Restaurant365 135 میلیون دلار جمع آوری می کند تا نرم افزار خود را برای صنعت خدمات غذایی بزرگ کند

قیمت غذا همچنان بالا و بالاتر می رود، اما شگفت آور است که (هنوز؟) به عنوان فشار بر صنعت رستوران داری گسترده تر عمل نکرده است. اکنون، استارت‌آپی که در حال ساخت فناوری برای خدمت به آن بخش است، یک دور فوق‌العاده بودجه را برای تقویت رشد خود اعلام کرد.

Restaurant365 که نرم‌افزار مدیریت رستوران همه‌جانبه را توسعه می‌دهد، 135 میلیون دلار بودجه جدید به رهبری KKR و L Catterton اعلام کرد. حامیان قبلی – به ویژه ICONIC Growth و Bessemer Venture Partners – نیز در این دور شرکت دارند که مجموع جمع آوری شده توسط استارتاپ را به 288 میلیون دلار می رساند.

نرم افزار این شرکت که حسابداری، تجزیه و تحلیل، کارکنان و مدیریت موجودی (اما نه راه حل های محل فروش) را پوشش می دهد، در حال حاضر در حدود 40000 مکان با مشتریانی از جمله مشاغل کوچک، حق رای دادن و زنجیره ای و شرکت های حسابداری که با رستوران ها کار می کنند استفاده می شود. از این بودجه برای ادامه توسعه محصول در تمام این مناطق استفاده خواهد کرد.

مشخص نیست که آیا Restaurant365 سودآور است یا خیر، اما در حال حاضر حدود 100 میلیون دلار درآمد سالانه دارد.

این شرکت – مستقر در ایروین، کالیفرنیا، و در سال 2011 تأسیس شده است – ارزش گذاری خود را به طور خاص فاش نمی کند، اگرچه نقل قولی از مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران تونی اسمیت اشاره می کند که ارزش شرکت اکنون به “1 میلیارد دلار” رسیده است – مشخص نیست چه چیزی با این حال، ارزشی که او در مورد آن صحبت می کند (ما سعی می کنیم با ما تماس بگیریم تا بپرسیم). طبق داده های PitchBook، ارزش رستوران365 در سال 2019 کمی بیش از 305 میلیون دلار بود.

سرمایه گذاران در اینجا جالب و استراتژیک هستند: KKR و L Catterton، به عنوان شرکت های PE، هر دو دارای تعدادی هلدینگ هستند که به صنعت خدمات غذایی گسترش می یابد. (Iconic و Bessemer مستقیماً VCهای اصلی در دنیای سرمایه گذاری فناوری هستند.)

تونی اسمیت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Restaurant365 در بیانیه ای می گوید: «R365 به رشد مستمر و شتابان دست یافته است، که گواهی بر تیم قوی ما است که مشتاق تغییر صنعت رستوران به سمت بهتر است». هر زمان که بودجه دریافت می کنیم، آن را به عنوان یک امتیاز می شناسیم. با این حال، محرک اصلی این دور، اتحاد با دو سرمایه گذار استراتژیک است که به شدت با صنعت رستوران مرتبط هستند. پس از عبور از نقاط عطف هیجان انگیز ۱۰۰ میلیون دلاری درآمد و ۱ میلیارد دلاری ارزش، نمی توانیم منتظر آینده باشیم.

تزریق بودجه این شرکت در زمانی انجام می شود که بسیاری بر این باورند که اقتصاد جهانی و اقتصاد هر یک از کشورها در آستانه رکود قرار دارند، زیرا جهان همچنان به بهبودی از همه گیری کووید-19 و تغییراتی که به آن وارد کرده است، ادامه می دهد. مصرف کنندگان چگونه پول در می آورند و خرج می کنند. اما از قضا، به نظر می رسد سیگنال های کسانی که از نزدیک عملکرد رستوران ها را دنبال می کنند، به جهت دیگری اشاره می کنند.

انجمن ملی رستوران‌های ایالات متحده، در گزارش سالانه وضعیت صنعت خود (از فوریه 2023)، خاطرنشان می‌کند که در حالی که برخی از مشکلات سال 2022 همچنان در سال جاری ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود که فروش صنعت خدمات غذایی در سال جاری به 997 میلیارد دلار برسد. با 500000 شغل جدید (تا پایان سال 2023، در سطوح پس از همه گیری به 15.5 میلیون شغل برسد)، و تمایل شدید مصرف کنندگان برای ادامه رفتن به رستوران ها در اوقات فراغت خود. با این حال، همه چیز کاملاً گلگون نیست: افزایش هزینه غذا باعث افزایش درآمدها می شود، و این واقعیت که رستوران های بیشتری در حال ظهور هستند (شغل های بیشتر) به معنای رقابت بسیار بیشتری نیز هستند.

با این حال، همه اینها به پایگاه گسترده‌تری از کاربران بالقوه برای شرکت‌هایی مانند Restaurant365، همراه با بسیاری دیگر در فضایی که به همان مشتریان پاسخ می‌دهند اشاره می‌کند. آنها عبارتند از Toast، Lightspeed، و همچنین موارد دیگری مانند Square، PayPal و موارد دیگر. در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهایی که به صنعت رستوران‌داری خدمات می‌دهند در طول تعطیلی بزرگ همه‌گیر به زانو درآمدند، Restaurant365 به عنوان یکی از شرکت‌های فناوری ظهور کرد که ابزارهایی را برای کمک به مشتریان خود برای مقابله با طوفان فراهم می‌کرد.

جیمی میله، مدیر رشد فناوری در KKR، در بیانیه‌ای گفت: «Restaurant365 در طول تاریخ خود رشد قانع‌کننده‌ای را نشان داده است و اکنون بیش از 40000 مکان رستوران را تامین می‌کند. «علاوه بر این، نرم افزار آنها نقش مهمی در کمک به بسیاری از اپراتورهای درگیر برای باز نگه داشتن درهای خود در زمان های نامشخص ایفا کرده است. ما مشتاقانه منتظر هستیم که بخشی از این فصل بعدی باشیم و به اپراتورهای بیشتری کمک کنیم تا به بالاترین پتانسیل خود دست یابند.”

ایان فریدمن، شریک L Catterton، اضافه کرد: “L Catterton تجربه عمیقی در سرمایه گذاری در مارک های رستوران در سطح جهانی در سطح جهانی دارد.” “با بینش عمیق در مورد مشکلات روزمره اپراتورهای رستوران، ما معتقدیم Restaurant365 استاندارد طلایی در صنعت است که به ساده‌سازی عملیات و افزایش سودآوری کمک می‌کند، و ما مفتخریم که از تجربه سرمایه‌گذاری مصرف‌کننده و فناوری خود به عنوان شریک تونی و تونی استفاده کنیم. تیم.” فریدمن به هیئت مدیره می پیوندد.