خودروهای برقی چین در حال افزایش هستند، تسلا سود خود را از دست می دهد و Lyft برای کاهش عمیق آماده می شود

ایستگاه یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص دارد. اینجا ثبت نام کنید – فقط روی ایستگاه کلیک کنید – تا نسخه کامل خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به ایستگاه، مرکز مرکزی شما برای همه ابزارهای گذشته، حال و آینده برای انتقال افراد و بسته ها از نقطه A به نقطه B خوش آمدید.

اگر شکی بود که چین پیشرو در خودروهای الکتریکی است نمایشگاه خودرو شانگهای باید آن افکار را پاک می کرد چین در حال توسعه و تولید خودروهای برقی قانع کننده و در نتیجه فروش است. (هشت مدل از 10 مدل پرفروش EV در چین از خودروسازان چینی هستند).

و بر خلاف بازار ایالات متحده، اینها فقط برندهای ممتاز و لوکس نیستند که تنها بخشی از جامعه می توانند از پس خرید آن برآیند. BYDخودروساز چینی تحت حمایت وارن بافت، از خودروی الکتریکی Seagull خود در طول نمایشگاه رونمایی کرد و این وسیله نقلیه بی ادعا تعدادی از بزرگترین جمعیت را در نمایشگاه به خود جلب کرد. ناظران صنعت بر این باورند که این وسیله نقلیه با قیمت پایه 78000 یوان (11300 دلار) آماده تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروی برقی در کشور است.

چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان است. اما همانطور که فایننشال تایمز در گزارش خود از نمایشگاه خودرو اشاره کرد، چین همچنین قرار است ژاپن را پس از پیشی گرفتن از آلمان در سال 2022، از رتبه اول صادرات خودرو در سال جاری خارج کند.

این تحول چالش دوگانه ای را برای خودروسازان خارجی ایجاد می کند. پس از سال ها تسلط بر بازار پریمیوم و لوکس در چین، برندهای خارجی بیوک بی ام و، مرسدس بنز و سایرین با رقابت داخلی روبرو هستند. و اکنون که چین خودروهای خود را به اروپا صادر می کند، همین خودروسازان در قلمرو خود نیز با فشار مواجه هستند.

برای روشن بودن، من انتظار ندارم که برندهای چینی هنوز نقش مهمی در بازار ایالات متحده داشته باشند. اما من از نزدیک شاهد عملکرد این برندها در اروپا هستم.

برخی از پوشش خودرو شانگهای ما:

• برند خودروهای لوکس چینی Zeekr تا پایان سال 2023 به اروپا گسترش می یابد

• Polestar 4 شیشه عقب را با صفحه نمایش با وضوح بالا جایگزین می کند

• Luminar می خواهد وسایل نقلیه هوشمند چین را روشن کند

• شاسی بلند G6 XPeng قصد دارد یک خودروی برقی ممتاز برای انبوه باشد

• فولکس واگن یک میلیارد یورو به مرکز خودروهای الکتریکی چین پمپ می کند


می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به من ایمیل بزنید [email protected]. شما همچنین می توانید یک پیام مستقیم به @kirstenkorosec

یادآوری کنید که می توانید ما را رها کنید آ توجه داشته باشید در [email protected]. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.

Micromobbin’

خودروهای برقی چین در حال افزایش هستند، تسلا سود خود را از دست می دهد و Lyft برای کاهش عمیق آماده می شود

ایسر Ebii یک دوچرخه الکترونیکی با کمک هوش مصنوعی با حالات علمی تخیلی است. این دستگاه دارای مغزی است که با شرایط سواری سازگار می شود، دارای سنسور رادار هشدار برخورد عقب، چراغ جلو و عقب یکپارچه است که به طور خودکار در شب روشن می شود و تشخیص تصادف در برنامه تعبیه شده است. همه اینها به اضافه 70 مایل برد. از ماه سپتامبر در اروپا با قیمت 1999 یورو (2194 دلار) عرضه خواهد شد.

آرسیموتو شاهد یک تغییر رهبری دیگر است. عضو هیئت مدیره کریس داوسون جانشین مدیر عامل موقت جسی فیتیپالدی می شود که به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و در آینده به داوسون گزارش می دهد.

آستین برای دوچرخه های الکترونیکی خریداری شده توسط مشتریان آستین انرژی تا 600 دلار تخفیف ارائه می کند.

