آخرین به روز رسانی Klarna یک دستیار خرید شخصی و ابزارهای جدید سازنده را معرفی می کند

Klarna، پلتفرم پرداخت و خرید، امروز ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدیدی را اعلام کرد که هدف آن ارائه تجربه خرید شخصی‌تر به کاربران است.

این شامل “Ask Klarna” است، یک دستیار خرید شخصی که در آن کاربران می توانند با کارشناسان واقعی مد صحبت کنند. «فروشگاه‌های سازندگان»، یک فروشگاه سفارشی برای سازندگان محتوا؛ فید خرید اکتشافی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ و قابلیت فروش مجدد، در میان سایر ابزارهای جدید.

مجموعه ویژگی‌های جدید – که در مناطق منتخبی مانند ایالات متحده، بریتانیا و آلمان ارائه می‌شوند – در حالی ارائه می‌شوند که شرکت فین‌تک سوئدی تمرکز خود را از صرفاً خرید در حال حاضر، پلتفرم پرداخت در آینده و بیشتر به سمت تبدیل شدن به یک خرید کلی تغییر می‌دهد. مقصدی برای 150 میلیون کاربر آن است.

به طور جداگانه، Klarna همچنین یک رابط بازطراحی شده برای برنامه خود ارائه کرد. برنامه Klarna اکنون دارای برگه های جدیدی خواهد بود: خرید، خرید، در فروشگاه، بودجه و شما. این شرکت امیدوار است که این به روز رسانی به مصرف کنندگان کمک کند تا محصولات جدید را کشف کنند و تاریخچه خرید خود را کارآمدتر مدیریت کنند.

سباستین سیماتکوفسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Klarna، در بیانیه ای گفت: «در 18 سال گذشته، ما به یک مقصد خرید جهانی با ابزارهای هوشمند برای مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل شده ایم. “ابزارهای جدیدی که امروز راه اندازی می کنیم، تجربه های غنی تر و لذت بخش تر را برای همه در طول سفر خرید ایجاد می کند و فرصت های فوق العاده ای را برای خرده فروشان ایجاد می کند تا تجارت خود را توسعه دهند.”

با Ask Klarna، این شرکت گروهی از کارشناسان آموزش دیده خرید را استخدام کرده است تا از طریق چت یا تماس ویدیویی در Klarna.com و برنامه تلفن همراه Klarna به مشتریان در خرید کمک کنند. خریداران شخصی Klarna می توانند مشاوره ارائه دهند و آنها را در مورد محصولات هزاران برند و فروشگاه مطلع کنند.

این ویژگی از فناوری پلتفرم خرید اجتماعی HERO، که Klarna در سال 2021 به دست آورد، استفاده می‌کند تا بررسی‌های محصول، توصیه‌های بلادرنگ و محتوای آموزنده را برای کاربران خود ارائه دهد.

بر اساس نظرسنجی اخیر Klarna، 85 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی گفتند که خدماتی را می خواهند که در آن بتوانند با کارشناسان محصول صحبت کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات به دست آورند. دیوید سندستروم، مدیر ارشد بازاریابی Klarna، به TechCrunch گفت: این شرکت همچنین متوجه شد که مصرف کنندگان هنگام خرید کالاهای گران تر به صورت آنلاین اعتماد کمتری دارند.

سندستروم گفت: «وقتی مردم اقلامی را با قیمت بالا خریداری می‌کنند، هنوز عدم اطمینان در انجام این کار به صورت دیجیتالی وجود دارد. “اگر می خواهید یک کیف دستی لوکس بخرید، به خصوص اگر برای خودتان نباشد، اعتماد به نفس کافی در مورد آن خرید وجود ندارد. شما می خواهید با کسی صحبت کنید.»

در حال حاضر، Ask Klarna محدود به اقلام مد لوکس است، اما به زودی به سایر اقلام گران‌تر مانند تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر لوازم الکترونیکی گسترش خواهد یافت.

“هر نوع کالای گران قیمتی که ما می بینیم که اعتماد مصرف کننده وجود ندارد. سندستروم افزود: اینجاست که می‌خواهیم این ویژگی را وارد کنیم.

قابل ذکر است که سرویس جدید خریدار شخصی برای کاربران کاملا رایگان است. بعلاوه، برای واجد شرایط بودن برای این سرویس، نیازی نیست که شما یک درصد خرج کننده بزرگ باشید، کاری که سندستروم می گوید برخی دیگر از شرکت های مد با دستیاران خرید آنلاین خود انجام می دهند.

در حال حاضر، این شرکت برنامه‌ای برای کسب درآمد ندارد – حداقل هنوز اینطور نیست.

سندستروم به ما گفت: «مدل کسب‌وکار احتمالاً در آینده تکامل خواهد یافت، بسته به میزان محبوبیت آن… ما خواهیم دید که این ما را به کجا می‌برد».

در زمان راه اندازی، Ask Klarna فقط برای کاربران ایالات متحده در دسترس است. اواخر امسال در بریتانیا و آلمان عرضه خواهد شد.

