بریتانیا اصلاحات مورد انتظار را برای مقابله با قدرت بازار فناوری بزرگ ادامه خواهد داد

بریتانیا اعلام کرده است که اصلاحات رقابت قبلی را با هدف رسیدگی به عضله بازار Big Tech ادامه خواهد داد.

این قانون همچنین با هدف قرار دادن بررسی‌های جعلی و تله‌های اشتراک، تقویت حقوق مصرف‌کننده را هدف قرار می‌دهد، با این هدف که خرید آنلاین و رهایی از قراردادهای ناخواسته را برای کاربران وب کمتر میدان مین کند.

به نظر می‌رسد دولت، در زمان نخست‌وزیر کنونی ریشی سوناک، در حال بازیابی توپی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق، روی چمن‌های بلند سم زده شده بود – زمانی که بیش از یک سال پیش، او از اجرای اصلاحات رقابتی دیجیتال پیش‌بینی شده طولانی مدت طفره رفت. به نفع تزلزل و تاخیر

امروز وزرای وزارت بازرگانی و تجارت و وزارت علوم، نوآوری و فناوری اعلام کردند که قوانین جدیدی برای توانمندسازی واحد بازارهای دیجیتال (DMU) برای نظارت بر پلتفرم هایی که به اصطلاح دارای وضعیت بازار استراتژیک (SMS) هستند معرفی می شود. ).

کوین هالین راک وزیر تجارت و تجارت در بیانیه ای اظهار داشت:

از سوء استفاده از قدرت توسط غول‌های فناوری، تا بررسی‌های جعلی، کلاهبرداری‌ها و تقلب‌هایی مانند گرفتار شدن در دام اشتراک – مصرف‌کنندگان لایق بهتری هستند. قوانین جدیدی که امروز ارائه می کنیم به CMA قدرت می دهد تا مستقیماً قانون مصرف کننده را اجرا کند، رقابت در بازارهای دیجیتال را تقویت کند و اطمینان حاصل کند که مردم در سراسر کشور پول نقد خود را که به سختی به دست آورده اند حفظ می کنند.

DMU بیش از دو سال است که در سایه در سازمان رقابت و بازار (CMA) با پیش بینی اختیارات اجرایی لازم که قانونگذاران در سایر نقاط اروپا در اصلاحات قبلی خود به پیش می روند، فعالیت می کند.

به عنوان مثال، آلمان رژیم داخلی خود را در آغاز سال 2021 به روز کرد و تحقیقات و اعمال متعددی در مورد شرکت هایی از جمله آمازون، اپل، گوگل و متا در این مرحله ادامه دارد – با برخی از پیروزی ها که می تواند به آن اشاره کند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین سال گذشته بر روی قانون بازارهای دیجیتال به توافق رسیدند – با این که رژیم نظارتی فعال در اواخر سال جاری بر دروازه بانان اینترنت ضربه خواهد زد.

بنابراین بریتانیا در حال بازی کردن با همتایان منطقه ای است.

این تأخیر منجر به پیچیدگی‌های خاصی برای CMA شده است، که به نظر می‌رسد پیش‌بینی می‌کرد که DMU زودتر تقویت شود – از این رو تصمیم اولیه برای عدم اقدام بر روی تعدادی از نگرانی‌های مطرح شده در یک مطالعه اولیه بازار دووپولی موبایل، اپل و گوگل، اتخاذ شد. (اگرچه در آن زمان اقدامات اجرایی در رابطه با صورت‌حساب Google Play انجام داد، که منجر به پیشنهاد تسویه حساب توسط غول فناوری شد که CMA اکنون در حال مشاوره در مورد آن است.)

رگولاتوری بعداً زمانی که به دنبال تحقیقات در مورد مرورگر وب موبایل اپل و سرویس بازی ابری بود، تصمیم خود را مبنی بر انتظار برای قدرت‌های جدید تغییر داد. با این حال، در اوایل این ماه، اپل با موفقیت از تاخیر در باز کردن یک تحقیق به عنوان نقض پروتکل قانونی استاندارد درخواست تجدید نظر کرد.

موضوع اصلی که نیاز به اصلاح رقابت قبلی را تحریک می‌کند این است که قدرت‌های رقابتی کلاسیک برای پاسخگویی مؤثر به قدرت بازار در حوزه دیجیتال، بسیار کند و واکنش‌پذیر تلقی می‌شوند، که از پویایی تمرکز قدرتمند مانند اثرات شبکه سود می‌برد – که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و استارت‌آپ‌ها در بازار باقی بمانند. خطر T&Cهای ناعادلانه

هدف این قانون کاهش زمان لازم برای مداخله در رقابت با توانمندسازی CMA است تا بتواند مستقیماً قانون مصرف کننده را اجرا کند، به جای اینکه مجبور به گذراندن مراحل طولانی دادگاه شود.

همچنین مجازات ها برای نقض قوانین مصرف کننده تشدید خواهد شد – با مجازات هایی که می تواند تا 10٪ از گردش مالی جهانی را افزایش دهد.

رویکرد برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا برای اصلاحات رقابت قبلی در مقایسه با اتحادیه اروپا متمایز است. به جای فهرست دستوری از «بایدها و نبایدهای» عملیاتی که در قانون برای همه پلتفرم‌های زیرمجموعه اعمال می‌شود، دولت در نظر دارد که DMU شرایط سفارشی متناسب با هر غول فناوری مورد نظر را طراحی کند – که ادعا می‌کند تضمین می‌کند. نظارت متناسب است و هیچ خطری برای نظارت بیش از حد وجود ندارد.

