنها چیزی است که اهمیت دارد. و آنها هر راهی را پیدا می‌کنند و هیچ بازپرداختی نمی‌دهند. چیزی که در مورد کل موضوع واقعاً ناراحت کننده بود این است که نیوچیپ توسط این مرد که از جامعه VC می آید راه اندازی شد.

موسس اوری بوگدان نیز به TechCrunch گفت که فروشندگان نیوچیپ به او گفته اند که اگر او نتواند بودجه خود را از طریق لباس جمع آوری کند، آنها را به طور کامل بازپرداخت می کنند، اما سپس “شرایط شدید را به قصد اینکه هرگز به کسی بازپرداخت نکند.”

موسس VAE Labs که می باشد توسعه یک اسپری انرژی خوراکیبوگدان می‌گوید که در نتیجه شرایط نیوچیپ، استارت‌آپ او پیشنهاد خود را برای «پذیرش» شرکتش به نفع پیوستن به یک شتاب‌دهنده دیگر رد کرد.

بوگدان گفت: «اگر ما وارد DSHA نمی شدیم، قطعاً می پذیرفتیم و 7500 تا 18000 دلار را از دست می دادیم، با قیمت بالاتر بسته به اینکه آیا ضمانت نامه 250،000 دلاری آنها را می پذیرفتیم یا نه.

بازپرداخت

کارمندان سابق Newchip به TechCrunch گفتند که این شرکت “به ندرت بازپرداختی را صادر می کند.” آنها همچنین ادعا کردند که این شرکت برای حذف نظرات منفی به مشتریان پول پرداخت کرده است.

رایان هر دوی این ادعاها را رد می کند. او گفت در قرارداد مشتری قید شده بود که مثلاً وقتی شرکت ها فولد کردند، بازپرداخت داده نشد. او همچنین گفت که استفاده از نظرات منفی توسط مشتریان برای بازپرداخت وجه “یک رویه بسیار رایج” است.

رایان گفت: “آنها واجد شرایط بازپرداخت نیستند، بنابراین یک بررسی می گذارند و به شما ایمیل می زنند و می گویند “هی، بازپرداختم را به من بده و من این را حذف می کنم.” ما حدود 150000 دلار در ماه بازپرداخت کردیم. برای کسب‌وکاری که حدود یک میلیون دلار مالیات به ارمغان می‌آورد، این مبلغ قابل‌توجهی است – تقریباً سه برابر مبلغی است که در هر صورت می‌بینید.»

رایان همچنین گفت که “سعی کرد برخی از افراد سطح پایین بازاریابی را آموزش دهد” تا با مدیریت بازبینی مثبت همگام شوند، اما آنها “اغلب در انجام این کار شکست می‌خورند.”

از طریق ایمیل، رایان همچنین ادعا کرد که Newchipتقریباً با هر پذیرش» در برنامه‌های آن «به دلیل ریسک بالای و شکست استارت‌آپ‌ها» پول از دست داده است.

ادعای “سوء مدیریت”

اگرچه گروه کارمند اخیراً با نارضایتی های خود به صورت عمومی اعلام شده است، آنها ادعاهایی مبنی بر سوءمدیریت سال ها قبل دارند، از جمله پس گرفتن کمیسیون های فروش و دادن پاداش رایان به خود در طول کسری های مالی ماهانه.

به عنوان مثال، این گروه گفت که کمیسیون های فروش در زمان تنظیم قرارداد اعطا می شوند، اما ادعا می کنند که بعداً به دلیل آنچه به آنها گفته شد قراردادهای امضا نشده بودند، حذف شدند، حتی اگر مشتری فعالانه پرداخت می کرد.

رایان این ادعا را رد کرد و به TechCrunch گفت که 200 تا 300 قرارداد به مبلغ حدود 1 میلیون دلار امضا نشده است، و او متوجه شد که برخی از اعضای تیم “به مشتریان” دروغ می گویند و به هر حال حساب ها را شارژ می کنند.

ما به شدت به اصل پرداخت کمیسیون پذیرش فقط پس از امضای قراردادها پایبند بودیم. متأسفانه، در سه ماهه چهارم سال قبل، مواردی از عدم انطباق را در تیم پذیرش خود کشف کردیم که در تعداد انگشت شماری از افراد حدود 10 درصد از تیم ما را تشکیل می‌دهند،» رایان از طریق ایمیل گفت.

در آن زمان، گروه کارمندان می‌گویند رایان خودش را رئیس بخش فروش کرد. وقتی از رایان پرسیده شد که آیا این درست است، رایان تأیید کرد، اگرچه او گفت که این امر موقتی است در حالی که شرکت به دنبال جایگزینی است.

رایان همچنین از طریق ایمیل به TechCrunch گفت که او اولین سال “دریافت بیش از 75 هزار دلار از سال 2016” در سال 2020 بود، زمانی که او 92000 دلار دریافت کرد، و در سال 2021 این مبلغ 175،000 دلار و در سال 2022، 287،000 دلار بود که “معادل تقریباً 1.4٪ از درآمد است.” وی افزود: «حدود یک سوم مبالغ سالانه پاداش‌های مبتنی بر عملکرد بوده است».

در زمان نگارش این مقاله، مشخص نبود که چه اتفاقی برای کارآفرینان شرکت کننده در برنامه، بقیه کارمندان و خود شرکت خواهد افتاد. این گروه از کارمندان سابق گفتند که با شتاب دهنده های دیگر و اکوسیستم استارت آپی تماس می گیرند تا ببینند آیا می توانند به بنیانگذاران آسیب دیده از انحلال کمک کنند. رایان گفت که او “در جستجوی یک شوالیه سفید” برای حمایت از شرکت و مدیریت برنامه های آن است.