متا امروز یک جعبه ایمنی هوش مصنوعی برای تبلیغکنندگان معرفی کرد تا به آنها کمک کند تا نسخههای جایگزین، تولید پسزمینه از طریق پیامهای متنی و برش تصویر برای تبلیغات فیسبوک یا اینستاگرام ایجاد کنند.
اولین ویژگی به برندها اجازه میدهد تا انواع مختلفی از یک نسخه را برای مخاطبان مختلف تولید کنند، در حالی که سعی میکنند پیام اصلی تبلیغ را مشابه نگه دارند. ویژگی ایجاد پسزمینه، ایجاد داراییهای مختلف برای یک کمپین را آسانتر میکند. در نهایت، ویژگی برش تصویر به شرکتها کمک میکند تا تصاویری با نسبتهای مختلف برای رسانههای مختلف، مانند پستهای اجتماعی، داستانها یا ویدیوهای کوتاه مانند Reels ایجاد کنند.
این شرکت گفت که این ویژگی ها در حال حاضر برای تبلیغ کنندگان منتخب در دسترس است و در ماه جولای دسترسی به تبلیغ کنندگان بیشتری را گسترش خواهد داد.
«در حال حاضر، ما با گروه کوچکی از تبلیغکنندگان کار میکنیم تا به سرعت بازخوردهایی را جمعآوری کنیم که بتوانیم از آنها برای بهتر کردن این محصولات استفاده کنیم. در ژوئیه، ما شروع به گسترش تدریجی دسترسی به تبلیغکنندگان بیشتری با برنامههایی برای اضافه کردن برخی از این ویژگیها به محصولات خود در اواخر سال جاری خواهیم کرد.»
اعلام متا پس از آن منتشر شد که اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری شرکت، ماه گذشته گفت که شرکت به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد برای تبلیغات است.
“[I] انتظار می رود که ما شروع به دیدن برخی از آنها کنیم [commercialization of the tech] امسال. ما به تازگی یک تیم جدید ایجاد کردیم، تیم مولد هوش مصنوعی، چند ماه پیش. آنها بسیار شلوغ هستند احتمالاً این منطقه ای است که من بیشترین زمان را در آن صرف می کنم [in]، و همچنین مارک زاکربرگ و [Chief Product Officer] کریس کاکس،» بوسورث در مصاحبه ای در آن زمان به نیکی آسیا گفت.
متا نتایج سه ماهه مثبتی برای سه ماهه اول سال 2023 داشت. این شرکت انتظارات تحلیلگران را شکست داد و برای اولین بار در سه فصل گذشته رشد درآمد سالانه خود را ثبت کرد. مارک زاکربرگ خاطرنشان کرد، در حالی که غول فناوری کار بر روی ابزارهای هوش مصنوعی مختلف را آغاز کرده است، به توسعه متاورس متعهد باقی مانده است.
در حالی که متا در حال انتشار برخی از ویژگیهای سبکوزن هوش مصنوعی برای تبلیغکنندگان است، برخی استارتآپهای فناوری تبلیغات به شدت به آن متمایل شدهاند. Omneky که سال گذشته در TechCrunch Disrupt ارائه شد، از DALLE-2 و GPT-3 OpenAI برای ایجاد تبلیغات استفاده کرد. Movio که IDG، Sequoia Capital China و Baidu Ventures را حامیان خود میداند، از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد ویدیوهای بازاریابی نیز استفاده میکند.