ایلان ماسک می گوید که یک مدیرعامل جدید برای توییتر پیدا کرده است

ایلان ماسک یک مدیرعامل جدید برای توییتر پیدا کرده است. او می‌گوید که حدود شش هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد، اما مشخص نکرد چه کسی این نقش را بر عهده خواهد گرفت. که در یک توییتماسک اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیر عامل شبکه اجتماعی به سمت ریاست اجرایی و مدیر ارشد فناوری آن تغییر خواهد کرد.

ماسک در توئیت خود نوشت: «خوشحالم که اعلام کنم یک مدیرعامل جدید برای X/Twitter دارم. او تا 6 هفته دیگر شروع خواهد کرد! نقش من به سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تغییر خواهد کرد.»

ماسک پس از پیشنهاد اولیه خرید آن در آوریل 2022، اکتبر گذشته این شبکه اجتماعی را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد. پس از تکمیل خرید، ماسک مسئولیت را به عنوان مدیرعامل بر عهده گرفت و به سرعت پاراگ آگراوال، مدیرعامل قبلی توییتر و دیگر رهبران اجرایی را رها کرد. او سپس نیمی از کارکنان شبکه اجتماعی را در ماه نوامبر اخراج کرد.

ماسک پیش از این گفته بود که قصد دارد تا قبل از پایان سال 2023 از سمت خود کناره گیری کند و مدیر اجرایی جدیدی را منصوب کند و خاطرنشان کرد که از نتایج نظرسنجی که در مورد اینکه آیا باید مسئولیت شرکت را ادامه دهد یا خیر، احترام خواهد گذاشت. با این حال، وی پیش از این نامی از نامزدهای احتمالی ارائه نکرده است.

ماسک در زمان مدیرعاملی خود، سیاست‌ها و ویژگی‌های توییتر را به‌طور چشمگیری بازنگری کرده است که منجر به توقف هزینه‌های چند تبلیغ‌کننده بزرگ در این شبکه اجتماعی شده است. ماسک یک اشتراک جدید و گران‌تر توییتر آبی را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان خرید تأییدیه را می‌دهد و اخیراً از شر علامت‌های تأیید تأیید شده قدیمی خلاص شده است. این پلتفرم همچنین شورای اعتماد و ایمنی خود را منحل کرده و حساب های کاربران قبلاً ممنوع شده از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس را بازگردانده است.

تصمیم ماسک برای انتصاب مدیر عامل جدید توییتر احتمالا سرمایه‌گذاران تسلا را خوشحال می‌کند، زیرا نگران این هستند که زمان گذراندن ماسک در توییتر او را از سمت خود به عنوان مدیرعامل تسلا دور کند. پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه او جایگزینی برای این نقش پیدا کرد، سهام تسلا افزایش یافت.

اگرچه ماسک به زودی دیگر مدیرعامل توییتر نخواهد بود، اما همچنان مالک این شرکت است. ماسک اخیراً نام شرکت توییتر را به X Corp تغییر داده است.X، برنامه همه چیز