اپل در جستجوی استعدادهای مولد هوش مصنوعی است

اپل، مانند تعدادی از شرکت‌ها در حال حاضر، ممکن است با نقشی که جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در تجارت خود ایفا می‌کند و باید بازی کند، دست و پنجه نرم می‌کند. اما یک چیز اپل است اطمینان از این واقعیت است که می خواهد استعدادهای هوش مصنوعی مولد بیشتری را وارد تجارت خود کند.

شرکت کوپرتینویی حداقل ده ها آگهی شغلی را در صفحه شغلی خود منتشر کرده است که به دنبال متخصصان در زمینه هوش مصنوعی مولد هستند. به طور خاص، به دنبال متخصصان یادگیری ماشینی است که “علاقه مند به ساختن سیستم های مستقل خارق العاده” در این زمینه هستند. آگهی‌های شغلی (که به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها نقش یکسانی را پوشش می‌دهند، یا چندین متقاضی را فرا می‌خوانند) برای اولین بار از 27 آوریل شروع به نمایش کردند که جدیدترین آنها در اوایل این هفته منتشر شد.

آگهی‌های شغلی در میان سیگنال‌های متفاوتی از سوی شرکت درباره هوش مصنوعی مولد منتشر می‌شوند. تیم کوک، مدیر عامل شرکت تیم کوک، در جریان تماس درآمد سه ماهه دوم خود در اوایل این ماه، از دادن پاسخ‌های مشخص به سؤالات درباره کارهایی که شرکت در این منطقه انجام می‌دهد طفره رفت، اما همچنین آن را رد نکرد. او گفت، در حالی که هوش مصنوعی مولد “بسیار جالب” بود، اپل در رویکرد خود “عمدی و متفکر” خواهد بود. سپس دیروز، WSJ گزارش داد که این شرکت محدودیت استفاده از ChatGPT OpenAI و سایر ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی خارجی را برای برخی از کارمندان به دلیل نگرانی از نشت داده های اختصاصی از طریق پلتفرم ها آغاز کرده است.

این محدودیت ها جدید و منحصر به اپل نیستند. تعدادی از شرکت ها – فنی و غیر فناوری – محدودیت های مشابهی را بیان کرده اند. مقداری ایمان داشتن اپل سیاست خود را برای مدتی اجرا کرد.

اما برنامه‌های شخص ثالث بیشتری عناصر هوش مصنوعی مولد را وارد می‌کنند – تنها دیروز بود که OpenAI برنامه ChatGPT iOS خود را منتشر کرد – و طبق گزارش WSJ، اپل در حال کار بر روی محصولات هوش مصنوعی مولد خود است. استخدام کارشناسان هوش مصنوعی مولدتر به خوبی می تواند به خدمت به یکی از این اهداف یا هر دوی آنها کمک کند.

ما اوایل این هفته برای اظهار نظر در مورد آگهی های شغلی با اپل تماس گرفتیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

افتتاحیه ها در تیم هایی هستند که شامل تجربه سیستم یکپارچه، تجربه ورودی NLP، تحقیق و توسعه یادگیری ماشین و گروه توسعه فناوری واقع در سن دیگو، منطقه خلیج و سیاتل هستند.

برخی از نقش‌ها به طور خاص بر روی برنامه‌های هوش مصنوعی مولد بصری تمرکز می‌کنند، تا کارشناسان یادگیری ماشین روی «مدل‌سازی مولد بصری برای تقویت برنامه‌های کاربردی در عکاسی محاسباتی، ویرایش تصویر و ویدیو، شکل سه‌بعدی و بازسازی حرکت» کار کنند. [and] نسل آواتار.”

همانطور که اشاره کردیم، دقیقاً مشخص نیست که این افراد استخدام شده روی چه چیزی کار می کنند – محصولات جدید یا تازه کردن محصولات موجود – اما تلاش برای آوردن استعدادهای مولد هوش مصنوعی به اپل نباید خیلی تعجب برانگیز باشد.

این شرکت با راه‌اندازی دستیار صوتی Siri در آیفون 2011، اولین محرک در دنیای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مصرف‌کننده بود و سال‌ها به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در شناسایی و جذب استعدادهای هوش مصنوعی – از شرکت‌های دیگر، از استارت آپ ها، و به گفته برخی گاهی مستقیماً از آزمایشگاه های دانشگاهی و پروژه های دکترا.

اما در حالی که اپل به ساخت و ارتقای نحوه به کارگیری هوش مصنوعی ادامه داده است، اخیراً آن – همراه با لویاتان های دیگر مانند گوگل و آمازون – به عنوان عقب مانده از آخرین موج این فناوری در نظر گرفته شده است. این موج، که توسط شرکت‌هایی مانند OpenAI، Midjourney و Stability.AI (با پشتوانه مایکروسافت) رهبری می‌شود و پیشرفت‌های آن‌ها در هوش مصنوعی مولد – نشانه‌های کلامی ساده و پاسخ‌های دقیق را بر اساس مقادیر زیادی از اطلاعات به هم پیوند می‌دهد.

اکنون ما شاهد چندین حرکت از سوی آن لویاتان ها برای جبران هستیم. همراه با راه اندازی Bard توسط گوگل و موجی از اخبار هوش مصنوعی از رویداد بزرگ توسعه دهنده I/O آن، مقاله ای در ماه مارس در نیویورک تایمز توضیح داد که اپل چگونه یک رویداد داخلی را برای نشان دادن کار خود و تیم های آزمایشی برگزار می کند. در حال اجرا در “مفاهیم مولد زبان”، مدل های زبان بزرگ و سایر ابزارهای هوش مصنوعی.

اپل به عنوان اپل، بدون شک به دنبال ارائه رویکرد خود به میز خواهد بود. بسیاری از کارهایی که تاکنون با آن انجام داده است، به عنوان مثال، فناوری هوش مصنوعی بصری بر روی پردازش روی دستگاه و حفظ حریم خصوصی و ساخت ابزارهای توسعه دهنده به کمک آن متمرکز شده است.

اپل در ماه آینده رویداد WWDC متمرکز بر توسعه‌دهنده خود را میزبانی می‌کند، جایی که مردم به دنبال این هستند که ببینند آیا اعلامیه‌ای در زمینه هوش مصنوعی مولد ارائه می‌کند یا خیر. در کنار عرضه نرم‌افزار جدید برای آیفون و آی‌پد، بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که در نهایت جزئیاتی در مورد هدست AR/VR مورد انتظار خود نیز ارائه خواهد کرد.