شرکت موتور سیکلت کورتیس The 1 را معرفی کرد، اولین خودروی دو چرخ برقی خود که آن را “تسلای موتورسیکلت ها” می نامد. فقط با 120000 دلار، این تقریباً سه برابر هزینه یک تسلا مدل 3 است. من اجازه می‌دهم، این یک دوچرخه زیبا است – بخشی یکپارچهسازی با سیستمعامل، قسمتی از آن Mad Max. و دارای برد 120 مایل برای سواری در بزرگراه، 75 مایل برای کروز شهری است. من کنجکاو هستم که ببینم چه چیزی ممکن است چنین برچسب قیمتی را تضمین کند.

شرکت دوچرخه برقی مدل J، یک دوچرخه الکترونیکی کوچک، چابک و الهام گرفته از موتور با برچسب قیمت زمانی معقول 1199 دلاری را به بازار عرضه کرد. این دوچرخه که در کالیفرنیا ساخته شده، حس و حال هیپستری مینیمالیستی در مورد آن دارد – یک قاب آلومینیومی مات رنگارنگ با صندلی چرمی و گزینه ای برای تزئینات چوبی. این و برد باتری تا 200 مایل آن را به یک معامله جذاب تبدیل کرده است.

غزال خط جدید دوچرخه های الکترونیکی برای مسافران و سوارکاران معمولی مسافت های طولانی طراحی شده است. آنها دنده های بدون پله (یا خودکار) دارند که کمک را در سطح مناسب برای سوارکار در آن زمان قرار می دهد.

گوگورو با Enel X کار می کند تا ایستگاه های تعویض باتری خود را در تایوان به شبکه نیروگاه مجازی Enel اضافه کند.

لیفت تقریباً انحصار سهم دوچرخه در شهرهای ایالات متحده است. اما این شرکت در تلاش است تا سرپا بماند و مجبور است برنامه ها و کارکنان را کاهش دهد تا در بازی سواری-تگرگ باقی بماند. (و جمعه، مدیرعامل جدید شرکت گفت کاهش‌های بیشتری در راه است) محدود به عواقب بالقوه کنترل سهم دوچرخه توسط یک شرکت فناوری می‌پردازد.

نورون در یک مطالعه اخیر مشخص شد که 5 درصد از سوارکاران دارای معلولیت یا نقص حرکتی هستند و از اسکوترهای الکترونیکی برای غلبه بر درد و سایر مشکلات در رفت و آمدهای روزانه خود استفاده می کنند.

Swapfietsیک سرویس اشتراک هلندی میکروموبیلیتی، دوچرخه الکترونیکی با شارژ سریع و سنگین را برای کارگران تحویل‌دهنده معرفی کرده است.

اوناگی Best Buy را به عنوان شریکی برای فروش اشتراک اسکوترهای الکترونیکی خود تضمین کرده است.

معامله هفته

پول ایستگاه

استارت‌آپ‌ها در تجارت حمل‌ونقل زمینی منبع مالی دیگری برای تعقیب دارند: Autotech Ventures یک صندوق 230 میلیون دلاری را بسته است.

به گفته این شرکت، این صندوق 230 میلیون دلاری، که سومین آن از زمان راه‌اندازی در سال 2017 است، برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های مرتبط با تحرک سری C استفاده خواهد شد. ترکیبی از LPهای مالی و شرکتی، از جمله Allison Transmission، American Axle، Iochpe-Maxion و Shell در این صندوق مشارکت داشتند.

شرکت VC هنوز به ریشه های راه اندازی حمل و نقل زمینی در مراحل اولیه خود پایبند است. اما سرمایه‌گذاران این شرکت در حال گسترش این استراتژی هستند و به دنبال فرصت‌های بزرگ بعدی در خودروسازی و تحرک هستند.

فین‌تک، لجستیک، زنجیره تامین و اقتصاد دایره‌ای در صدر فهرست قرار دارند.

معاملات دیگری که این هفته توجه من را به خود جلب کرد…

ChargeLabیک استارت‌آپ مدیریت نرم‌افزار شارژ EV مستقر در تورنتو، 15 میلیون دلار بودجه جدید را برای سری A خود تضمین کرد، وجوهی که قبلاً جمع‌آوری شده بود را دو برابر کرد و مجموع دور را به 30 میلیون دلار رساند. این توسعه شامل 10 میلیون دلار در تامین مالی سهام جدید و 5 میلیون دلار در بدهی ریسک پذیر بود. اولین بخش سری A این شرکت به مبلغ 15 میلیون دلار به رهبری کینگ ریور کپیتال قبلاً در می 2022 اعلام شده بود.

