این 2 نمودار مشکل سهم بازار جستجوی مایکروسافت بینگ را نشان می دهد

علیرغم اینکه گوگل در هنگام راه اندازی بینگ جدید، با تجربه جستجوی مولد خود که توسط GPT-4 تقویت شده بود، پیشرفت کرد، داده ها نشان می دهد که مایکروسافت نتوانسته است سهم بازار را به دست آورد.

در واقع، اگر آخرین اعداد StatCounter از نظر جهت دقیق باشند، به نظر می رسد که Bing در واقع درست است از دست دادن سهم بازار به گوگل

چرا ما اهمیت می دهیم. خیلی خوب است که در دنیایی زندگی کنیم که مجبور نباشیم تا این حد به گوگل تکیه کنیم. مایه دلگرمی بود که ببینیم بینگ چند دستاورد کوچک دارد. اما بعداً متوجه شدیم که New Bing کاربران جدید Edge را جذب کرده است که سپس از جستجوی Google استفاده کردند. و اکنون که گوگل از تجربه مولد جستجوی خود پرده برداری کرده است، بینگ مزیت حرکت اول خود را از دست داده است و به نظر می رسد که به این زودی شاهد یک رقیب جستجوی واقعی نخواهیم بود.

7.14 درصد طبق آمار Statcounter، این سهم مایکروسافت بینگ در بازار دسکتاپ در سراسر جهان از آوریل است. بینگ جدید در ماه فوریه راه اندازی شد.

سهم بازار جستجوی دسکتاپ Statcounter آوریل 2022 2023 800x403
  • چرا این شماره مشکل دارد: سهم بازار بینگ در اکتبر 2022 به 9.92 درصد رسید. و رقم 7.14 درصد در واقع کمتر از آوریل 2022 (8.05 درصد) است.

در همین حال، سهم بازار جستجوی دسکتاپ گوگل 86.71 درصد است.

2.79 درصد. وقتی به سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان، در همه دستگاه‌ها (دسک‌تاپ، موبایل، تبلت) و همچنین از طریق Statcounter نگاه می‌کنید، تصویر برای مایکروسافت بینگ حتی بدتر می‌شود. در حالی که بینگ تنها 2.79٪ است، Google در 92.63٪ است.

سهم بازار جستجوی Statcounter آوریل 2022 2023 800x403
  • چرا این شماره مشکل دارد: سهم بازار بینگ در اکتبر 2022 با 3.59 درصد به اوج خود رسید. و رقم 2.79٪ در واقع کمتر از آوریل 2022 (3.02٪) است.

گوگل با مایکروسافت بینگ رقابت نمی کند. عناوین خبری که در مورد رقابت جستجوی هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ بحث می کنند، به جای اعتراف به واقعیت، بر عنصر رقابت تمرکز می کنند. این است که این دو نمودار مشکل مایکروسافت را نشان می‌دهد: حتی با بینگ جدید و همه سرمایه‌گذاری‌هایی که مایکروسافت در جستجو انجام داده است – آنها هنوز دستاوردهای مهمی در گوگل ندارند.

البته اندازه همه چیز نیست. درآمد تبلیغات و جستجوی مایکروسافت در آخرین گزارش درآمد خود با 3.4 درصد افزایش به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است.

اما بازی جستجو؟ تمام شد. گوگل خیلی وقت پیش برنده شد.