ماه گذشته، Klarna پلاگین جدید ChatGPT خود را معرفی کرد که به کاربران توصیه های محصول را نیز ارائه می دهد. بنابراین، چه بخواهید از یک انسان یا ربات چت OpenAI بپرسید که آیا یک کیف دستی طراح مد روز ارزش هزینه کردن هزاران دلار را دارد، Klarna اکنون به شما اجازه می دهد هر دو را انجام دهید.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی شد، این شرکت راه دیگری برای ادغام این فناوری در پلتفرم خود پیدا کرده است. Klarna یک فید خرید اکتشافی جدید، شخصی‌شده و مبتنی بر هوش مصنوعی دارد تا به مصرف‌کنندگان کمک کند اقلامی را پیدا کنند که بر اساس ترجیحاتشان بیشتر به آنها مربوط است.

«فید خرید اکتشافی جدید ما با استفاده از هوش مصنوعی، تکامل بعدی اپلیکیشن Klarna است که به نقطه شروع هر خرید تبدیل می‌شود. Siemiatkowski افزود: این مبتنی بر تعداد زیادی ابتکار است که ما در فضای هوش مصنوعی روی آن کار می‌کنیم تا سطح بیشتری از شخصی‌سازی را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنیم که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید.

فید اصلاح‌شده همچنان ابزار جستجو و مقایسه راه‌اندازی‌شده اخیر را در بالای صفحه خواهد داشت، بنابراین کاربران می‌توانند به جستجوی محصولاتی که در فروش هستند، پایین‌ترین قیمت، گزینه‌های ارسال و آنچه در انبار موجود است، ادامه دهند.

در کنار ابزار جستجو و مقایسه، Klarna همچنین اپلیکیشن Creator خود را سال گذشته راه اندازی کرد تا به افراد تاثیرگذار در ارتباط با برندها کمک کند. این اپلیکیشن همچنین به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا عملکرد، درآمد و فروش خود را پیگیری کنند.

طبق گفته سندستروم، در حال حاضر 12000 سازنده در این پلتفرم بررسی شده اند.

اکنون، این شرکت به سازندگان اجازه می‌دهد ویترین فروشگاه‌های خود را در Klarna.com راه‌اندازی کنند تا دنبال‌کنندگان آن‌ها بتوانند در فروشگاه کلیک کنند، ویدیوهای قابل خرید خود را تماشا کنند و محصولات پیشنهادی را خریداری کنند.

مشابه برنامه خرید اینفلوئنسر LTK، ویژگی جدید Creator Shops Klarna همچنین به سازندگان اجازه می‌دهد فروشگاه شخصی خود را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و همچنین محتوایی را که شامل پیوندهایی به هر مورد در عکس یا ویدیو است پست کنند – که به نوبه خود، شانس آنها را افزایش می‌دهد. کسب درآمد

لیدیا تاملینسون، خالق محتوا، در بیانیه‌ای گفت: «پلتفرم سازندگان Klarna دنیای جدیدی از فرصت‌ها را در رابطه با محتوای وابسته باز کرده است. «با Creator Shop جدیدم، مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن هر چیزی که می پوشم، استفاده می کنم و دوست دارم، دارم. اکنون فالوورهای من به راحتی می‌توانند جدیدترین ظاهر من را در یک مکان پیدا کرده و خرید کنند، و آنها را از نگرانی در مورد خرید از کجا نجات می‌دهد.”

فروشگاه سازندگان فقط در Klarna.com در دسترس هستند اما به زودی در برنامه Klarna راه اندازی خواهند شد. این ویژگی هنوز در ایالات متحده راه اندازی نشده است، اما برای سازندگان در بریتانیا، سوئد و آلمان عرضه شده است.

اگر لباسی دارید که دست نخورده در کمدتان نشسته است، Klarna به شما کمک می‌کند تا روند فروش مجدد آن را تسریع بخشد – اما فقط در صورتی که از Klarna برای خرید آن استفاده کرده باشید. این شرکت در حال معرفی یک ویژگی فروش مجدد است که به خریداران Klarna این امکان را می دهد تا محصولاتی را که دیگر نمی خواهند به فروش برسانند.

در اپلیکیشن Klarna، کاربران می‌توانند روی دکمه «فروش مجدد» در کنار یک آیتم از تاریخچه سفارش خود ضربه بزنند. سپس کاربران به یک پلتفرم تجارت مجدد شخص ثالث هدایت می شوند. Klarna لیست را از قبل با جزئیات محصول، توضیحات و تصاویر پر می کند که اغلب زمان زیادی را می گیرد. کاربران می توانند قیمت کالا را تعیین کنند.

قابلیت فروش مجدد در اوایل سال جاری راه اندازی شد و در حال حاضر فقط برای کاربران سوئدی در دسترس است. Klarna با پلتفرم فروش مجدد Tradera همکاری کرده است و قرار است به زودی با شرکای بیشتری در سراسر جهان راه اندازی شود.

اواخر امسال، Resell به ایالات متحده، بریتانیا و آلمان عرضه خواهد شد.

Klarna همچنین در ایجاد تبلیغات، هدف‌گیری مخاطب و بهینه‌سازی کمپین به برندها کمک می‌کند. Ads Manager یک پلت فرم تازه راه اندازی شده برای خرده فروشان است که به آنها امکان می دهد به داده های شخص اول Klarna دسترسی داشته باشند و خریداران مناسب را هدف قرار دهند.

بازرگانان می توانند تبلیغات را مستقیماً در فید خرید شخصی Klarna منتشر کنند.

حدود 450000 برند در این پلتفرم وجود دارد، از جمله Steve Madden، Nike، Lululemon، Marc Jacobs، Michael Kors و غیره.