همانطور که هوش مصنوعی جستجو را مصرف می کند، چه چیزی برای ما انسان ها باقی می ماند؟

همانطور که هوش مصنوعی جستجو را مصرف می کند، چه چیزی برای ما انسان ها باقی می ماند؟

اخبار از گوگل رویداد توسعه دهندگان آغشته به هوش مصنوعی این هفته نشان می دهد که ما در آستانه عصر جدیدی از جستجو هستیم.

پس از قالب‌گیری فناوری OpenAI توسط مایکروسافت در Bing، گوگل در حال آزمایش با فناوری هوش مصنوعی خود است و راه‌های جدیدی را برای استفاده از جستجو باز می‌کند. واضح است که ما در یک زمان بسیار طولانی در شرف مشاهده اولین تعمیرات اساسی در بازار برای یافتن اطلاعات در اینترنت هستیم.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


مانند تمام تحولات عمده در فناوری، این تغییرات در جستجو تأثیرات گسترده و پایداری خواهند داشت. برندگان و بازندگانی وجود خواهند داشت و در میان دومی‌ها، حداقل بر اساس بررسی‌های اولیه تغییرات جدید گوگل در جستجو، وب‌سایت‌هایی خواهند بود که میزبان نوشتن هستند.

گوگل و بینگ به سرعت در استفاده از مدل‌های زبان بزرگ برای ایجاد پاسخ به سؤالات مهارت خواهند یافت و نیازی به بازدید از وب‌سایت‌ها برای یافتن پاسخ‌ها ندارند. در نتیجه، شرکت‌های رسانه‌ای، وبلاگ‌نویسان و استارت‌آپ‌های قدیمی SaaS می‌توانند بازدیدهای کمتری از وب‌سایت‌های خود داشته باشند و توجه کمتری به پیشنهادات آنها شود.

تا زمانی که هوش مصنوعی مولد عجله کند، تغییرات در فناوری موتورهای جستجو افزایشی به نظر می رسد، مگر اینکه برای کسب درآمد از فعالیت کاربر باشد. گوگل سال‌ها تلاش کرده است تا تعداد پاسخ‌هایی را که کاربران در صفحات جستجوی خود دریافت می‌کنند افزایش دهد تا به جای دیگری سر نزنند، و گاهی اوقات بار تبلیغاتی خود را هموارتر کرده است، بنابراین نتایج جستجو بیشتر از وب‌سایت‌هایی که تبلیغ نمی‌کنند، مشتریانش را برجسته می‌کند.