کابوی با موفقیت 1 میلیون یورو جذب کرد (1.1 میلیون دلار) در دو روز از طریق یک کمپین تامین مالی جمعی.

اورمایل، یک پلت فرم تحویل محلی که برای مشاغل کوچک ساخته شده است، 6 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری اولیه به رهبری 10D جمع آوری کرد. Mensch Capital Partners نیز شرکت کرد.

Miovision Technologies، یک شرکت فناوری مدیریت ترافیک کانادایی را خریداری کرد Global Traffic Technologies LLC از شرکت Vontier به مبلغ 107 میلیون دلار. فناوری توسعه‌یافته GTT به وسایل نقلیه اضطراری و حمل‌ونقل اجازه می‌دهد تا تغییرات سیگنال ترافیک را ایجاد کنند. Miovision همچنین 260 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری Telus Ventures با مشارکت Maverix Private Equity و Export Development Canada جمع‌آوری کرد.

فناوری های نوالیثیک استارت‌آپ استرالیایی که روش جدید استخراج لیتیوم را توسعه داده است، 23 میلیون دلار استرالیا (15.4 میلیون دلار) در دور سرمایه‌گذاری سری A به رهبری Lowercarbon Capital جمع‌آوری کرد. شرکت تامین مالی انرژی پاک (CEFC)، صندوق فرصت‌های اقلیمی نادیده گرفته شده از سوی Grantham Environmental Trusts، TDK Ventures و Investible نیز شرکت کردند.

تیزتریک شرکت مستقر در لندن که فناوری تبدیل دوچرخه‌ها به دوچرخه را توسعه داد، نزدیک به 5 میلیون دلار در یک دور به رهبری Starry Group و Mobilitech Capital جمع‌آوری کرد.

SK روشن.، یک سازنده باتری کره جنوبی، می تواند 1.5 تریلیون وون (1.1 میلیارد دلار) از BlackRock، Hillhouse Capital مستقر در سنگاپور، سازمان سرمایه گذاری قطر، MBK Partners متمرکز بر آسیای شمالی و سایر سرمایه گذاران مالی جذب کند. این معامله 5 درصد از سهام SK On را به کنسرسیوم می دهد.

نجواکه یک پیشرانه الکتریکی بی صدا و کارآمد برای eVTOL ها و پهپادهای تحویلی ایجاد کرد، در یک دور سری A به طور مشترک توسط Menlo Ventures، EVE Atlas، Capricorn’s Technology Impact Fund و Connor Capital، 32 میلیون دلار جمع آوری کرد. مشارکت اضافی از Kindred Ventures، Abstract Ventures، Moving Capital، AeroX Ventures، Cosmos Ventures، Linse Capital و LaunchTN، یک مشارکت عمومی-خصوصی با ایالت تنسی بود.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

تسلا پس از اینکه هیئت داوران کالیفرنیا تشخیص دادند که خودروساز در تصادف سال 2019 که شامل سیستم پیشرفته کمک راننده آن معروف به Autopilot بود، به پیروزی دست یافت. هیأت منصفه به جاستین هسو که از تسلا در سال 2020 شکایت کرده بود، غرامت پرداخت نکرد.

وسایل نقلیه خودران

آپولو برو، سرویس روباتاکسی بایدو، اخیراً به نقاط عطفی دست یافته است. این سرویس اکنون بیش از 100 وسیله نقلیه کاملاً بدون راننده در ووهان دارد و در سال 2022، این شرکت کاربران فعال خود را دو برابر کرد و برخی از سواران نزدیک به 1000 سفر انجام دادند.

روباتیک کودیاک با باربری کامیون همکاری می کند CR انگلستان حمل و نقل مستقل محصولات تایسون فودز بین دالاس و سن آنتونیو، تگزاس. (یک اپراتور ایمنی انسانی هنوز پشت فرمان است.)

اوبر در حال گسترش همکاری خود با راه اندازی ربات تحویل پیاده رو است کارتن به فیرفکس، ویرجینیا.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

BorgWarner 42 میلیون دلار برای توسعه تاسیسات تولید سنکا در کارولینای جنوبی، از جمله توسعه خطوط تولید جدید برای راه اندازی تولید سالانه 3 گیگاوات ساعت ظرفیت ماژول باتری، سرمایه گذاری خواهد کرد.

