اپل استفاده داخلی از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT و GitHub Copilot را محدود کرده است.

از آنجایی که شرکت‌های بزرگ فناوری در رقابت شدیدی با یکدیگر برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند، در افشای اسرار خود محتاط هستند. طبق گزارش جدید، اپل در اقدامی برای جلوگیری از به پایان رسیدن هر یک از داده‌هایش در اختیار رقبا، استفاده داخلی از ابزارهایی مانند ChatGPT OpenAI و Copilot متعلق به مایکروسافت GitHub را محدود کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل نگران است که داده های محرمانه اش به توسعه دهندگانی برسد که مدل ها را بر روی داده های کاربران آموزش داده اند. قابل ذکر است که OpenAI برنامه رسمی ChatGPT را در روز پنجشنبه در iOS راه اندازی کرد. به طور جداگانه، مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ توییت کرد که چت بات ماه ها در لیست نرم افزارهای محدود شده اپل بوده است.

در ماه مه، سامسونگ همچنین کارمندان خود را از استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT منع کرد، زیرا گزارش شده بود که سه مورد جداگانه را ثبت کرده است که داده‌های شرکت اختصاصی را به چت بات می‌رسانند.

سایر سازمان‌ها از جمله بانک‌هایی مانند بانک آمریکا، سیتی، دویچه بانک، گلدمن ساکس، ولز فارگو، جی‌پی مورگان، والمارت و غول مخابراتی ورایزون نیز کارکنان خود را از دسترسی به ChatGPT محدود کرده‌اند.

گزارش WSJ اشاره کرد که اپل در حال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود است، اما در مورد مواردی که ممکن است از آنها استفاده شود، توضیح نداده است. با این حال، لیست های شغلی اخیر نشان می دهد که اپل در جستجوی استعدادهای مولد هوش مصنوعی است. در ماه مارس، مجله نیویورک تایمز گزارش داد که چندین تیم در اپل، از جمله تیمی که روی سیری کار می کند، هستند آزمایش با هوش مصنوعی تولید کننده زبان.

اپل زمانی که در ژانویه روایت‌های کتاب مبتنی بر هوش مصنوعی را منتشر کرد، با هوش مصنوعی خود سر و کار داشت. با توجه به اینکه هوش مصنوعی موضوع اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان Google IO بود که به تازگی به پایان رسیده است، همه نگاه‌ها به اپل خواهد بود تا در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در ماه آینده، برخی اعلامیه‌های مرتبط با هوش مصنوعی را اعلام کند.