علیرغم عرضه های اولیه عمومی نامرتب، دلیل خوبی برای خوش بین بودن در مورد استارت آپ های فناوری بیمه وجود دارد

تعجبی نداشت برای اطلاع از اینکه اسب شاخدار اسکوتر سابق Bird به دنبال تقسیم معکوس سهام است. این شرکت در اینجا قدم جدیدی نمی گذارد – این تنها شرکت فناوری نیست که در چند سال گذشته سهام خود را به امید حفظ قیمت سهام خود بالای 1 دلار برای جلوگیری از خروج از فهرست، IPO کرده است. بیمه ریشه مرداد گذشته همین کار را کرد. همانطور که Hippo، یکی دیگر از استارتاپ‌های سابق فناوری بیمه.

Root و Hippo تا حد زیادی بخشی از روندی بودند که شاهد آن بودیم که چندین استارت آپ بیمه با مصرف کننده در طول آخرین رونق سرمایه گذاری، مانند MetroMile و Lemonade، عمومی شدند. از زمان عرضه اولیه سهام، سوابق بیشتر این شرکت‌ها در بازار عمومی، به بیان ملایم، کمتر از حد مطلوب بوده است.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


ارزش روت که در IPO حدود 6.8 میلیارد دلار است، امروز به ازای هر فاینانس یاهو، تنها 67.2 میلیون دلار ارزش دارد. Hippo و MetroMile مسیر SPAC را طی کردند و پس از آن هر دو شاهد کاهش شدید ارزش خود بودند: Hippo امروز 440 میلیون دلار در مقایسه با ارزش بازار پس از ترکیب آن که بیش از 5 میلیارد دلار است، ارزش دارد و MetroMile با قیمت کمتر از 145 میلیون دلار به لیموناد فروخته شد. سهام در شرکت مادر جدید خود.

اگرچه همه این گروه ضعیف عمل نکرده است. لیموناد با قیمت 29 دلار به ازای هر سهم به بازار عرضه شد و امروز سهام آن کمی بیش از 16 دلار معامله می شود. این با اختلاف بهترین اجرا کننده گروه است.

اما اینسورتک همچنان پافشاری کرده است و علیرغم قتل عام، سرسختانه چند نشانه از زندگی نشان می دهد. در اوایل سال جاری، Duck Creek که نرم‌افزار سازمانی را برای بیمه‌گران می‌سازد، به مبلغ 2.6 میلیارد دلار توسط شرکت سهام خصوصی Vista Equity Partners خصوصی شد. و همین چند ماه پیش، TechCrunch+ با نیمی از سرمایه گذاران در حوزه فناوری بیمه صحبت کرد که بیش از چند فکر در مورد محل تلاقی فناوری با بازار بزرگتر بیمه به اشتراک گذاشتند.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌های سرمایه‌گذاری اخیر، بررسی مجدد علاقه سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط جدید بازار، و تعدادی از دورهای تأمین مالی اخیر، به این نتیجه رسیدیم که بازار استارت‌آپ‌های متمرکز بر بیمه در واقع رو به نابودی نیست. این به سادگی کوچکتر و، شاید، هوشمندانه تر از قبل متمرکز شده است. بیایید بررسی کنیم.

چند گاو نر در این خانه وجود دارد

ابتدا، باید توضیح دهیم که سرمایه‌گذارانی که با آنها صحبت کردیم، علاقه خود را به استارت‌آپ‌های insurtech از دست نداده‌اند، حتی زمانی که این تنها یکی از چندین دسته است که صندوق‌های آنها در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. به عنوان مثال، هلن فالکیر، یکی از شرکای صندوق سرمایه گذاری فین تک Portage، گفت.

با این حال، این بخش از ویرانی ناشی از رکود گسترده تر در امان نمانده است. استفان بریتین، مدیر و یکی از بنیانگذاران Insurtech Gateway، گفت: «چند ماه پرتلاطم برای همه بخش‌های فناوری، از جمله insurtech بوده است.