بوگاتی برای برقی شدن آماده می شود

درایو نهایی در حال گسترش به بریتانیا است اولین استقرار آن در بریتانیا با مشارکت شرکت زیرمجموعه غذای میان‌وعده PepsiCo، Walkers خواهد بود که از کامیون‌ها و پلت فرم Einride برای تحویل کالا بین شهرهای لستر و کاونتری استفاده می‌کند.

جگوار لندرور با چهار برند اصلی به JLR تغییر نام داده است: Defender، Discovery، Jaguar و Range Rover. بله، درست است که شما لندرور را در آنجا ندیدید. این شرکت همچنین به تلاش خود برای تولید خودروهای الکتریکی ادامه می دهد. اولین خودروی تحت برند جگوار یک GT چهار درب الکتریکی با برد حدودا 435 مایل (تحت WLTP) و قیمتی بیش از 124000 دلار خواهد بود.

در یک یادداشت جانبی: JLR نیز انتخاب شده است الکتروبیت تا پلتفرم نرم افزاری و سیستم عامل خودرو خود را برای معماری الکتریکی EVA Continuum نسل بعدی خود که از سال 2024 به خط کامل خودروهای JLR عرضه می شود، عرضه کند.

این خزانه داری آمریکا لیست خودروهای الکتریکی خود را که واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی خودروهای برقی هستند، بر اساس قوانین جدید خود برای تامین باتری، به روز کرد. در ابتدا به نظر می رسید که Rivian کل اعتبار مالیاتی را از دست خواهد داد. شرکت EV توضیح داد که خودروهای مدل 2023 R1T و R1S دارای مشوق های مالیاتی فدرال 3750 دلار هستند، زیرا باتری ها با الزامات حیاتی تامین مواد معدنی تصویب شده در قانون کاهش تورم مطابقت دارند.

درآمد

تسلا فصل درآمد سه ماهه اول را با اندکی کاهش شروع کرد. استراتژی کاهش قیمت خودروهای برقی این شرکت باعث افزایش فروش شد، اما به ضرر سود. تسلا در سه ماهه اول 2.51 میلیارد دلار درآمد خالص به دست آورد که کاهش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

تسلا بارها قیمت چهار خودروی برقی خود – مدل S، مدل X، مدل Y و مدل 3 – را در ایالات متحده و همچنین اروپا و چین (از جمله روز قبل از درآمد) کاهش داده است. این استراتژی به افزایش درآمد در سه ماهه اول به 23.3 میلیارد دلار کمک کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است. اما حاشیه سود ناخالص خودرویی که به طور سنتی قوی بوده است را نیز کاهش داده است.

مردم

استون مارتین به عنوان مدیر سابق تولید فراری منصوب شد وینسنت رگازونی به سمت تازه ایجاد شده مدیر ارشد صنعتی و جورج لازانی به عنوان مدیر ارشد تدارکات

هایزون موتورز دکتر باپا بانرجی را به عنوان مدیر عملیاتی از 1 مه 2023 معرفی کرد. او اخیراً معاون تجهیزات معدن در GE Transportation بود.

لیفت به گفته WSJ، که به نقل از منابع ناشناس، در شرف کاهش عمیقی در نیروی کار خود است – به میزان 1200 نفر یا 30٪. ما می دانیم که اخراج ها در راه است، به دلیل ایمیلی که توسط مدیر عامل تازه منصوب شده دیوید ریشر به کارمندان ارسال شده است، و آنها می گویند که شرکت به عنوان بخشی از تلاش بازسازی، “به طور قابل توجهی نیروی کار خود را کاهش می دهد”.

ریشر گفت که تجدید ساختار بخشی از برنامه Lyft برای “برآوردن بهتر نیازهای سواران و رانندگان” است. این رمزی است – حداقل برای من – که سایر برنامه ها و خدمات خارج از ride-hailing حذف خواهند شد. چیزی که کمتر واضح است این است که چگونه این ممکن است بر سرویس اشتراک دوچرخه آن تأثیر بگذارد.

مواد قرمز چوب استخدام کرد کال لنکتون (مدیر سابق تسلا بر فروش انرژی/زیرساخت و اخیراً EVP ناوگان و عملیات جهانی Lyft متمرکز بود) به عنوان مدیر ارشد تجاری آن، طبق پست خود در لینکدین.