«این لایحه یک رژیم جدید و هدفمند را ایجاد می‌کند که برای عصر دیجیتال ساخته شده و تحت نظارت این لایحه است [DMU] در CMA – که از یک رویکرد متناسب برای مسئول نگه داشتن شرکت‌های دیجیتال در قبال اقدامات خود استفاده می‌کند – که همه کسب‌وکارهای نوآور را قادر می‌سازد تا عادلانه رقابت کنند. قوانینی را تعیین می کند که از شرکت هایی با وضعیت بازار استراتژیک جلوگیری می کند [SMS] از استفاده از اندازه و قدرت آنها برای محدود کردن نوآوری دیجیتال یا دسترسی به بازار – اطمینان از اینکه بریتانیا مکانی بسیار جذاب برای سرمایه گذاری و انجام تجارت برای همه باقی می ماند.

سارا کاردل، مدیر عامل آن در بیانیه ای افزود:

ما از این لایحه شاخص استقبال می کنیم که به CMA اختیارات جدیدی برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از مردم، مشاغل و حمایت از اقتصاد می دهد. این پتانسیل این را دارد که نقطه عطفی در نحوه محافظت از مصرف کنندگان در بریتانیا و روشی که تضمین می کنیم بازارهای دیجیتال برای اقتصاد بریتانیا کار می کنند و از رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و نوآوری حمایت می کنند، باشد.

مردم برای به دست آوردن بهترین معامله ممکن به بازارهای آزاد و منصفانه تکیه می کنند، اما همچنین انتظار دارند که قوانینی برای محافظت از آنها در مواقعی که همه چیز اشتباه می شود وجود داشته باشد. پیشنهادهایی برای دادن اختیارات اجرایی قوی‌تر به CMA زمانی که شرکت‌ها قانون مصرف‌کننده را نقض می‌کنند – از جمله توانایی اعمال مستقیم جریمه‌ها برای اولین بار – برای اطمینان از اینکه می‌توانیم به سرکوب قراردادهای مخفیانه و غیرقانونی ادامه دهیم، بسیار مهم است و به جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌ها کمک می‌کند. از مردم.

بازارهای دیجیتال مزایای زیادی را ارائه می دهند، اما تنها در صورتی که رقابت به کسب و کارهایی با هر شکل و اندازه فرصت موفقیت را بدهد. این لایحه یک چارچوب قانونی مناسب برای عصر دیجیتال است. این یک رویکرد متناسب، مبتنی بر شواهد و متناسب برای تنظیم بزرگترین و قدرتمندترین شرکت‌های دیجیتال ایجاد می‌کند تا از رقابت مؤثری که به نفع همه باشد اطمینان حاصل شود.

ما مشتاقانه منتظر حمایت از این لایحه در طی مراحل قانونگذاری هستیم و آماده استفاده از این اختیارات جدید پس از تصویب توسط پارلمان هستیم.

یک بیانیه حمایتی از گروه حمایت از استارت‌آپ Coadec نیز از توسعه استقبال کرد – با مدیر اجرایی Dom Hallas هشدار داد که “مسئولان مستقر در بازارهای شکسته مسدود کننده بستر” هستند که در مسیر رقابت استارت‌آپ محور قرار می‌گیرند. “واحد بازارهای دیجیتال می تواند به ابزاری قدرتمند برای کمک به شرکت های نوآور تبدیل شود.

در مورد بررسی‌های جعلی، دولت گفت که این لایحه، تسهیل بازبینی‌های جعلی یا تبلیغات بازبینی‌های مصرف‌کننده را بدون انجام اقدامات منطقی برای بررسی واقعی بودن آنها ممنوع می‌کند.

در مورد اشتراک‌هایی که الگوهای تاریک و سایر سفرها را برای قفل کردن مصرف‌کنندگان در دولت به کار می‌برند، گفت: قوانین جدید تضمین می‌کند که کاربران وب می‌توانند از این قراردادها به‌صورت «سرراست، مقرون‌به‌صرفه و به‌موقع» خارج شوند – مثلاً با الزام کسب‌وکارها به ارسال یادآوری زمانی که یک آزمایش رایگان یا پیشنهاد مقدماتی در حال پایان است.

این سازمان می افزاید: «این به تحقق یکی از اولویت های پنج گانه دولت برای رشد اقتصاد از طریق افزایش انتخاب مصرف کنندگان و اعتماد به محصولاتی که می خرند و خدماتی که استفاده می کنند، کمک می کند.

هیچ جدول زمانی مشخصی برای زمان تصویب قانون جدید وجود ندارد – اما افکار دولت سوناک احتمالاً به دلیل زمان محدود باقی مانده برای نشان دادن علامتی بر مردم بریتانیا قبل از برگزاری انتخابات عمومی متمرکز شده است (این مورد باید اتفاق بیفتد. حداکثر در ژانویه 2025).

دولت در اظهارات عمومی تکمیلی گفت که اقدامات جدید «در اسرع وقت پس از تصویب مجلس» اجرایی خواهد شد. اگرچه، وزرا همچنین خاطرنشان می‌کنند که اختیارات جدید ممکن است مشمول قوانین ثانویه و انتشار دستورالعمل‌ها باشند – بنابراین، مجدداً، قبل از اینکه غول‌های GAFAM مجبور شوند نحوه تجارت خود را در بریتانیا اصلاح کنند، ممکن است باند طولانی‌تری وجود داشته باشد.